Mulțimi de oameni s-au adunat sâmbătă la marele salon auto de la Beijing - singurul eveniment internațional al industriei din acest an - deoarece producătorii de automobile caută din nou să atragă clienți în ciuda crizei coronavirusului, potrivit AFP.

Salon auto BeijingFoto: youtube.com

Amânat pentru cinci luni din cauza pandemiei, evenimentul, care va dura 10 zile, s-a deschis întrucât China a reușit să țină sub control în mare măsură răspândirea virusului. Cu toate acestea, majoritatea directorilor producătorilor străini au fost nevoiți să-și dezvăluie practic noile modele din cauza restricțiilor privind călătoriile internaționale.

Acest lucru nu a împiedicat un public numeros care purta măști obligatorii să se bucure de prezentările scenice ale noilor mașini.

Ținerea spectacolului strălucitor este „un simbol al speranței” pentru industrie, a declarat sâmbătă dimineață CEO-ului BMW din China, Jochen Goller.

Numărul biletelor de intrare a fost limitat anul acesta pentru a reduce aglomerația, dar vizitatorii s-au înghesuit totuși în număr mare la centrul expozițional.

Industria auto din China dă semne de redresare după ce vânzările s-au prăbușit în februarie, când consumatorii au fost nevoiți să rămână acasă, iar economia aproape că s-a oprit pentru a încetini pandemia de coronavirus.

Vânzările au crescut după un prim trimestru foarte dificil, în creștere cu aproape 8% luna trecută, conform Federației chineze a producătorilor auto individuali.

Aproape 800 de vehicule au fost prezentate sâmbătă, inclusiv 82 de premiere mondiale, pe măsură ce producătorii de automobile se luptă pentru a câștiga cote de piață și pentru a reaprinde interesul consumatorilor într-un sector blocat într-o criză pre-pandemică.

Anul acesta, se așteaptă ca vânzările auto globale să scadă cu 20%. Dar agenția de rating S&P se așteaptă ca China să fie singura piață care să recupereze volumele din 2019 în următorii doi ani.

Mașinile electrice sunt una dintre principalele atracții ale spectacolului chinezesc: Beijing a încurajat acest sector și dorește să crească cota electrică la 25% până în 2025.

Companiile chineze de mașini electrice văd interesul investitorilor reînnoit. Standul următoarei Tesla a atras mulțimi, la fel ca și modelele XPeng și Li Auto, doi rivali care intră anul acesta în Statele Unite.

Între timp, jucători mai consacrați precum Volkswagen sau BMW și-au luat angajamente pentru viitor, urmând să fie produse modele complet electrice în China.

Vânzările auto chineze se așteaptă să scadă cu 9% în acest an. Dar vânzările de vehicule cu energie curată ar trebui să crească în a doua jumătate a anului, conform previziunilor S&P.