Dacia anunță o nouă identitate vizuală și va pune din 2022 pe showroom-uri și pe mașini noul logotip și noua emblemă. Compania va scoate și mașini în culori care nu erau până acum în gamă: kaki, culoarea nisipului, portocaliu, verde intens și culoarea teracotei. Dacia va lansa spre final de an versiunea restilizată a lui Duster, la anul ar putea veni crossover-ul de șapte locuri care înlocuiește Logan MCV și peste 3 sau 4 ani va veni pe piață Bigster, cel mai mare, sofisticat și scump model din gamă.

Emblema Dacia (centru) si logotip-ul (dreapta sus)Foto: Dacia

”Începând din iunie 2021, noua identitate de marcă va fi adoptată de diferitele canale de comunicare: online, publicitate, broșuri. Showroom-urile Dacia vor afișa treptat noua identitate de marcă începând din prima parte a anului 2022. În ceea ce privește gama de modele, aceasta va primi noul logotip și noua emblemă în cursul semestrului al doilea din 2022”, spun cei de la Dacia.

Cu ocazia prezentării, la începutul anului 2021, a planului său strategic, Dacia a anunțat intrarea ”într-o nouă etapă a istoriei sale”. Marca dispune de acum de un nou logotip, de o nouă emblemă și de o culoare nouă.

Ce spune Dacia despre emblemă și logotip

”Simbolurile acestei schimbări sunt reprezentate de noul logotip și de noua emblemă. Aceste două elemente au fost imaginate în cadrul echipei de Design, cu dorința de a exprima ceea ce este esențial mărcii Dacia.

Logotipul, elementul central al noii identități vizuale, inspiră robustețe și stabilitate de la prima vedere. Desenul literelor este în mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât și ingeniozitatea specifice mărcii. Aspectul geometric al logotipului creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.

La rândul său, emblema este constituită din literele „D” și „C” unite asemenea componentelor unui lanț, exprimând astfel soliditate și legătură. Noua emblemă va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță.

Simple și lizibile, cele două elemente forte - logotipul și emblema - exprimă soliditatea vehiculelor Dacia, partenere de drum pentru milioane de clienți.

Întregul univers grafic este în mod deliberat simplificat, amintind faptul că Dacia este un brand care se concentrează asupra a ceea ce este esențial”.

Ce spune Dacia despre noile culori

”Noua paletă de culori, având în centru nuanța verde-kaki, evocă apropierea de natură, un reper important pentru clienții noștri și un teritoriu unde vehiculele Dacia își pun în valoare pe deplin capacitățile, asemenea emblematicului Duster.

O serie de culori secundare completează gama:

- trei culori din sfera „terestru-mineral” - kaki închis, culoarea teracotei și nuanța nisipului.

- două culori contrastante - un portocaliu și un verde intens”.