Cum vrea Lada să se relanseze și care este planul pentru Europa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 20 ianuarie 2021, 14:55 Economie | Auto


Lada Niva
Foto: Nikolay Denisov, Dreamstime.com
Marca Lada, parte a grupului Renault, are un plan amplu de relansare și, deși Rusia va rămâne piața de bază, un model va intra și în Europa de Vest: noua Niva care va fi lansată în 2024 și va fi modernă față de celebra Niva care nu s-a schimbat prea mult din punct de vedere mecanic în 40 de ani. Vor veni mai multe modele ale mărcii ruse în următorii 4 ani, dar nu se pune problema ca Lada să concureze Dacia în UE, la fel cum nici Dacia nu concurează cu Lada în Rusia. Lada învață însă de la Dacia, fiindcă șeful companiei și designerul șef au venit de la Dacia.

Lada a vândut anul trecut sub 2.500 de mașini în țările UE, cu 58% mai puțin decât în 2019. Cel mai bun an de vânzări de când există statistici a fost 1997, când Lada a vândut 14.000 de mașini și în trei ani s-a depășit nivelul de 10.000 (în 2004, 2005 și 2010).

O Lada Niva modernă va fi lansată și va avea două versiuni: una mai mică, în trei uși și una mai lungă de 4,5 metri care se va încadra în segmentul C. Probabil că modelul mai mic va fi lansat în 2024, iar cel mare, în 2025, în timp ce alte două modele compacte vor fi lansate în 2023.

Noile modele Lada vor fi lansate pe platforma CMF--B pe care au fost construite și noile generații Sandero și Logan, dar Lada nu va deveni o marcă scumpă, iar noua Niva menține ideea de mașină foarte bună de off-road în condiții extreme și va avea o gardă la sol mare. Evident că și prețul va fi cu câteva mii de euro sub cel al concurenței.

Niva se vinde în Europa de Vest cu prețuri între 10.000 și 13.000 de euro, dar modelul are mare nevoie de modernizare.

Reamintim că grupul Renault a pus Dacia în aceeași divizie cu Lada și cele două mărci vor pune tot mai multe în comun în anii ce vin și la unele modele 85% dintre componente vor fi în comun, pentru a reduce cheltuielile de dezvoltare.

Lada are un CEO care a fost șef și Dacia, Yves Caracatzanis, iar de la început de an designerul șef al mărcii ruse este Jean-Philippe Salar, omul care mulți ani a condus studioul de design Renault de la București

Dacia va împrumuta mărcii Lada tehnologia sa GPL, în timp ce marca românească va primi de la Renault tehnologia hibridă E-Tech.

În gama Lada aproape fiecare model este construit pe o platformă proprie, dar acest lucru se va schimba și, pe măsură ce Renault va reînnoi fiecare dintre modelele Lada, și acestea vor trece pe platforma CMF-B.

Lada este dură, puternică și este total rusească, spuneau cei de la Groupe Renault, dar va exista o excepție, noul Niva care va fi vândut și în UE..

Surse: Automotive News, Autocar UK, automobile-magazine.fr








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3493 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    In anii 90 cineva a importat (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 20:16)

    John M. [utilizator]

    din Serbia in SUA o masinuta ce se vindea cu 2000 de dolari. Era cam de 3 ori mai ieftina ca cea mai ieftina masina din categoria "econobox". Proprietarii de Yugo erau cei din categoria care nu-si puteau permite niciodata o masina noua si masinuta asta nou-nouta ii facea foarte mandri si fericiti. La scurt timp insa, minunea s-a transformat in calvar deoarece masinile se opreau in mers sau nu mai porneau dupa vizita la supermarket. Ei nu stiau ca trebuie sa sufle in jiglere sau sa se roage de altii sa-i impinga, iar o depanare cu remorcare la un service costa cam un sfert de masina. Asa ca le-au dat pe nimica toata si s-au intors la second hand.
    Ma intreb: oare aceste masini Lada sunt tot ca Yugo?!
    • +3 (7 voturi)    
      Mai e faza cu tabla... (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:21)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Inclusiv tatal meu, cand aparuse Loganul, vazuse unul accidentat in curtea unui service... Era oripilat de "cat de subtire e tabla caroseriei"... Ca o paranteza, tot el mersese in piata sa cumpere o drujba fabricata in Ukraina, pe motiv ca: "rusii fac motoare calumea!"... indiferent ca nu cunostea acele marci, producatorul nu avea traditie in productia de drujbe, nu mai vorbim de tehnologie si cat de putin se investeste in r&d in spatiul fost sovietic, dar mai ales, nici nu ii pasa ca nu primea bon fiscal sau garantie (dar pensie marita cu 40% in criza pandemica urla sa i se dea)...
      In fine, ce vreau sa spun este ca unii oameni au fixatiile lor si nu le pasa ca un autoturism modern este facut sa se deformeze si sa absoarba cat mai mult din energia unui eventual accident, ca sa protejeze pasagerii! Ei vor tabla groasa domle! Sa faci accident cu doua lazi din astea, la 100 km/h fiecare si sa nu se indoaie tabla deloc! Nu conteaza detalii din astea cum ar fi ca degeaba ramane masina intreaga daca nu mai are cine sa o conduca pt ca tu esti facut pilaf!
  • -1 (1 vot)    
    Un Logan (Vineri, 22 ianuarie 2021, 12:40)

    ACP [utilizator]

    cu sigla Lada e total rusesc...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by