După ce mai mulți ani dieselul a avut peste jumătate din piața europeană a mașinilor noi, scăderile începute în 2016 au dus mașinile pe motorină la o cotă de 24,7% pe piața europeană, în timp ce electricele și hibridele au ajuns la 24,1% din piață în decembrie, arată datele JATO. Benzina are 49% din piața totală.

DieselFoto: Antikainen, Dreamstime.com

Lucrurile s-au schimbat mult pentru mașinile diesel care aveau 49% din piață în 2016 și au scăzut la 31% în 2019, în timp ce electricele și hibridele aveau sub 4% în 2016.

Anul 2020 a fost cel mai slab din 1993 încoace pentru piața europeană a mașinilor noi, dar slab a fost și pentru diesel, cota scăzând într-un singur an de la 31% în decembrie 2019 la 24,7% în ultima lună din 2020. În același interval, benzina a scăzut cu 12 puncte procentuale, iar hibridele și electricele au urcat puternic, de la 6,3%, la 24%.

Cele mai vândute modele auto în decembrie au fost Volkswagen Golf și ID 3, Tesla Model 3, Renault Clio, Peugeot 208, Toyota Yaris și Skoda Octavia, iar dintre modelele mai noi a mers bine Ford Puma, SUV-ul produs la Craiova. Alte mașini noi care s-au vândut bine au fost: Volkswagen ID 4, Mercedes-Benz GLB, Mazda MX-30, Polestar 2 și Audi e-Tron Sportback.

În afară de VW ID 3 și de Tesla Model 3, alte modele full-electrice care au mers bine sunt: Renault Zoe, Hyundai Kona, Nissan Leaf și Jaguar i-Pace. La categoria hibride plug-in conduc modelele Renault Captur, Mercedes Clasa A și Seat Leon.