Renault vrea să producă un număr record de 440.000 de mașini la cele două uzine din Maroc
Presa din țara nord-africană scrie că Renault vrea să producă 440.000 de automobile în Maroc anul acesta, dintre care 340.000 la Tanger și 100.000 la Casablanca. Acest obiectiv ar fi trebuit atins în 2020, dar pandemia a dus la închiderea temporară a uzinelor, mai ales că s-au înregistrat multe cazuri de infectate de Covid.
Reamintim că în primăvara lui 2020, ca parte a unui amplu plan de restructurare, Renault a anunțat că va renunța la proiectul de extindere a uzinei de la Mioveni care ar fi trebuit să urce capacitatea de producție de la 350.000, la 406.000 mașini/an.
În 2019 au fost produse în Maroc 395.000 de mașini Dacia și Renault, dintre care 304.000 la Tanger și 91.000 la Casablanca.
La Tanger va continua producția modelelor Dokker și Lodgy, iar la Casablanca va crește producția de Sandero, Sandero Stepway și Logan.
Din primăvara acestui an, la Tanger va fi produs modelul furgon Express, în versiunile "Nouvel Express" și "Nouvel Express van", o reinventare modernă a modelului Express care s-a vândut în 1,7 milioane de exemplare între 1985 și 2000. Nouvel Express van va fi vândut și în Europa.
Uzina Renault din Tanger a fost construită după investiții de 1,1 miliarde euro, în timp ce statul marocan a investit peste 800 milioane euro în lucrări de infrastructură, astfel încât uzina să aibă acces facil feroviar, rutier și maritim.
Marocul a investit mai multe miliarde de euro în infrastructură în zona Tanger, iar mașinile sunt exportate către 74 de țări.
Renault a crescut continuu cantitatea de componente cumpărate de la furnizori ce au uzine în Maroc: în 2016 achiziționa de la 26 de furnizori, în prezent sunt 76 și vrea să ajungă la 225 în 2023.

Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
INTERVIU cu ambasadorul României la Berlin, Emil Hurezeanu: Prin trecut și „milionul de mesageri români din Germania, ne leagă de această țară și germani un extraordinar patrimoniu comun”
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Așa s-au împiedicat investițiile și dezvoltarea economică, care ar fi adus o creștere a calității vieții tuturor românilor.
deja avem 2 fabrici cu acelasi obiect de activitate doar ca una are infrastructura ,mana de lucru ieftina un regim semidictatorial care face si nu fura cum fura japutele noastre asa zis democrate
Se pareca amenintarile de anii trecut s-au transformat in realitate....francezii isi iau talpasita din Romanica
Eu inteleg ca fiecare producator isi urmareste profitul asta e logic, dar nici intr-un asemenea hal, adica din 10 in zece ani sa-ti muti fabrica in alta tara!
Cand s-a deschis Dacia aici nu era nici o autostrada si totusi au venit, au venit deoarece erau salariile mici in comparatie cu cat plateau unde produceau anterior!
Acuma au vazut ca pot da salarii mai mici in Maroc si muta productia acolo!
probbil castiga vreo 300 euro per salariat dandu-le mai putini la Marocani decat la Romani iar la 13500 angajati cati are Dacia la Pitesti sunt 4 milioane de euro care ii castiga lunar doar din salariile mai mici.
Ce conteaza ca nu sunt Europeni, ca nu se respecta drepturile omului ca au un guvern semi-dictatorial, astea nu conteaza bani sa iasa!
Nu mult va mai dura pana Sefii Renault din Franta vor spune ca:
"deoarece salariile au crescut foarte mult in Romania iar profitul companiei a scazut am decis mutarea intregii productii in Maroc unde platim 200 euro salar nu 800"
Si apoi adio ai cateva zeci de mii de someri...
In schimb daca eram noi destui de destepti sa modernizam Dacia sa modernizam Tractorul , Aro Campulung si multe alte mari interprinderi pe care le-am avut eram acum la nivelul Spaniei sau a Italiei.
Polonezii mult mai inteligenti si descurcareti ca noi, produc de toate, doar anul trecut au vandut zeci de tranvaie si trolebuse electrice Solaris in Romania.
Nu degeaba PIB-ul lor l-a depasit pe cel al Suediei, Belgiei, Austriei, si Norvegiei pe cand noi avem acelasi pib cu al Irak-ului, tara care este de 15 ani in razboi....
Polonia are pib per cap de locuitor 33.665$ iar Romania 12134 $ adica le este de vreo 3 ori mai bine decat noua...