​Iulie a fost cea mai bună lună de până acum pentru mașinile full-electrice în UE, totalul trecând de 50.000 de unități. Renault Zoe și Hyundai Kona au fost cele mai vândute modele, iar Tesla a avut o lună slabă din cauza unor întârzieri la livrarea din SUA. Per total, piața auto din UE și-a revenit față de lunile anterioare, fiind cu 4% sub nivelul din iulie 2019, arată datele JATO.

Incarcare masini electriceFoto: Amoklv | Dreamstime.com

În iulie 2019 s-au înmatriculat în UE 23.400 de mașini full-electrice, iar luna trecută au fost 53.200, contând enorm și faptul că sunt în piața 38 de modele, față de 28 de modele anul trecut. Cel mai vândut model a fost Renault Zoe, cu 9.200 de unități, Hyundai Kona și Volkswagen e-Golf au fiecare peste 4.000, Kia Niro a trecut de 3.000, iar Peugeot 208, Volkswagen e-Up și Audi e-Tron au peste 2.000. Top zece este completat de smart electric și BMW i3.

Dacă punem la socoteală și modele hibride, fie ele simple sau plug-in, iulie a fost prima lună în care categoria de mașini ”electrificate” a depășit 200.000 de unitiăți, adică 18% din piața totală, în timp ce benzina a avut peste 50%.

La categoria plug-in hybrid cele mai vândute modele au fost Ford Kuga, Mercedes Clasa A și Volvo XC40. În iulie, luând în considerare toate modelele din piața auto, cel mai vândut a fost Volkswagen Golf, cu peste 31.000 de unități, iar Dacia Sandero a fost pe locul 9, cu 19.000 de unitități.

Per total, în UE luna trecută s-au înmatriculat 1,28 milioane de mașini noi, cu 4% sub iulie 2019. La șapte luni piața totală este cu 35% față de anul trecut, cele mai mari scăderi fiind în Croația (-49%) și Portugalia (-46%). Cele mai mici scăderi procentuale au fost în Lituania și Finlanda, iar dintre piețele mari, Germania a scăzut cu 30%.