Volkswagen va grăbi dezvoltarea unei mașini electrice de volum, de dimensiunile unui Polo și cu prețuri între 20.000 și 25.000 de euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:19 Economie | Auto


Volkswagen ID3
Foto: Volkswagen
​Volkswagen va prioritiza dezvoltarea unui model electric mic, de volum, care să fie plasat între mezina e-Up! și noul ID 3, spun surse citate de Reuters, Ar fi loc între aceste două mașini pentru un model nou care să coste undeva pe la 22-24.000 de euro înainte de aplicarea subvențiilor și pe la 14-18.000 euro după aplicarea lor.

Proiectul este cunoscut în interiorul companiei sub numele “Small BEV (Battery Electric Vehicle)”. Volkswagen vrea să ajungă să vândă un milion de mașini electrice în 2023 și 1,5 milioane în 2015, dintre care 500.000 vor fi din noul SUV ID 4.

Între cea mai mică mașină electrică, e-Up!, care costă cam 22.000 euro și ID 3, care costă de la 36.000 de euro, mai este loc de un model care să coste sub 25.000 de euro în câțiva ani, mai ales că prețurile tehnolgiilor vor mai scădea.

Luna trecută, modelul ID 3 al VW a fost cea mai vândută mașină electrică din Europa, cu peste 10.000 de unități, iar în top 5 au mai intrat Renault Zoe, Hyundai Kona, Kia Niro și Peugeot 208.

Prețurile de pornire (rotunjite) pentru câteva modele electrice, înainte de subvenții
Dacia Spring 17.000 euro? (prețurile vor fi anunțate în februarie)
Skoda CITIGOe iV (20.000 de euro cu TVA)
smart EQ fortwo coupe (22.000 Euro cu TVA)
Volkswagen e-up! (22.500 Euro cu TVA)
smart forfour EQ (22.600 Euro cu TVA)
Opel Corsa-e (29.900 Euro cu TVA)
Peugeot e-208 (30.000 Euro cu TVA)
Renault Zoe Z.E. (30.300 Euro cu TVA)
Volkswagen e-Golf (33.100 Euro cu TVA)
MINI Cooper SE (33.100 Euro cu TVA)
Peugeot e-2008 (33.500 Euro cu TVA)
Volkswagen ID.3 (36.000 Euro cu TVA)
KIA e-Soul (37.800 Euro cu TVA)
BMW i3 (40.300 Euro cu TVA)
Tesla Model 3 (aproximativ 51.000 de euro).
Mașinile Tesla sunt excluse din programul Rabla Plus și în acest an, fiindcă producătorul nu este reprezentat oficial în România.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2255 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Guys... (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:23)

    Laurentiu78 [utilizator]

    "1,5 milioane în 2015"

    Cred ca s-a strecurat un "typo", cred ca e vorba de 2025...
  • +2 (2 voturi)    
    le cumpara mutu (Vineri, 27 noiembrie 2020, 14:12)

    mmmircea [utilizator]

    in conditiile in care sunt scumpe si nu au valoare reziduala. Vor fi flote strict pentru inchiriere, similar cu ce se intampla cu trotinetele electrice acum.
    • +2 (2 voturi)    
      utilitate (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 9:40)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Hai sa iti ofer niste perspective:
      1. Intretinerea cu o masina electrica este undeva la jumatate din intretinerea unei masini clasice cu motor pe combusstie. Nu faci schimb de ulei la motor, ulei din cutia de viteze, placute de frana mai rar in cazul masinilor electrice care stiu sa franeze si electric cu recuperare de energie. Nu ai turbina, filtru de particule ,injectoare etc. Per ansamblu sunt mai putine componente si mai simple.
      2, Curentul aferent pentru parcurgerea a 100 km in oras te costa undeva la 8-10 RON pe cand la motorina e undeva la 50 RON. Plus ca in unele orase exista statii de incarcare rapida montate de Primarie iar costul de incarcare a masinii este 0.
      3. Impozitul anual este 0.

      Daca vrei sa mergi cu ea la drum lung, deja e alta poveste intr-adevar. Chiar daca ar exista statii de incarca la tot pasul, nu cred ca iti convine sa stai cate o ora la fiecare ~400 km parcursi, mai ales ca masinile electrice consuma mult mai mult la viteze mari...
      Eu am comandat un VW e-UP care ma va costa cam 11-12.000 EUR dupa ce se aplica tichetele Rabla Clasic si Rabla Plus. Va fi a doua masina folosita exclusiv in oras, iar cealalta (un VW Passat Combi motorina) va fi folosita pentru deplasari lungi.
      Bonus: La masinile diesel uzura este mai accentuata atunci cand sunt folosite predominant in oras - filtrul de particule nu apuca sa se regenereze, depuneri pe turbina etc etc.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by