Volkswagen va grăbi dezvoltarea unei mașini electrice de volum, de dimensiunile unui Polo și cu prețuri între 20.000 și 25.000 de euro
Proiectul este cunoscut în interiorul companiei sub numele “Small BEV (Battery Electric Vehicle)”. Volkswagen vrea să ajungă să vândă un milion de mașini electrice în 2023 și 1,5 milioane în 2015, dintre care 500.000 vor fi din noul SUV ID 4.
Între cea mai mică mașină electrică, e-Up!, care costă cam 22.000 euro și ID 3, care costă de la 36.000 de euro, mai este loc de un model care să coste sub 25.000 de euro în câțiva ani, mai ales că prețurile tehnolgiilor vor mai scădea.
Luna trecută, modelul ID 3 al VW a fost cea mai vândută mașină electrică din Europa, cu peste 10.000 de unități, iar în top 5 au mai intrat Renault Zoe, Hyundai Kona, Kia Niro și Peugeot 208.
Prețurile de pornire (rotunjite) pentru câteva modele electrice, înainte de subvenții
Dacia Spring 17.000 euro? (prețurile vor fi anunțate în februarie)
Skoda CITIGOe iV (20.000 de euro cu TVA)
smart EQ fortwo coupe (22.000 Euro cu TVA)
Volkswagen e-up! (22.500 Euro cu TVA)
smart forfour EQ (22.600 Euro cu TVA)
Opel Corsa-e (29.900 Euro cu TVA)
Peugeot e-208 (30.000 Euro cu TVA)
Renault Zoe Z.E. (30.300 Euro cu TVA)
Volkswagen e-Golf (33.100 Euro cu TVA)
MINI Cooper SE (33.100 Euro cu TVA)
Peugeot e-2008 (33.500 Euro cu TVA)
Volkswagen ID.3 (36.000 Euro cu TVA)
KIA e-Soul (37.800 Euro cu TVA)
BMW i3 (40.300 Euro cu TVA)
Tesla Model 3 (aproximativ 51.000 de euro).
Mașinile Tesla sunt excluse din programul Rabla Plus și în acest an, fiindcă producătorul nu este reprezentat oficial în România.

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II
Cred ca s-a strecurat un "typo", cred ca e vorba de 2025...
1. Intretinerea cu o masina electrica este undeva la jumatate din intretinerea unei masini clasice cu motor pe combusstie. Nu faci schimb de ulei la motor, ulei din cutia de viteze, placute de frana mai rar in cazul masinilor electrice care stiu sa franeze si electric cu recuperare de energie. Nu ai turbina, filtru de particule ,injectoare etc. Per ansamblu sunt mai putine componente si mai simple.
2, Curentul aferent pentru parcurgerea a 100 km in oras te costa undeva la 8-10 RON pe cand la motorina e undeva la 50 RON. Plus ca in unele orase exista statii de incarcare rapida montate de Primarie iar costul de incarcare a masinii este 0.
3. Impozitul anual este 0.
Daca vrei sa mergi cu ea la drum lung, deja e alta poveste intr-adevar. Chiar daca ar exista statii de incarca la tot pasul, nu cred ca iti convine sa stai cate o ora la fiecare ~400 km parcursi, mai ales ca masinile electrice consuma mult mai mult la viteze mari...
Eu am comandat un VW e-UP care ma va costa cam 11-12.000 EUR dupa ce se aplica tichetele Rabla Clasic si Rabla Plus. Va fi a doua masina folosita exclusiv in oras, iar cealalta (un VW Passat Combi motorina) va fi folosita pentru deplasari lungi.
Bonus: La masinile diesel uzura este mai accentuata atunci cand sunt folosite predominant in oras - filtrul de particule nu apuca sa se regenereze, depuneri pe turbina etc etc.