​Piața mașinilor noi a scăzut în statele UE cu 24% anul trecut, fiind cea mai mare scădere de când există statistici ACEA, iar nivelul de 9,9 milioane de mașini este cel mai mic înregistrat de când asociația publică date anuale. Piața românească a scăzut cu 22%, iar dintre piețele mari, cea spaniolă a scăzut cel mai mult, cu 32%. Dintre toate piețele auto, Danemarca a scăzut cel mai puțin (12%), iar Croația cel mai mult (43%).

MasiniFoto: Pictura | Dreamstime.com

Datele ACEA arată că în statele UE s-au înmatriculat 9,94 milioane de mașini noi, cu peste 3 milioane mai puține decât în 2019. Germania a fost cea mai mare piață, cu 2,9 milioane de mașini, urmată de Franța (1,65 milioane) și Italia (1,38 milioane). România a totalizat 126.000 de mașini, Ungaria 128.000, Polonia 428.000 și Cehia 202.000.

Dintre piețele mari, Spania a scăzut cel mai mult, cu 32%, iar piața germană s-a dus în jos cu 19%. Franța a resimțit lockdown-urile și a scăzut cu 25%, însă cel mai mult a scăzut în UE Croația (-43%), urmată de Bulgaria (-37%) și Portugalia (-35%).

Cel mai puțin au scăzut piețe precum Danemarca (-12%), Lituania (-13%) și Finlanda (-15%).

În clasamentul mărcilor, Volkswagen are 11,6% din piață, Renault are 7,7%, Peugeot are 6,8%, Mercedes are 6% și Skoda, 5,6%. Cota de piață Dacia a scăzut de la 4,2%, la 3,8%.

Dintre mărcile din piață câteva au avut scăderi mai mici de 15%: Toyota, Mercedes și Skoda, în timp ce Opel a scăzut cu 40%, Lada cu 58%, Mazda cu 42% și Jaguar 46%.

Marea Britanie nu mai face parte din UE, iar piața auto a avut un an dur, cu scădere de 29%, spre 1,68 milioane mașini.