Renault, planul de salvare și o reorganizare radicală - Cum vrea Luca de Meo să readucă grupul pe profit
Noul CEO Luca de Meo care este în funcție de la 1 iulie a venit de la șefia Seat și este unul dintre oamenii cu cea mai mare experiență de conducere în industria auto europeană. De Meo s-a născut la Milano, în 1967, și-a început cariera la Renault, a lucrat la Toyota, apoi a avut un rol important și relansarea Fiat 500 și din 2009 a lucrat timp de 11 ani în Volkswagen Group (la Audi și Seat).
De Meo este un ”as al marketingului”, iar presa a scris că este privit ca un ”Mesia” capabil să repună grupul pe linia de plutire, cum a făcut și la Seat.
De Meo a fost așteptat cu multă speranță și deja își impune stilul. Anunță rapid măsuri, nu vrea să se concentreze pe volume de vânzări, ci pe modele care aduc profitabilitate mai mare. Se va ocupa personal de marca Renault, a adus doi noi designeri și va trebui să se ocupe și de ”repararea” relațiilor tensionate cu șefii Nissan. În plus, de Meo se va concentra pe activitățile europene ale grupului.
”Groupe Renault are în vedere dezvoltarea organizării sale în jurul a 4 unități de business: Renault, Dacia, Alpine și Noi mobilități. Obiectivul este să ofere fiecărei unități o organizare autonomă”, anunța joi, compania. Este o schimbare, fiindcă până acum grupul era organizat pe zone geografice. Dacia va fi o divizie cu un mare grad de autonomie și va fi condusă de Denis Le Vot, (EVP, regions, sales and marketing, Groupe Renault, pentru Dacia).
La Dacia vor fi multe nouătăți: noile Sandero, Sandero Stepway și Logan vor fi prezentate curând, în câteva luni ar trebui arătată și versiunea de serie a mașinii electrice, iar la anul ar putea fi lansat noul Lodgy.
Pentru marca Renault, De Meo spune că obiectivul este să fie lansate modele de succes în segmentul C și în alte segmente superioare, unde marjele de profit sunt mai mari. ”Principala direcție a mărcii Renault este să fie perceputa ca având calitate superioară”, a spus De Meo, într-un interviu pentru Le Point.
Compania are nevoie să își schimbe „stilul de joc” și să treacă de la urmărirea volumelor la urmărirea valorii și profitabilității. Organizarea în jurul a patru mărci puternice și funcții transversale extinse ar face posibil lucrul într-un mod mai simplu, mai orientat către piețe și către clienți, cu spirit de echipă, pentru a căuta cel mai bun rezultat posibil. Aceasta este o pârghie esențială pentru redresarea Grupului, a declarat Luca de Meo, CEO Groupe Renault.
Va fi creată o divizie nouă, ”New Mobility” pentru mașini electrice, proiecte de condus autonom și alte servicii de mobilitate. Renault vinde mașini electrice de un deceniu, vânzările au crescut în ultimii ani, însă ponderea acestora este foarte mică în total.
Renault are o capitalizare de aproape 7 miliarde euro, după ce în aprilie 2018 depășea 33 miliarde dolari. Minimul a fost în martie anul acesta, sub 6 miliarde dolari.
Renault își va reduce capacitatea globală de producție de la 4 milioane vehicule/an în 2019, la 3,3 milioane în 2024. Traiectoria este cu totul diferită de cea imaginată de fostul CEO Carlos Ghosn care vorbea de 5 milioane de mașini în 2022.
Renault a publicat la final de mai planul său de reducere a costurilor care prevede și reducerea efectivelor cu 15.000 de angajați în lume. Printre prevederi se numără și suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România.
Surse: Le Figaro, Automotive News, Bloomberg, BFMTV
- -1 (1 vot)Limbaj corporatist. (Vineri, 4 septembrie 2020, 21:50) Razorxyz [utilizator]Cu alte cuvinte, situația nu este roza, ba chiar bate spre maro. Ăsta înseamnă închideri de fabrici, reduceri de cheltuieli și personal ,lucru ce va afecta și calitatea. De fostul CEO , Goshn, mai bine nu pomenea. Nici el nu vrea sa fie deranjat. Apropos: e bine, nu l-a afectat explozia din Beirut.raspunde trimite

Ce fac cetățenii din Sectorul 2 cu gunoiul menajer de la 1 martie, cu cine încheie contracte, cât plătesc / Primarul Radu Mihaiu: Licență teritorială la nivelul Sectorului 2 nu are niciun operator
1.205 doze de vaccin antiCOVID-19 pierdute, cele mai multe în Cluj / Între motive: spargerea flacoanelor sau temperatura inadecvată
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite