VIDEO Dacia primește doar două stele la testele EuroNCAP pentru noile Logan și Sandero Stepway

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:21 Economie | Auto


Dacia Sandero Stepway testata de EuroNCAP
Foto: EuroNCAP
EuroNCAP a anunțat rezultate la testele de impact pentru mai multe mașini și printre ele se numără și modelele Logan și Sandero Stepway de la Dacia, aceste mașini primind doar două stele din cinci. Organizația critică dur Dacia, spune că normele au evoluat și că marca română face prea puțin, chiar și pentru o marcă low-cost. Logan și Sandero Stepway s-au descurcat bine din punct de vedere al structurii de siguranță, dar au fost grav depunctate de faptul că EuroNCAP aplică noi criterii în care pierd mult mașinile care nu au în standard sisteme electronice gândite să prevină accidentele. UPDATE În articol puteți citi care este poziția Dacia.

.

”Normele de siguranță au evoluat și cele mai mari progrese se fac prin folosirea tehnologiilor de vârf pentru prevenirea accidentelor. Este clar că Dacia are o parte bună de piață și a păstrat-o, dar faptul că a primit două stele arată că marca are mult prea puțină ambiție, chiar și pentru un produs low-cost”, spune Michiel van Ratingen, secretar general al EuroNCAP.

Dacia a obținut un scor atât de mic din cauza punctajelor scăzute (sub 45 din 100) obținute la sistemele de asistență la condus ce sunt prezente în versiunea standard. EuroNCAP s-a referit la limitările sistemului de frânare de urgență prezent pe mașinile Dacia, spunând că acest sistem reacționează doar în apropierea altor vehicule, dar nu și la schimbarea benzii de rulare sau pentru a evita coliziunea cu un pieton. EuroNCAP spune că acest sistem este dezamăgitor.

Cele două modele testate au fost echipate cu pachete standard de siguranță.

Pe de altă parte, cele două mașini au primit peste 70 de puncte din 100 la capitolul protecție la impact oferită pasagerilor, fie ei adulții sau copii, ceea ce ar fi însemnat că mașinile ar fi putut primi patru stele din cinci dacă punctajul ar fi fost la fel de bun și la capitolul ”Safety Assist”.


Sistemele de siguranță activă, din cauza cărora Dacia a luat punctaj mic, se referă la acele sisteme electronice care intră în funcțiune atunci când computerul mașinii sesizează un pericol, iar aceste sisteme pot preveni un impact. La polul opus, elementele de siguranță pasivă se referă la caroserie, airbag-uri sau centuri de siguranță.

Într-o declarație citată de presa britanică, cei de la Dacia spun că iau siguranța foarte în serios și că fiecare nouă generație este mai sigură decât cea precedentă. Compania a mai spus că mașinile au obținut ”performanțe foarte bune” la capitolul siguranță a ocupanților și la impact cu pietonii, categorii la care mașina a primit patru stele din cinci.

EurNCAP a mai testat acum și modelele Skoda Enyaq iv și Volkswagen ID 4, ambele primind cinci stele.

Trebuie spus că EuroNCAP a schimbat radical criteriile de testare din nou anul trecut, punând accent pe tehnologii active de siguranță, inclusiv frânarea automată de urgență. EuroNCAP spunea atunci că nu sunt chiar relevante comparațiile dintre punctajul obținut de mașini cu vechiul sistem de notare și cel obținut după aplicarea noilor criterii, mai stricte.



Acum aproape un deceniu o mare parte dintre mașini obțineau cinci stele, iar organizația a aplicat de atunci câteva serii de schimbări în modul de notare, fiind pus mai mult accentul pe tehnologii incluse în versiunea standard.

Iată ce spune Dacia despre punctajul de la EuroNCAP

Dacia este preocupată de clienții săi și de siguranța lor și, an după an, îmbunătățește siguranța modelelor sale. Ca rezultat, fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară.

Dacia este bine cunoscută ca o marcă pragmatică, una care propune mașini moderne, integrând nivelul corect de echipamente. Concret, acest lucru înseamnă că siguranța pasivă este foarte bună pentru adulți și ocupanții copii (4 stele din 5).

În termeni de asistență la condus, aceasta a fost dimensionată la nivelul corect cerut de clienții noștri. În acest sens, noile Sandero/Stepway/Logan sunt primele modele Dacia care propun AEB (sistemul de frânare de urgență) în standard. Protocoalele de testate EuroNCAP sunt din ce în ce mai severe la fiecare doi ani, cu o importanță în creștere a ADAS (prevenirea unora dintre accidente), cu un impact direct asupra ratingului general.

Dacia va continua să își concentreze efortul pe siguranța reală în cazul unui accident, dar va lua în considerare astfel de rezultate pentru a echipa modelele sale cu și mai multe sisteme de asistență de siguranță, imediat ce clienții le vor aștepta”








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9803 vizualizari

  • +12 (22 voturi)    
    Nu ma mira (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:31)

    RDU2 [utilizator]

    Altii investesc masiv in sisteme active/pasive de siguranta, imbunatatirea confortului soferului si a pasagerilor, reducerea consumului si poluarii etc. Pe cand Renault ce face? Baga tehnologie de acum 20 de ani de pe masinile proprii pe modelele Dacia si se lauda ca ce progres a facut, ce evolutie etc. dar in acelasi timp scade calitatea si siguranta... Noile modele Dacia nu au absolut nimic in plus fata de ce avea VW acum 20 de ani. Asta nu e evolutie, e involutie.
    Nici nu vreau sa ma gandesc cum Spring care e facuta in China. Mare minune daca ia macar 1 stea.
    • +9 (9 voturi)    
      calitatea materialelor a crescut fata de (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:19)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

      Logan II si Logan I, dar nu au punctat la sistemele de siguranta pasiva (gen brake assist, multi collision brake, colision brake, keep lane, tempomat adaptativ etc).
      Daca esti atent la volan, aceste sisteme nu te ajuta, dar daca nu esti atent, fara ele risti sa provoci accident si sa iti pierzi viata. Din cati au avut dauna totala cu Logan, cei mai multi sunt fie morti, fie ramasi imobilizati la pat pe viata. Eu stiu caz cand un om a facut un accident cu Logan, a scapat cu viata ptr ca avea 50km/h si avea centura pusa, dar a dat cu genunchiul drept in cheia de contact incat si-a facut genunchiul praf. Astfel de detalii conteaza...
      Renault a crescut sistemele de siguranta la Logan III fata de Logan I, dar standardele euroNCAP au crescut si mai mult...aici nu a putut face fata Dacia.
  • -7 (25 voturi)    
    cazanu tot cazan ramane.. (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:38)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... macar poti face rāchie in el.
    • +10 (10 voturi)    
      - (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:22)

      andrei9999 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      cred ca ai trece la trotineta daca ti-ai vedea tigaia de bemveu-nu-bate-nu-troncane la teste
      • -2 (6 voturi)    
        care teste? (Miercuri, 14 aprilie 2021, 17:08)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui andrei9999

        alea care iese cu 5 stele ncap?
        intreaba-l pe huidu ce face tigaia lui de x5 si ce fac aia cu loganu in care a intrat.
  • +3 (19 voturi)    
    mda (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:49)

    SoulSearcher [utilizator]

    de la o stea la 2 stele e ceva maret pt dacia :D

    odata la 4 generatii de model si 15 ani daca castigi cate o stea la NCAP e bine nu ? :DDDD
  • +4 (14 voturi)    
    Si oare cite au modelele skoda (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:51)

    Coco Whistle [utilizator]

    Cam asta e diferenta intre investitorii atrasi de romania din cauza calitatii scazute a oamenilor care inca mai populeaza aceaste locasuri.
    • +3 (9 voturi)    
      au 5 stele (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:20)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      cam toate modelele Skoda. Poate Fabia si Citigo sa aiba 4, dar nu 2 ca Loganul.
      am avut Skoda, sunt mult mai bune decat Dacia si Renault
  • +12 (20 voturi)    
    Dezamagitor (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:54)

    JohnR [utilizator]

    Vazand video-ul, sincer nu arata a 2 stele. Inteleg ca standardele sunt mult mai stricte acum insa nu toata lumea o face. Poate ar fi bine si o corelare intre standardele vechi si cele noi. Romanii sunt amatori de second hand si o sa creada ca masina lor de 10 ani cu rating de 4 stele e mult mai sigura.
    • +6 (8 voturi)    
      romanul oricum crede ca masina lui (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:21)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      e mult mai buna decat a altuia, nu conteaza marca si vechimea.
    • +6 (6 voturi)    
      Stelele de acum 10 ani (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:31)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      Intr-adevar, stelele masinii sunt conform solicitarilor din momentul lansarii in piata. Nu actualizeaza nimeni stelele masinii daca se modifica cerintele EuroNCAP.

      Pe langa aceasta, componentele sistemului de securitate (elementele pirotehnice, de declansare sau asigurare protectie etc) sunt la fel de vechi ca si masina.
  • -4 (16 voturi)    
    - (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:06)

    andrei9999 [utilizator]

    NCAP trec acum in cealalta extrema..daca acum niste ani toate masinile luau punctaj maxim...acum o sa se ajunga in situatia in care doar cele mai scumpe masini vor avea 5 stele

    o masina cu roti patrate ar trebui sa ia 5 stele, pentru ca are ca sistem de prevenire a accidentelor imposibilitatea de a o misca, nu?
    • +4 (4 voturi)    
      se numeste evolutie (Miercuri, 14 aprilie 2021, 14:01)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui andrei9999

      Nu poti sa vii cu standardele de acum 10 ani si sa spui erau bune atunci sunt bune si acum. Altii au crescut nivelul de siguranta si ce era acum 10 ani sigur acum este mai putin sigur decat ce ofera concurenta.
      De aia tu iei 2 stele si aia 5!
      Sa ne amintim ca loganul este o masina ieftina nu sigura. Deci oamenii iau logan ca nu isi permit altceva.
      Tot ne batem cu pumnu in piept ca oferim masina cea mai ieftina din europa, vezi tu dacia este mult mai scumpa decat modele renault lansate in india in colaborare cu Tata motors. Iar modelele alea indiene nu cred ca au un airbag pe ele asa ca da ieftin nu ofera nici siguranta!
      • -1 (5 voturi)    
        - (Miercuri, 14 aprilie 2021, 15:18)

        andrei9999 [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        nu am zis ca standardele sa fie aceleasi pentru ani si ani si sa nu progresam DAR NCAP testeaza siguranta LA ACCIDENT ori toate brizbrizurile cu lane assist si senzori si radar si cate si mai cate, care isi au rostul, dar cresc pretul masinii, nu sporesc siguranta atunci cand dai in copac sau cand intra unul care a trecut pe rosu in lateralul masinii. Poate trebuia sa ma exprim mai clar: cred ca ar trebui decuplat scorul de protectie la impact de scorul sistemelor de preventie
        • +2 (6 voturi)    
          ba sporesc (Miercuri, 14 aprilie 2021, 16:29)

          Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui andrei9999

          Toate sistemele astea imbunatatesc siguranta!
          Nu vad de ce se plange cineva ca lane assist nu ar sporii siguranta. Pe bune? Si preventia intra la siguranta.
          Evident ca asta are un alt scop, dar daca o luam asa nici franele nu te ajuta daca intra un tampit din lateral sau din spate sau din fata, dar nu aud pe cineva sa se planga ca franele scad din stelele pe care le-ar fi primit masina...
        • -1 (1 vot)    
          Mai observator atent, (Miercuri, 14 aprilie 2021, 23:48)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui andrei9999

          Oare ce fac sistemele automate cu atatia senzori?? Da exprimarea ta e clara pentru noi: mai trebuie citit.. succes.
  • +4 (8 voturi)    
    La impactul lateral si cu stalpul e dezastru! (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:16)

    Alui [utilizator]

    Moarte sigura!
    • +1 (7 voturi)    
      lasa ca si din fata e la fel (Miercuri, 14 aprilie 2021, 13:29)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      de ,,sigur''. Au mai fost cazuri cand nu s-au deschis aribagurile.
  • +4 (6 voturi)    
    decizia are sens (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:34)

    g01an [utilizator]

    la protectia pasagerilor are scor de 70% sau mai mult.

    dar la protectia pietonilor accidentati sau la sistemele electronice de asistenta la condus are 40%.

    acum, fiecare cumparator isi alege, din punctul meu de vedere care conduc prudent, nu am nevoie de unele din sistemele respective, deci faptul ca este o imbunatatire usoara a situatiei pasagerilor mi se pare suficient.
  • -2 (6 voturi)    
    Testul este (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:39)

    ACP [utilizator]

    pentru versiunea de baza, deci cea mai ieftina. Daca mai pui ceva optionale legate de siguranta numarul de stele ar creste doar ca nu se fac teste pe acea versiune.
    • -1 (5 voturi)    
      au optionale la dacie? (Miercuri, 14 aprilie 2021, 17:12)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      ... wow.
  • +4 (10 voturi)    
    Numarul de stele se vad la un accident. (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:41)

    Gargara3 [utilizator]

    Daca va uitati la accidentele in care sunt implicate Dacii, ocupantii acestora sunt cei mai afectati, cu cei mai multi morti. De ce Renault nu remediaza acest aspect ( pe langa designul ”retro” al Loganului ) ? Probabil pentru ca Dacia este considerata in continuare ruda saraca, desi un Logan full nu mai este de loc o masina ieftina, costand acum peste 16.000 Euro.
    • +3 (5 voturi)    
      ti-ai dat raspunsul singur: (Miercuri, 14 aprilie 2021, 13:30)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Gargara3

      pentru ca aceste lucruri costa.
      • +4 (10 voturi)    
        exagerări peste exagerări (Miercuri, 14 aprilie 2021, 19:31)

        Chilian [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        și o grămadă de lucruri spuse „din auzite”...
        De la 16000 de euro un Logan nou (cum ai calculat stimabile?) până la „nu se deschid airbag-urile”, 1 stea la generațiile anterioare sau catalogarea „cazan” și așa mai departe..
        Culmea că aceeași sunt primii care guiță că e prea scump, că n-are nu știu ce sistem prin satelit și așa mai departe.
        Sistemul actual de evaluare EuroNCAP va depuncta orice mașină care se dorește mai ieftină, accesibilă pentru că prețul mai mic înseamnă echipamente neesențiale în minus.
        O vorbă spunea că centura de siguranță îți salvează viața, airbag-ul permite doar să fii recunoscut după accident. Nu sunt de acord cu asta, fiecare sistem are contribuția lui. Totuși v-aș întreba dacă toți cei care dați cu noroi aici aveți acasă aragaze cu protecție la stingerea flăcării, dacă aveți puse siguranțe diferențiale pentru instalația electrică din baie sau sisteme de împiedicare a căderii de la ferestre.
        Terminați cu exagerările și prostiile spuse senin. Dacia face maisini mai ieftine nemontând sisteme „de ultimă generație” care au în general o contribuție marginală la creșterea siguranței iar aceste mașini vor fi cumpărate de către cei care nu sunt dispuși să plătească pentru ionizatoare de aer, cruise control adaptiv (pentru că nu prea merg pe autostradă) și alte „finețuri”.
        Pentru cei care doresc aceste finețuri există alte mărci la alte prețuri. Nu vă obligă nimeni să cumpărați ceea ce considerați nepotrivit pentru voi.
  • +1 (1 vot)    
    Involutie fata de generatia 2013 (Joi, 15 aprilie 2021, 12:48)

    Stefan85 [utilizator]

    Eu nu inteleg cum generatia 2013 a scos 80% impact frontal in schimb generatia noua 2021 a scos doar 70%.
    Repet acelasi impact frontal la 50km pe ora. Pana si si pe poze apar zone portocalii sau galbene, care intainte (2013) erau galbene sau chiar verzi. Plus ca in raport scrie clar ca plasticele bordului pot rani ocupantii. "However, structures in the dashboard
    resented a risk of injury to occupants of different sizes and to those sitting in different positions"


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by