Dacia va avea în gamă și modele de clasă C, dar și mașini hibride cu tehnologia E-Tech prezentă pe Renault Clio, arată planul de redresare prezentat de marca franceză. Dacia este menționată împreună cu Lada și se spune că cele două mărci vor lansa 7 noi modele până în 2025, dintre care două în segmentul C, în care Dacia nu este prezentă acum. În plus, grupul a anunțat că își va reduce capacitatea mondială de producție de la 4 milioane unități în 2019, la 3,1 milioane în 2025. UPDATE Dacia a anunțat că va lansa un SUV de clasă C și a arătat și mașina care se numește Bigster.

Dacia BigsterFoto: largus.fr

Modelul Dacia de clasă C va fi un SUV despre care a scris presa franceză, un SUV ce va înlocui modelul Lodgy și ar putea fi produs la Mioveni.

Noul logo Dacia (foto caradisiac)

Ce spune Renault despre viitorul Dacia și Lada în planul de redresare

Dacia-Lada, Totul. Pur și Simplu.

Dacia va evolua pentru a deveni mai atractivă, păstrându-și însă atributele specifice. Lada va rămâne la rândul său o marcă sinonimă cu robustețea și soliditatea. Ambele mărci vor continua să propună produse accesibile, utilizând tehnologii verificate și destinate unor clienți interesați să facă o achiziție rațională. Atât Dacia cât și Lada vor include în viitor și vehicule din segmentul C.

  • Modele de business eficiente:
  • Design-to-cost
  • Eficiență : reducerea numărului de platforme de la 4 la 1 ; reducerea diversității de caroserii de la 18 la 11, având ca rezultat capacitatea de a fabrica, în medie, 1,1 milioane de vehicule pe platformă față de 0,3 milioane de unități în prezent.

Apariția unei noi game de produse competitive și intrarea în segmentul C :

7 modele lansate până în 2025, dintre care 2 în segmentul C

Relansarea unor modele emblematice

Eficiență în emisiile de CO2 : exploatarea activelor tehnologice ale Grupului (GPL în cazul ambelor mărci, E-Tech în cazul Dacia)

Cei de la Renault spun că Dacia și Lada au multe în comun, referindu-se la prețul mașinilor, la costurile scăzute de producție și la gradul mare de integrare locală. Vor rămâne mărci separate, dar vor avea conducere comună și tot mai multe lucruri vor fi puse în comun pentru cele două mărci.

Ideea generală a planului este raționalizarea, iar grupul a anunțat că va reduce de la 6, la 3 numărul de platforme utilizate și va fi redus și numărul de familii de motopropulsoare de la 8, la 4, în cadrul alianței.

Luca de Meo. șeful Renault, spune că este abandonat obiectivul de a atinge o producție de 5 milioane de mașini produse în 2022. ”Am devenit mai mari, dar nu și mai buni”, spune el, menționând că, deși grupul vinde în 130 de țări, nu este și eficient. În loc de 5 milioane, grupul se va mulțumi cu aproximativ 3 milioane de mașini produse/an.

Noul plan are trei faze, spune Luca de Meo

  • renașterea, până în 2023
  • reînnoirea, din 2023 în 2025, când vor veni multe modele noi
  • revoluția, după 2025, cu servicii noi de mobilitate

Cei de la Renault estimează că piețele emergente vor reveni în 2023 la nivelul dinaintea crizei Covid, iar cele mature, în 2025.

Va fi extins planul de reducere a costurilor fixe cu 2 miliarde euro până în 2022: astfel, se dorește reducerea cu 2,5 miliarde euro până în 2023 și cu un total de 3 miliarde euro până în 2025.

Grupul vrea să reducă și investițiile și cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea, de la 10% din cifra de afaceri în prezent, la mai puțin de 8% în 2025.

Renault va crea și o nouă entitate de business, numită Mobilize

Această nouă entitate comercială va dezvolta nou surse de profit provenind din serviciile de mobilitate și de energie în folosul utilizatorilor de vehicule, urmând să genereze peste 20% din veniturile Groupe Renault până în 2030.

Trei misiuni:

  • Mărirea timpului de utilizare a mașinilor (90 % din timp este inutilizat în prezent)
  • O mai bună gestionare a valorii reziduale
  • Ambiția de a atinge obiectivul „0 emisii carbon”

O ofertă unică, accesibilă și utilă:

4 vehicule adaptate, din care două pentru carsharing, unul pentru serviciile cu șofer și unul pentru livrarea pe « ultimul kilometru»

Soluții de finanțare (abonament, leasing, plata pe distanța parcursă)

Platformă dedicată datelor, serviciilor și programelor software

Noi servicii de întreținere și renovare (Re-Factory)

Planul Renaulution constă în orientarea companiei în ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decât o redresare, este vorba de o transformare profundă a modelului nostru de companie. Am raționalizat operațiunile, începând cu ingineria, ajustând, pentru că era necesar, orientând resursele noastre către produse și tehnologii cu potențial puternic. Până în 2030, vom trece de la o companie auto care utilizează tehnologie la o companie tehnologică, folosind mașini, unde 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comerț și din energie”, explică Luca de Meo.

Istoric al producției Dacia Mioveni în perioada 2012-2020

2020: 259.099 unități

2019: 349.528 unități

2018: 335.262 unități

2017: 313.883 unități

2016: 320.457 unități

2015: 339.204 unități

2014: 338.593 unități

2013: 342.620 unități

2012: 307.150 unități

Istoric al vânzărilor Dacia în lume (2012 - 2020)

2020: 520.765

2019: 735.307

2018: 700.798

2017: 654.815

2016: 584.219

2015: 550.939

2014: 511.465

2013: 429.540

2012: 359.822