Dacia va lansa Bigster, un SUV mai mare decât Duster care vine și cu un nou logo al mărcii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 14 ianuarie 2021, 9:26 Economie | Auto


Dacia Bigster
Foto: largus.fr
Dacia va avea în gamă și modele de clasă C, dar și mașini hibride cu tehnologia E-Tech prezentă pe Renault Clio, arată planul de redresare prezentat de marca franceză. Dacia este menționată împreună cu Lada și se spune că cele două mărci vor lansa 7 noi modele până în 2025, dintre care două în segmentul C, în care Dacia nu este prezentă acum. În plus, grupul a anunțat că își va reduce capacitatea mondială de producție de la 4 milioane unități în 2019, la 3,1 milioane în 2025. UPDATE Dacia a anunțat că va lansa un SUV de clasă C și a arătat și mașina care se numește Bigster.

Modelul Dacia de clasă C va fi un SUV despre care a scris presa franceză, un SUV ce va înlocui modelul Lodgy și ar putea fi produs la Mioveni.

Noul logo Dacia (foto caradisiac)

Ce spune Renault despre viitorul Dacia și Lada în planul de redresare

Dacia-Lada, Totul. Pur și Simplu.

Dacia va evolua pentru a deveni mai atractivă, păstrându-și însă atributele specifice. Lada va rămâne la rândul său o marcă sinonimă cu robustețea și soliditatea. Ambele mărci vor continua să propună produse accesibile, utilizând tehnologii verificate și destinate unor clienți interesați să facă o achiziție rațională. Atât Dacia cât și Lada vor include în viitor și vehicule din segmentul C.
  • Modele de business eficiente:
  • Design-to-cost
  • Eficiență : reducerea numărului de platforme de la 4 la 1 ; reducerea diversității de caroserii de la 18 la 11, având ca rezultat capacitatea de a fabrica, în medie, 1,1 milioane de vehicule pe platformă față de 0,3 milioane de unități în prezent.
Apariția unei noi game de produse competitive și intrarea în segmentul C :
7 modele lansate până în 2025, dintre care 2 în segmentul C
Relansarea unor modele emblematice
Eficiență în emisiile de CO2 : exploatarea activelor tehnologice ale Grupului (GPL în cazul ambelor mărci, E-Tech în cazul Dacia)


Cei de la Renault spun că Dacia și Lada au multe în comun, referindu-se la prețul mașinilor, la costurile scăzute de producție și la gradul mare de integrare locală. Vor rămâne mărci separate, dar vor avea conducere comună și tot mai multe lucruri vor fi puse în comun pentru cele două mărci.

Ideea generală a planului este raționalizarea, iar grupul a anunțat că va reduce de la 6, la 3 numărul de platforme utilizate și va fi redus și numărul de familii de motopropulsoare de la 8, la 4, în cadrul alianței.

Luca de Meo. șeful Renault, spune că este abandonat obiectivul de a atinge o producție de 5 milioane de mașini produse în 2022. ”Am devenit mai mari, dar nu și mai buni”, spune el, menționând că, deși grupul vinde în 130 de țări, nu este și eficient. În loc de 5 milioane, grupul se va mulțumi cu aproximativ 3 milioane de mașini produse/an.

Noul plan are trei faze, spune Luca de Meo
  • renașterea, până în 2023
  • reînnoirea, din 2023 în 2025, când vor veni multe modele noi
  • revoluția, după 2025, cu servicii noi de mobilitate
Cei de la Renault estimează că piețele emergente vor reveni în 2023 la nivelul dinaintea crizei Covid, iar cele mature, în 2025.

Va fi extins planul de reducere a costurilor fixe cu 2 miliarde euro până în 2022: astfel, se dorește reducerea cu 2,5 miliarde euro până în 2023 și cu un total de 3 miliarde euro până în 2025.

Grupul vrea să reducă și investițiile și cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea, de la 10% din cifra de afaceri în prezent, la mai puțin de 8% în 2025.

Renault va crea și o nouă entitate de business, numită Mobilize

Această nouă entitate comercială va dezvolta nou surse de profit provenind din serviciile de mobilitate și de energie în folosul utilizatorilor de vehicule, urmând să genereze peste 20% din veniturile Groupe Renault până în 2030.

Trei misiuni:
  • Mărirea timpului de utilizare a mașinilor (90 % din timp este inutilizat în prezent)
  • O mai bună gestionare a valorii reziduale
  • Ambiția de a atinge obiectivul „0 emisii carbon”
O ofertă unică, accesibilă și utilă:
4 vehicule adaptate, din care două pentru carsharing, unul pentru serviciile cu șofer și unul pentru livrarea pe « ultimul kilometru»
Soluții de finanțare (abonament, leasing, plata pe distanța parcursă)
Platformă dedicată datelor, serviciilor și programelor software
Noi servicii de întreținere și renovare (Re-Factory)


Planul Renaulution constă în orientarea companiei în ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decât o redresare, este vorba de o transformare profundă a modelului nostru de companie. Am raționalizat operațiunile, începând cu ingineria, ajustând, pentru că era necesar, orientând resursele noastre către produse și tehnologii cu potențial puternic. Până în 2030, vom trece de la o companie auto care utilizează tehnologie la o companie tehnologică, folosind mașini, unde 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comerț și din energie”, explică Luca de Meo.

Istoric al producției Dacia Mioveni în perioada 2012-2020

2020: 259.099 unități
2019: 349.528 unități
2018: 335.262 unități
2017: 313.883 unități
2016: 320.457 unități
2015: 339.204 unități
2014: 338.593 unități
2013: 342.620 unități
2012: 307.150 unități

Istoric al vânzărilor Dacia în lume (2012 - 2020)

2020: 520.765
2019: 735.307
2018: 700.798
2017: 654.815
2016: 584.219
2015: 550.939
2014: 511.465
2013: 429.540
2012: 359.822






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















36536 vizualizari

  • +13 (25 voturi)    
    sunteti in urma... (Joi, 14 ianuarie 2021, 9:39)

    zeroG [utilizator]

    Puneti mana si faceti masini electrice accesibile ca pret si cu autonomie marita ca altfel va mananca chinezii cu tot cu fulgi.
    Singurul handicap care a oprit China sa fie un producator auto important este incapacitatea de a fabrica motoare termice fiabile si economice.
    Dar de cand cu trecerea pe electric, chinezii nu mai au bariere....
    Si mai usurel cu producerea componentelor in China. Ei asta asteapta: sa le dati moca tehnologie de ultima ora. Voi spuneti ca nu le dati. Asa credeti voi. Dar si-o iau ei singuri...
    • -11 (23 voturi)    
      ei lasa... (Joi, 14 ianuarie 2021, 10:40)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui zeroG

      .. dacia si lada sunt cazane de facut tzuica.
    • +6 (12 voturi)    
      subscriu (Joi, 14 ianuarie 2021, 10:40)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui zeroG

      10+. Cu un model electric mai mic decat matizu (ex) si autonomie mica, nu se va cuceri piata. Plus lipsa de interes a autoritatior pentru "depoluare" manifestata prin numarul mic de statii de incarcare.
      • +4 (10 voturi)    
        "depoluare" (Joi, 14 ianuarie 2021, 11:42)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

        "depoluare"? nu o sa fie nici o depoluare semnificativa in viitorul mediu si chiar lung in romania, atat timp ca la noi o treime se produce din termocentrace pe baza de carbune (cele mai poluante).
        • 0 (0 voturi)    
          Si asta se schimba... (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:43)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

          Deja ave, 25% din productie din surse verzi, si tendinta asta va continua. Si... @depoluarea@ la noi va fi rezultatul tendintei generale europene, nu neaparat ceva ce facem noi din convingere, ca la noi cultura e ca dupa ce-ai iesit pe usa sau pe poarta, dupa caz, nu mai e spatiul tau, si poti arunca orice gunoi.
    • +4 (10 voturi)    
      corect (Joi, 14 ianuarie 2021, 10:41)

      tkd [utilizator] i-a raspuns lui zeroG

      fff bun comentariu tau...dar Renault mai are o problema oamenii din interior si modul de a face masinile si nu ma refer la productie ci la conceptie....
      In general sunt nepregatiti vor toutul ieftini si stau numai in sedinte fiind ff prinsi in toolurile lor interne si la fel este si la noi...ff multi oameni buni au plecat si au ramas plebea care de cele mai multe ori sunt agresivi si lipsiti de orice cunostinte tehnice...
      Da se duc spre China si India si ei cred ca fac reducere de costuri dar asta se va intoarce impotriva lor ca un boomerang...nu de alta dar inaintea lor au mai incercat si altii
    • +5 (5 voturi)    
      motoare termice (Joi, 14 ianuarie 2021, 11:19)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui zeroG

      tu cati producatori de motoare termice crezi ca sunt in industria auto, versus producatori de automobile?

      Ai sa fii surprins ca-i numeri pe degetele de la ambele maiini. Pana si Mercedes foloseste motoare de la vre-o 3 producatori, printre care si Renault.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai e mult pana departe... (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:40)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui zeroG

      Mai e nevoie de vro 5 ani de investitii in cercetare ca sa faci o masina electrica si ieftina si cu autonomie mare si cu incarcare in jumate de ora... Si nu vad Dacia sa aiba bani pentru cercetare in domeniul asta...
  • -9 (21 voturi)    
    Tepari la limita falimentului (Joi, 14 ianuarie 2021, 10:31)

    dorin23231358089410391 [utilizator]

    Dupa ce au scos niste tomberoane din tabla de conserva cu esapament sub masina sa mai fure 50 de cm de teava si motoare de drujba vai mama lor, sunt profund interesat de ce tepe vor sa mai dea la fraierii din Romania, India, Pakistan si republica Congo.
    • +4 (8 voturi)    
      reducerea greutatii (Joi, 14 ianuarie 2021, 11:49)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui dorin23231358089410391

      reducerea greutatii automobilelor moderne nu se face pentru reducerea costurilor (ai sa fii surprins ca e chiar mai scump de produs o tabla mai subtire, ca si proces).
      In trecut tabla era singurl mijloc de protectie in caz de accident si era importanta intradevar. Acuma focusul e pe reducerea masei automobilului - masa mai mica, consum mai mic.

      Iar ca sa intelegi cat de mare e problema: din cauza cerintelelor de securitate si de confort, automobilele au inceput sa ia la greu greutate in alte locuri - la structura de rezistenta, la interior, tot sistemul de suspensie, motoarele sunt mai grele (mai complexe). Tabla de care zici/caroseria a ramas cu ros pur estetic, de asta o sa incepem sa vedem aripi de plastic samd.
      • -2 (8 voturi)    
        Cu respect (Joi, 14 ianuarie 2021, 13:10)

        dorin23231358089410391 [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

        Am inteles, multumesc pt. explicatii . Cum dracu de ale lor au 5 stele euroncap , motoare de la 115 la 170 Cp. Turbo injectie directa , nu MPI Turbo 90 Cp. cu cox si petrosin si daca te fortezi iei si cu 65 Cp. Masinile lor sunt fabricate in Turcia nu la 100 de Km.de Bucuresti si cand configurezi un Sandero sau Logan si mai pui pe el ceva , ajunge la o diferenta maxim 1500 de euro. raportat la Megan, Captur sau Clio. Sa le faca dracu atunci din hartie igenica cu aracet pt. noi romanii ca sa fie si mai usoare si fara motor , cu pedale ! Nu sunt decat niste excroci falimentari (noroc cu statul francez anul trecut) care mizeaza pe niste piete de desfacere ce le considera bananiere !
        • +2 (6 voturi)    
          dacia are printre (Joi, 14 ianuarie 2021, 13:37)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui dorin23231358089410391

          cele mai vandute masini din europa. Foarte multe vandute in europa de vest.... multa lumea proasta care habar nu are. macar daca l-ar fi intrebat inainte pe dorin232313480...

          lasand gluma la o parte, se pare ca masinile dacia-renault au succes iar diferenta aia fata de alte masini poate face diversenta intre a cumpara masina noua sau SH... se pare ca multi nu au diferenta au nu gasesc justificarea din moment ce aleg sandero sau duster.
          • -2 (6 voturi)    
            dacia are printre (Joi, 14 ianuarie 2021, 16:51)

            dorin23231358089410391 [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            cele mai vandute masini din europa de vest .... la carat , la handranit prin gropi pt. firme mici sarace , pt. mers zi de zi ici colo ,si multe altele unde nu merita sa investesti mai mult decat intr-un low cost.
            Multa lume proasta , de fapt este de fapt destul de desteapta sa inteleaga ca a vinde la Kg. cantitate nu inseamna calitate , ci de fapt investitii minime cu buget redus.
        • 0 (6 voturi)    
          stele (Joi, 14 ianuarie 2021, 13:59)

          Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui dorin23231358089410391

          pentru 5 stele mai noi iti trebuie cateva lucruri pe care dacia nu le are deocamdata, indiferent cat de sigura masina: franare de urgenta e un exemplu.

          Ce vrei tu e top of the game car, in vreme ce Dacia se pozitioneaza pe segmentul affordable car, cu optiunile de securitate minime pt 2020 de exemplu (ABS+ESP, centuri peste tot, si doua airaguri... )
          • -2 (4 voturi)    
            Am inteles (Joi, 14 ianuarie 2021, 16:38)

            dorin23231358089410391 [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

            Deci :
            MEGANE Sedan Business
            TCe 116 GPF

            în stoc
            16250€
            Preț listă
            (TVA inclus)
            14550€ si Sandero echipat cu tableta pe bord ,aer , vopsea , genti , si motor de 90 Cp. 15500 Euro.
            Nu te pot contrazice. Ce vezi mai sus este luat cu copy paste acum 2-3 minute ds pe site-ul Renault romania Renault online . O zii buna va doresc.
  • +3 (9 voturi)    
    Logo (Joi, 14 ianuarie 2021, 11:52)

    osica [utilizator]

    Bine ca n-o sa mai fie logo cu desfacatorul de sticle de bere
  • 0 (4 voturi)    
    O masina urata cu spume, (Joi, 14 ianuarie 2021, 15:32)

    gv [utilizator]

    Bigster asta e urat ca porcul, e o masina mai patratoasa decat primul Logan, si mai putin aerodinamica decat un dulap.
    Ar fi aratat mult mai bine daca faceau un Sandero Stepway alungit de 4.5 metri. Cred ca singurul scop al masinii asteia e sa incapa 7 oameni si 2 porci.
    • 0 (6 voturi)    
      Pai Renault/Dacia, niste junghiuri (Vineri, 15 ianuarie 2021, 5:50)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Piata lor de desfacere e in general in tarile din lumea a III-a. In Europa tot aia din Lumea a II-a le cumpara. In North America nu vezi nici in muzeu o masina frantzuzeasca, pt ca nu face fatza. Dacia nu ar trece de prima iarna in Canada!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Alo, Renault, (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:34)

    John M. [utilizator]

    spune-mi ca vine cu un V6 automat, pe benzina care scoate 170 de cai putere la 2500 rpm si pune-ma primul pe lista de vanzari si platesc cash.
    Daca-mi spui ca vine cu un 1.2 turbo piezo-electric-hibrid, bagati-l unde soarele nu straluceste nicodata )ca sa nu zic in c..


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by