După un an complicat tare de pandemie, Renault își propune să reia creșterea la cele două uzine marocane ce ar trebui să încheie anul 2021 cu o producție cu 25% mai mare față de uzina Dacia - Renault România. Francezii extind uzina din Casablanca, iar la Tanger vor fi introduse în fabricație noi modele de furgonetă.

Uzina din TangerFoto: Renault

Presa din țara nord-africană scrie că Renault vrea să producă 440.000 de automobile în Maroc anul acesta, dintre care 340.000 la Tanger și 100.000 la Casablanca. Acest obiectiv ar fi trebuit atins în 2020, dar pandemia a dus la închiderea temporară a uzinelor, mai ales că s-au înregistrat multe cazuri de infectate de Covid.

Reamintim că în primăvara lui 2020, ca parte a unui amplu plan de restructurare, Renault a anunțat că va renunța la proiectul de extindere a uzinei de la Mioveni care ar fi trebuit să urce capacitatea de producție de la 350.000, la 406.000 mașini/an.

În 2019 au fost produse în Maroc 395.000 de mașini Dacia și Renault, dintre care 304.000 la Tanger și 91.000 la Casablanca.

La Tanger va continua producția modelelor Dokker și Lodgy, iar la Casablanca va crește producția de Sandero, Sandero Stepway și Logan.

Din primăvara acestui an, la Tanger va fi produs modelul furgon Express, în versiunile "Nouvel Express" și "Nouvel Express van", o reinventare modernă a modelului Express care s-a vândut în 1,7 milioane de exemplare între 1985 și 2000. Nouvel Express van va fi vândut și în Europa.

Uzina Renault din Tanger a fost construită după investiții de 1,1 miliarde euro, în timp ce statul marocan a investit peste 800 milioane euro în lucrări de infrastructură, astfel încât uzina să aibă acces facil feroviar, rutier și maritim.

Marocul a investit mai multe miliarde de euro în infrastructură în zona Tanger, iar mașinile sunt exportate către 74 de țări.

Renault a crescut continuu cantitatea de componente cumpărate de la furnizori ce au uzine în Maroc: în 2016 achiziționa de la 26 de furnizori, în prezent sunt 76 și vrea să ajungă la 225 în 2023.