Doar în România și Irlanda piața mașinilor noi a crescut în UE, în timp ce per total înmatriculările au scăzut cu 8%, iar în câteva țări scăderea a fost de 25%. În septembrie, piața europeană fusese pe plus, dar din octombrie încep să se vadă efectele restricțiilor de circulație din ”valul doi”, dar și ale crizei economice. La zece luni, piața auto a UE a scăzut cu 26%, iar de la țară la țară piața s-a diminuat cu ponderi între 16% și 43%.

MasiniFoto: Arseniy Rogov, Dreamstime.com

În septembrie piața din UE crescuse față de septembrie 2019, dar în octombrie a revenit scăderea, totalul fiind -8%. România a fost pe plus, cu 12%, dar totalul de 12.500 de unități reprezintă mai puțin de 1,5% din toate mașinile noi vândute în UE. Și în Irlanda a fost o creștere, de 5%, dar restul piețelor au scăzut, cu cele mai severe descreșteri în Slovacia și Lituania (-29%). Dintre piețele mari, Spania a avut cea mai mare scădere (-21%).

La zece luni, România a scăzut cu 28%, Croația cu 43%, Portugalia cu 37% și Spania, cu 36%. Mult mai bine au stat piețe precum Finlanda și Suedia (-17%). În Marea Britanie scăderea la zece luni a fost de 31%, iar în Elveția, 27%.

La clasamentul pe mărci, Volkswagen este pe primul loc, cu 11,4%, Renault are 7,7%, Peugeot are 6,8%, Mercedes are 6% și Skoda are 5,7%. Dacia are o cotă de 3,8%, în scădere față de 4,1% acum un an. Dintre mărcile de volum, Opel a avut cea mai mare scădere, -46%, iar Kia a fost la polul opus, cu -16%.