EuroNCAP a anunțat rezultate la testele de impact pentru mai multe mașini și printre ele se numără și modelele Logan și Sandero Stepway de la Dacia, aceste mașini primind doar două stele din cinci. Organizația critică dur Dacia, spune că normele au evoluat și că marca română face prea puțin, chiar și pentru o marcă low-cost. Logan și Sandero Stepway s-au descurcat bine din punct de vedere al structurii de siguranță, dar au fost grav depunctate de faptul că EuroNCAP aplică noi criterii în care pierd mult mașinile care nu au în standard sisteme electronice gândite să prevină accidentele. UPDATE În articol puteți citi care este poziția Dacia.

Dacia Sandero Stepway testata de EuroNCAPFoto: EuroNCAP

.

”Normele de siguranță au evoluat și cele mai mari progrese se fac prin folosirea tehnologiilor de vârf pentru prevenirea accidentelor. Este clar că Dacia are o parte bună de piață și a păstrat-o, dar faptul că a primit două stele arată că marca are mult prea puțină ambiție, chiar și pentru un produs low-cost”, spune Michiel van Ratingen, secretar general al EuroNCAP.

Dacia a obținut un scor atât de mic din cauza punctajelor scăzute (sub 45 din 100) obținute la sistemele de asistență la condus ce sunt prezente în versiunea standard. EuroNCAP s-a referit la limitările sistemului de frânare de urgență prezent pe mașinile Dacia, spunând că acest sistem reacționează doar în apropierea altor vehicule, dar nu și la schimbarea benzii de rulare sau pentru a evita coliziunea cu un pieton. EuroNCAP spune că acest sistem este dezamăgitor.

Cele două modele testate au fost echipate cu pachete standard de siguranță.

Pe de altă parte, cele două mașini au primit peste 70 de puncte din 100 la capitolul protecție la impact oferită pasagerilor, fie ei adulții sau copii, ceea ce ar fi însemnat că mașinile ar fi putut primi patru stele din cinci dacă punctajul ar fi fost la fel de bun și la capitolul ”Safety Assist”.

Aici puteți citi raportul complet pentru Logan

Sistemele de siguranță activă, din cauza cărora Dacia a luat punctaj mic, se referă la acele sisteme electronice care intră în funcțiune atunci când computerul mașinii sesizează un pericol, iar aceste sisteme pot preveni un impact. La polul opus, elementele de siguranță pasivă se referă la caroserie, airbag-uri sau centuri de siguranță.

Într-o declarație citată de presa britanică, cei de la Dacia spun că iau siguranța foarte în serios și că fiecare nouă generație este mai sigură decât cea precedentă. Compania a mai spus că mașinile au obținut ”performanțe foarte bune” la capitolul siguranță a ocupanților și la impact cu pietonii, categorii la care mașina a primit patru stele din cinci.

EurNCAP a mai testat acum și modelele Skoda Enyaq iv și Volkswagen ID 4, ambele primind cinci stele.

Trebuie spus că EuroNCAP a schimbat radical criteriile de testare din nou anul trecut, punând accent pe tehnologii active de siguranță, inclusiv frânarea automată de urgență. EuroNCAP spunea atunci că nu sunt chiar relevante comparațiile dintre punctajul obținut de mașini cu vechiul sistem de notare și cel obținut după aplicarea noilor criterii, mai stricte.

Acum aproape un deceniu o mare parte dintre mașini obțineau cinci stele, iar organizația a aplicat de atunci câteva serii de schimbări în modul de notare, fiind pus mai mult accentul pe tehnologii incluse în versiunea standard.

Iată ce spune Dacia despre punctajul de la EuroNCAP

„Dacia este preocupată de clienții săi și de siguranța lor și, an după an, îmbunătățește siguranța modelelor sale. Ca rezultat, fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară.

Dacia este bine cunoscută ca o marcă pragmatică, una care propune mașini moderne, integrând nivelul corect de echipamente. Concret, acest lucru înseamnă că siguranța pasivă este foarte bună pentru adulți și ocupanții copii (4 stele din 5).

În termeni de asistență la condus, aceasta a fost dimensionată la nivelul corect cerut de clienții noștri. În acest sens, noile Sandero/Stepway/Logan sunt primele modele Dacia care propun AEB (sistemul de frânare de urgență) în standard. Protocoalele de testate EuroNCAP sunt din ce în ce mai severe la fiecare doi ani, cu o importanță în creștere a ADAS (prevenirea unora dintre accidente), cu un impact direct asupra ratingului general.

Dacia va continua să își concentreze efortul pe siguranța reală în cazul unui accident, dar va lua în considerare astfel de rezultate pentru a echipa modelele sale cu și mai multe sisteme de asistență de siguranță, imediat ce clienții le vor aștepta”