Tesla Motors a avut primul an profitabil din istoria sa de 18 ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 28 ianuarie 2021, 8:13 Economie | Auto


Tesla Model 3 si Model X
Foto: Grzegorz Czapski | Dreamstime.com
2020 a fost primul an complet pe care Tesla Motors îl încheie pe profit, anul fiind de referință și fiindcă au fost produse aproape 500.000 de mașini. Drumul către rentabilitate a fost lung, iar Tesla și-a propus să producă în acest an 750 - 800.000 de mașini, pe o piață unde are tot mai multă concurență. În Europa este tot mai puternică presiunea pusă de mașinile electrice de la Volkswagen, Renault, Hyundai și Mercedes care au baterii tot mai bune.

Anul trecut Tesla a avut profit net de 721 milioane dolari, în comparație cu 862 miliarde dolari pierdere netă în 2019. Cifra de afaceri a urcat la 31,5 miliarde dolari, de la 24,6 miliarde dolari în 2019.

Valoarea acțiunilor companiei a crescut cu 750% în decursul lui 2020 și cu 17% de la început de 2021, astfel că în prezent capitalizarea de piață este de 819 miliarde dolari.

Tesla a avut rezultate bune datorită cererii care a crescut în China și în Europa și datorită noii mașini Model Y, care se vinde foarte bine în SUA.

Drumul către profitabilitate a fost lung, iar acum urmează o noua etapă, cea în care marja de profit trebuie să crească pentru a ajunge și Tesla la nivelul celei de la cele mai mari companii auto.

Spre exemplu, General Motors a avut în trimestrul al treilea profit de 4 miliarde dolari, de cinci ori mai mult decât întreg profitul anual Tesla.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


2731 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    Da',valoroasa ca (Joi, 28 ianuarie 2021, 8:45)

    persuasiv [utilizator]

    bitcoinu'.
  • -7 (13 voturi)    
    Tesla va avea concurenta (Joi, 28 ianuarie 2021, 9:11)

    animatron [utilizator]

    Regimul Biden va fi obligat sa continue politica Trump de "nationalism" economic daca vrea sa nu puna la pamant companii americane ca Tesla in favoarea unor firme germane ca Volkswagen, in domeniul masinilor electrice.

    Afacerile vizionarului Elon Musk nu se limiteaza la Tesla, sunt mai ample si diversificate decat productia de masini electrice.

    Libertarian, indiferent la agresiunile stangii care-l ataca constant, Elon Musk isi indreapta atentia mai ales spre sectorul spatial, acolo unde are deja realizari mult peste concurenta.

    Musk si Trump au colaborat impreuna la programul Artemis, cu succes fara precedent in ultimii 40 de ani, lansarea primelor nave spatiale private 100% americane si recuperarea capabilitatilor de a pune astronauti US pe orbita.

    Exista dependenta de Rusia putinista si Trump nu a acceptat-o si a reusit sa redea Americii independenta spatiala, la fel cum a facut USA tara independenta energetic si net exportatoare de gaz, lovind interesele rusesti.

    Recent, Elon Musk si-a mutat afacerile si resedinta din California "progresista" (numit in mediul de afaceri "stat-inchisoare") in Texasul republican, la fel cum fac sute de societati americane care pleaca in acest moment din California si New York, state conduse de stanga totalitara.
    • 0 (12 voturi)    
      Omagiu iubitului conducător (Joi, 28 ianuarie 2021, 9:34)

      VasilescuA [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Cam așa sună postarea asta. Desigur, Trump e cel care a lansat rachetele spațiale SpaceX, a creat mașina electrică Tesla, vaccinul Pfizer și, în general, tot ce e bun pe lume.
    • +1 (5 voturi)    
      Nu pleacă... (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:13)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Tesla nu pleacă din California. Nu închide fabrica din Fremont, ci își deschide altă fabrică în Texas, și apoi își mută și Elon biroul, ca să fie mai aproape de SpaceX.

      Dar de ce nu își deschide o altă fabrică în California? Răspunsul e simplu: Cost! Silicon Valey e foarte scump, și de foarte mult timp sunt articole care zic că oamenii se mută din California în alte state. Texas (și în special Austin area) este printre statele care cresc din cauza migrației forței de muncă. Nu are nici o legătură cu politica.
  • +2 (6 voturi)    
    Matematica de a V a (Joi, 28 ianuarie 2021, 9:12)

    user2017 [utilizator]

    Citat din articol: "în comparație cu 862 miliarde dolari pierdere netă în 2019. Cifra de afaceri a urcat la 31,5 miliarde dolari, de la 24,6 miliarde dolari în 2019."

    Intrebare: cum poti avea pierdere 862 miliarde dolari la o cifra de afaceri de 31,5 miliarde?
    La scoala ne invata ca 862 > 31,5 sau s-a schimbat ceva de cand nu am mai fost la scoala?
    • +5 (5 voturi)    
      Se poate (Joi, 28 ianuarie 2021, 9:57)

      ready4war [utilizator] i-a raspuns lui user2017

      In articol e o greseala, pierderea a fost de 862 de milioane, nu miliarde.
      Dar se poate sa ai pierdere mai mare decat cifra de afaceri, daca cheltuielile sunt de cel putin 2 ori mai mari decat veniturile(cifra de afaceri).
  • +3 (3 voturi)    
    Profitul raportat (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:31)

    ACP [utilizator]

    este efectiv profitul altor producatori auto. Cum? Prin certificate verzi pe care Tesla le vinde celorlalti producatori auto. Deci nu este un profit rezultat din productia de masini ci din legislatie. Practic Tesla are o marja din fiecare masina vanduta cu motor termic care depaseste plafonul de emisii. Ajungi contribuitor la Tesla fara sa iti dai seama.
    • 0 (0 voturi)    
      In acelasi timp (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:37)

      Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Au investit masiv in 2020 in doua noi Giga fabrici (Berlin si Austin), au continuat expansiunea la Giga fabrica din Shanghai, etc. Toate astea au costat multi bani. Un an cu multe cheltuieli, dar in care au fost pe profit e ceva..


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by