ANALIZĂ: Când devin vehiculele electrice mai „curate” decât cele pe benzină?

de A.Th.C.     HotNews.ro
Joi, 1 iulie 2021, 20:23 Economie | Auto


Electricitate vs benzină
Foto: youtube.com
Aluneci silențios din showroom la volanul unei Tesla Model 3 nou-nouțe, gândindu-te satisfăcut că arăți bine și faci un bine planetei. Dar continuă să conduci – mai ai de parcurs aproape 22.000 km până să ajungi să faci mai puțin rău mediului decât într-o mașină alimentată cu benzină, spune o analiză efectuată de Reuters.

Analiza a prelucrat datele unui model care ia în calcul emisiile vehiculelor pe durata utilizării, un subiect îndelung dezbătut și aflat în centrul atenției de când guverne din întreaga lume fac presiuni pentru un transport mai „verde” pentru a-și îndeplini obiectivele climatice.

Modelul, dezvoltat de Argonne National Laboratory din Chicago, include mii de parametri, de la tipurile de metale din bateriile vehiculelor electrice (VE) până la cantitățile de aluminiu sau plastic din mașină.

Jarod Cory Kelly, analist principal la Argonne, spune că fabricația unui VE generează mai mult carbon decât a unuia cu combustie, din cauza extracției și procesării mineralelor din baterie și a producerii celulei motoare. Dar estimează și cât durează compensarea acestei diferențe în durata de viață a unui VE – proces care poate avea mari variații în funcție de condiții.

Depinde de factori ca mărimea bateriei, economia de combustibil a unei mașini pe benzină și procesul de generare a electricității care va propulsa VE.

Norvegia este câștigătoare

Reuters a introdus o serie de variabile în modelul Argonne, care avea 43.000 de utilizatori în 2021, pentru a obține rezultatele.

Scenariul de 22.000 km pentru Tesla Model 3 a fost pentru SUA, unde 23% din electricitate provine din centrale pe cărbune, cu o baterie de 54kWh și un catod făcut din nichel, cobalt și aluminiu, printre altele.

A fost comparat cu o Toyota Corolla pe benzină cu o greutate de 1.350 kg și un consum de 7,13 l/100 km. S-a presupus că ambele mașini vor parcurge 280.000 km în exploatare.

Dar dacă aceeași Tesla ar fi condusă în Norvegia, unde aproape toată electricitatea provine din surse hidro regenerabile, compensarea ar surveni după numai 13.500 km.

Dacă electricitatea cu care va fi reîncărcat vehiculul ar proveni în întregime din cărbune, cum este cazul în țări ca Polonia și China, ar trebui să conduci peste 125.000 km ca să atingi paritatea de carbon cu Corolla.

Analiza Reuters a evidențiat că producerea unui VE mediu ca mărime generează 47 de grame de dioxid de carbon (CO2) per milă în timpul proceselor de extracție și producție, sau peste 8,1 milioane de grame până când ajunge la primul cumpărător.

În comparație, un vehicul comparabil pe benzină generează 32 g/milă sau 5,5 milioane de grame.
Dar VE emit în general mult mai puțin carbon într-o durată de viață de 12 ani. Și în cel mai defavorabil scenariu, în care ar fi încărcat dintr-o rețea alimentată de cărbune, un VE ar genera 4,1 milioane de grame într-un an, pe când mașina pe benzină ar produce peste 4,6 milioane.

„Roată lângă roată”

Rezultatele obținute de Reuters sunt similare cu cele dintr-o evaluare pe durata vieții a vehiculelor electrice și pe combustie din Europa, efectuată de grupul de cercetare IHS Markit.

Studiul lor „roată lângă roată” indică punctul de break-even în emisii de carbon între 24.000 și 32.000 km, în funcție de țară. Și aceasta arată că există beneficii pe termen lung ale trecerii la VE.
Alții sunt mai puțin pozitivi.

Cercetătorul Damien Ernst de la Universitatea Liege a spus în 2019 că un EV ar trebui să parcurgă aproape 700.000 km pentru a fi produs mai puțin CO2 decât unul comparabil pe benzină. Ulterior a revizuit în jos numărul.

Acum, el estimează că punctul de break-even ar fi între 67.000 și 150.000 km. Ernst a spus pentru Reuters că nu intenționează să mai schimbe rezultatele, care se bazează pe un set diferit de date și ipoteze decât modelul Argonne.

American Petroleum Institute, care reprezintă peste 600 de companii din industria petrolieră, afirmă pe website: „Mai multe studii arată că, într-un ciclu de viață, sisteme motrice diferite ale automobilelor produc emisii similare de gaze cu efect de seră.”






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9853 vizualizari

  • -4 (28 voturi)    
    Si care e problema? (Joi, 1 iulie 2021, 20:47)

    LiviuX [utilizator]

    Daca compensarea vine dupa 13-25000 km. iar durata de viata e de 280000 km. ce nu e clar?
    • +1 (5 voturi)    
      Vezi mai jos in articol. (Vineri, 2 iulie 2021, 8:59)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Valoarea aia primara e cea mai optimista. Restu sunt dezastru.
      • 0 (2 voturi)    
        Chiar daca e optimista, tot e mai bine! (Vineri, 2 iulie 2021, 19:30)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Sa zicem ca nu e de 25000 ci 50000 (deci dublu). Tot raman 230000 km dupa compensare deci de avantaj clar! Apoi, vezi ce am spus mai jos...
  • +12 (42 voturi)    
    ??? (Joi, 1 iulie 2021, 20:52)

    falcoind [utilizator]

    Parcurgând articolul am ajuns la concluzia: defapt diesel-ul meu de 2.0 nu e chiar asa de poluant . fata de corolla consuma cu 2 litri mai putin. S-a vrut moartea tehnologiei, diesel desi deja ajunsese la motoare cu consum de sub 4 litri /100km și vb de mașini de 1,5 t nu de jucării de 5-600kg autonomii de peste 1000 km . păcat, de fapt electricu poluează acum, in speranța poate in 10 ani poluez mai putin .
    • +1 (31 voturi)    
      Desigur (Joi, 1 iulie 2021, 21:45)

      boggg [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Mai ales în oraș, dieselul poluează mult mai puțin decât electricul, asta e evident în București. Mai ales bombardierii cu DPF off scot pe eșapament parfum de lavandă. Niște proști ăștia cu electrice, i-aș pune să-ți țină copiii cu nasul în țeava de eșapament!
      • +7 (19 voturi)    
        in oraș drumuri de maxim 5-10km (Joi, 1 iulie 2021, 21:56)

        falcoind [utilizator] i-a raspuns lui boggg

        eu le fac cu bicicleta e mult mai rapid
      • -4 (8 voturi)    
        Asta a vrut sa fie ironie? (Joi, 1 iulie 2021, 22:09)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui boggg

        Daca o iau asa, ai dreptate. Altfel, de unde teava de esapament la o masina electrica??!!
        • +1 (1 vot)    
          Ironie? (Vineri, 2 iulie 2021, 12:39)

          niciolae [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          @LiviuX
          Bravo! Te-ai prins!
      • +3 (5 voturi)    
        conteaza si unde poluezi (Vineri, 2 iulie 2021, 7:32)

        bigsmrk [utilizator] i-a raspuns lui boggg

        da, dara autobuzele sunt in sarcina bucurestenilor si folosite tot de ei. la EV doar se muta locul unde se produce poluarea, asa incatz bucurestiul ar putea avea aer curat, insa oltenii de la rovinari tot praf de carbune si cenusa ajung sa respire - mwuahahaha
    • +8 (14 voturi)    
      Tu ai gandit inainte de a posta? (Joi, 1 iulie 2021, 22:14)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Poluarea nu e data de consumul la 100 km. ci de ce se evacueaza. Daca poti prezenta o statistica conform careia o masina diesel polueaza mai putin ca o masina pe benzina (nu mai vorbesc de electrica), dar la aceleasi performante, caracteristici, sunt de acord sa-mi cer scuze si sa-mi schimb parerea!
      • -4 (6 voturi)    
        E SIMPLU! (Vineri, 2 iulie 2021, 8:49)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Intra pe orice site de producator auto si alege acelasi tip de autoturism cu motoare apropiate ca cilindree si putere si o sa constati ca benzina polueaza mai mult decat diesel-ul!
        • +1 (1 vot)    
          Serios? (Vineri, 2 iulie 2021, 18:56)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Si daca asa e, e chiar asa de greu sa prezinti tu un exemplu? Eu nu cred asta, dovedeste, da niste link-uri la site-urile de care vorbesti.
  • +16 (32 voturi)    
    Hei, sunt motoare termice care consuma 4 l/100Km (Joi, 1 iulie 2021, 21:01)

    CezarN [utilizator]

    Ce vorbiti voi de 7.13 l/100Km? Poate in urban, insa in medie, un 5 l/100 Km este acceptabil. Refaceti calculele si mai vedem.
    Dar poluarea generata de refacerea retelelor electrice ati luat-o in calcul, caci este putin probabil ca retelele electrice actuale sa reziste daca toate masinile ar fi electrice de maine. Dar pe cea generata de reciclarea bateriilor? Caci dupa 5-10 ani ne vom trezi cu [zeci de] milioane de baterii care isi vor fi trait traiul si vor trebui schimbate si reciclate.
    • 0 (6 voturi)    
      wells to wheels (Vineri, 2 iulie 2021, 2:25)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Daca luam in considerare tot lantul de extractie si productie al combustibililor fosili, aia 5 litri/km sunt bomboana de pe coliva.
      • +3 (7 voturi)    
        Cea mai simpl analiza e costul. (Vineri, 2 iulie 2021, 9:06)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Cost=Petrol utilizat. Asadar dupa 300.000 km o masina de benzina atinge un 80.000 Euro, cost productie mentenata si benzina.
        O electrica deseori rupe costul asta la achizitie, asta daca nu este puternic subventionata din banii adunati de la taxarea altora. Benzina este taxata rau de tot, curentul este deseori subventionat. Daca iei asta in considerare, costul la electrica este enorm. Asadar te poti preface ca consuma putin si emite mai nimic in rulare dar majoritatea emisiilor sunt din productie (sa faci o masina de 40.000 Euro presupune 30.000 Euro arsi in petrol) si la centrala termica pe carbune care face curent care e transmis cu un randament mizer intr-o retea tot mai putin eficienta.
        • +1 (1 vot)    
          costul poluarii cine il plateste? (Vineri, 2 iulie 2021, 11:01)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          E simplu si ieftin sa iti arunci gunoiul in rapa de la marginea satului si sa-ti versi canalizarea direct in rau. Cu analize la fel de simple unii se gandesc sa vanda "trofee" de vanatoare la straini, sa blocheze toate cursurile de apa cu microhidrocentrale, sa taie padurile si sa rascoleasca muntii dupa aur.
          Mai devreme sau mai tarziu, cineva trebuie sa plateasca..

          Romania arde carbune in termocentrale pentru ca nici un guvern nu are curajul sa inchida aceasta industrie poluatoare, nu pentru ca am avea nevoie de ea. De 30 de ani tot amanam 2 reactoare la Cernavoda care ar produce cat toate termocentralele pe carbuni din tara.
          • +1 (3 voturi)    
            Centralele pe carbune sunt esentiale. (Vineri, 2 iulie 2021, 12:08)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Hidro are vreo 30% din piata si e foarte ajustabil, pana nu apare vreo seceta.
            Nuclearu este ajustabil dar la ce cost are nu vrea nimeni sa scada puterea asa ca mai mult de 40% din piata nu merita. Vezi frantujii cum nu stiu ce sa faca cu curentul in multe momente ale zilei.
            Carbunele petrolul si gazul sunt foarte ajustabile si realtiv ieftine.
            Solaru si eolianu sunt cum vin, zero ajustabilitate in functie de cerere.
            Dar unde el poluarea de care vorbesti?
          • +1 (1 vot)    
            Care poluare musiu? sper ca te referi la (Vineri, 2 iulie 2021, 19:37)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            NoX, SoX si nu la CO2
            Fiindca daca consideri CO2 un poluant poti sa incetezi sa respiri de maine!
        • -1 (3 voturi)    
          Prietene, ai informații greșite (Vineri, 2 iulie 2021, 14:34)

          TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Greșit. Costul petrolului poate fi și negativ în unele cazuri (doar am avut un exemplu acum 1-2 ani, când stăteau navele pline cu petrol pe mare că nu aveau unde să descarce). Deci, toată analiza bazată pe cost e invalidă. Plus, prețul petrolului variază, nu știu cum reușești tu să-l faci constant.

          Petrolul este și el subvenționat la nivel de U.E. Uite aici: https://ec.europa.eu/energy/sites/ener/files/progress_on_energy_subsidies_in_particular_for_fossil_fuels.pdf .

          Nu știu de unde ai scos:"sa faci o masina de 40.000 Euro presupune 30.000 Euro arsi in petrol", dar e în aceeași logică cu:"dacă bunica ar fi avut roți, ar fi fost o bicicletă".

          Centralele termice pe bază de cărbuni/petrol sunt mai eficiente decât un motor cu ardere internă. Chiar și cu pierderile din rețea. De asta, chiar dacă ai curent electric produs din cărbune/petrol, tot ajungi să devii mai eficient cu un EV față de ICE, după mai mulți kilometri, asta e adevărat. Scrie în articol.
          • +1 (3 voturi)    
            Petrolul este și el subvenționat la nivel de U.E. (Vineri, 2 iulie 2021, 19:41)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

            Confunzi activitatile de extractie cu consumul, petrolul cu benzina
            Cand benzina o sa fie subventionata la pompa si nu o sa aiba 55% din pret taxe cum e in prezent mai vorbim?
            Ca sa nu mai vorbim ca tot curentul obtinut din "regenerabile" ar fi cam cu 30% mai scump fara subventii!
  • +13 (17 voturi)    
    Acum depinde. Pe cine intrebi . (Joi, 1 iulie 2021, 21:41)

    Observatory [utilizator]

    Cei bătrânei sunt lenți și încăpățânați la schimbări in general, și mai precis la tehnologia modernă
    Vehiculele electrice sunt silențioase , moderne șamd , dar limita distanțelor este marea problema, unde te oprește sa încarci bateria și cât timp necesita ?
    Plus, materialele din care sunt construite bateriile sunt scumpe și poluarea exagerata.
    Este de așteptat mai multe inovații inteligente, pana atunci, dacă prețul benzinei este exagerat , Pai ! sa stam și acasă și mașina sa se odihneasca
    • -2 (16 voturi)    
      Ntz (Joi, 1 iulie 2021, 22:09)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Ia uita-te pe fereastra: sa vezi cine-i la volanul afumatorilor! Unde mai pui ca bizonilor le place si cu aSUVurile EURO 2 cu ITPuri in gradina la preteni! Si limita la EVuri e data, zic eu, mai ales de interesele de moarte lenta la termice! Inca au pe benzile de montaj muulte motoare termice si trebuie sa-si scoata banii. Acu nu ca industria chineza e fruntea, da cand fac sute de mii de jucarii de oras, pentru utilitati de 100 -150 km ce se incarca noaptea la priza si au deja masini de lux cu 600/1000km cred ca industria auto termica n-ar trebui sa se simta bine. Plus deja bateriile de ultima generatie TESLA si Toyota solid state! Iar comparatiile sunt clar platite de franarii din sistem!
  • +6 (10 voturi)    
    Reducerea mobilitatii (Joi, 1 iulie 2021, 22:47)

    palatin [utilizator]

    Reducerea mobilitatii oamenilor se va mentine atat timp cat pretul unei electrice va fi mentinut mult mai mare, prohibitiv pentru multi, comparativ cu tehnologia motorului Otto veche de 200 de ani.
  • +10 (24 voturi)    
    Aceste baterii genereaza sclavie (Joi, 1 iulie 2021, 22:48)

    AxaCentrala [utilizator]

    Citez: "operaţiunile miniere de extragere a litiu-ului sunt foarte poluante, tocmai de aceea marile mine de litiu sunt fie în regiuni slab populate, fie în regiuni foarte sărace."
    Mai adaug ca in Congo este sclavie curata, visavi de cobalt, citez iar: "un turist ajuns în Republica Democrată Congo are şanse mai mari să întâlnească un manager de la BMW, Volkswagen sau Tesla decât un diplomat venit din alte părţi ale lumii. Motivul este legat de cobalt, un metal gri-argintiu folosit în marea majoritate a bateriilor litiu-ion. Republica Democrată Congo a produs anul trecut aproape 80.790 de tone de cobalt, în vreme ce producţia la nivel global a fost de 119.710 tone."(datele sunt din 2018)
    E misto cand tu conduci masinuta cu podea de baterii si pt ca ai platit pretul piperat te consideri exonerat de povara faptului ca generezi de fapt sclavie si moarte. Dar asta este in Africa, aia sunt saraci si nu ne pasa daca mor, noi suntem "bogati" si avem toate drepturile.
    • -3 (5 voturi)    
      Sclavii sunt printre noi (Vineri, 2 iulie 2021, 7:54)

      moto33 [utilizator] i-a raspuns lui AxaCentrala

      vezi muncitorii dp santier, etc.

      Cat despre Africa, vezi conceptul de "blood diamonds", nu a inchis nimeni magazinele de bijuterii din cate stiu.
  • +9 (21 voturi)    
    Am un BMW i3 de 7 ani (Joi, 1 iulie 2021, 23:13)

    dincannes [utilizator]

    ... si placutele de frina, discurile de frina sunt ca noi, pentruca n-am nevoie sa pun piciorul pe pedala de frina.
    Cutia de viteze are numai inainte si inapoi, n-am disc de ambreiaj, carburator, n-am tobe de esapament, rezervor de combustibil, nici lichid de racire sau de ungere, nici pompe de apa, de ulei sau compresor de aer.

    Toate astea se defecteaza, trebuie intretinute si sunt necesare mii de garaje si ateliere de reparat mobile.
    Cum tine seama acest studiu de armata de mecanici necesari pentru intretinerea motoarelor termice ?

    Caldura produsa de arderea combustibilului incalzeste vara orasele, obligind oamenii sa-si raceasca apartamentele sau sa accelereze climatizarea masinii, cind soseaua dogoreste.
    Asta intra in calcul ?

    Sa n-ai incredere in birourile de cercetari ale marilor fabricanti de automobile, ce au decis toti, sa uite de motoarele termice, frizeaza pr...ia !
    • +3 (9 voturi)    
      Poate ai astea (Joi, 1 iulie 2021, 23:56)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      Dar nu ai spatiu. La "volumul" unui i3 si una pe benzina consuma 3-4 litri. Si nu te obosesti sa ajungi la statia de incarcare sau sa nu pleci la un drum lung.
    • +1 (5 voturi)    
      ai dreptate, dar cine plateste? (Vineri, 2 iulie 2021, 2:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      20 de dorei isi aduc diesel 2.0 la mana a 5a din Germania de banii pe care i-ai dat tu pe i3 acum 7 ani..
      • +1 (1 vot)    
        La subiect, va rog ! (Sâmbătă, 3 iulie 2021, 18:33)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        "Când devin vehiculele electrice mai „curate” decât cele pe benzină?"
    • +2 (8 voturi)    
      Pai, asta este problema:este a doua masina, sigur! (Vineri, 2 iulie 2021, 7:54)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      Daca ai avea doar i3 ar fi OK, insa sunt sigur ca mai ai cel putin o masina pe benzina/motorina. Deci, vezi unde e risipa si poluarea generata de ea? Pur si simplu nu iti permiti sa ai doar o masina electrica, in fraza asta a dezvoltarii tehnologiei.
      • 0 (0 voturi)    
        Trenul, (Sâmbătă, 3 iulie 2021, 18:39)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        ... avionul, plus masina de inchiriat (chiar taxiul) sunt rentabile, pentru distante mari.
        .
  • +15 (19 voturi)    
    Pai (Joi, 1 iulie 2021, 23:46)

    gigilu [utilizator]

    in general omul se gandeste la problemele lui personale inainte de a salva planeta. Problema mare a masinilor electrice este ca sunt foarte scumpe in comparatie cu masinile clasice. Apoi autonomia, care e cam jumatate din cea a unei masini clasice. Infrastructura de incarcare, timpul necesar “la pompa” sau acasa , costul incarcarii, alte minusuri. Dupa aia putem veni cu ecologia. SI aici probleme mari de la inceput. O fi mai “curata” masina electrica cand mergi cu ea, dar energia electrica cu care o incarci este produsa cu combustibili fosili, oricat ar vrea activistii planetari sa insiste ca o sa traim numai cu energie din soare si vant. Bateria electrica are in componenta metale grele si elemente care au efecte cancerigene iar tehnologia de extragere a lor e energointensiva.Dupa epuizare nu exista facilitate de reciclare. Deci ce facem cu ea?
  • +1 (7 voturi)    
    si ce facem cu bateriile terminate? (Vineri, 2 iulie 2021, 7:42)

    bigsmrk [utilizator]

    bateriile li-ion au un ciclu limitat de cicluri de incarcare-descarcare - undeva la intre 1000 si 3000, cel LiFePO4 undeva la 10000
    ce facem cu bateriile cante sunt terminate? ma refer la dincolo de proiectul de 9000000 al romaniei prin care o sa facem o curte mare unde le strangem pe toate :)
    nu exista tehnologie de reciclare performanta deocamdata
    in ultima instanta nimeni nu scapa de principiul al dilea al termodinamicii, iar la EV doar aplicam randament la randament larandament samd
    singurul castig cert in acest moment e ca o sa fie poluate mai putin zonele urbane mari, acolo unde un numar semnificativ de persoane cumpara EV, dar exista tot felul de costuri despre care nu se discuta
    tehnologia e imatura inca
    • 0 (2 voturi)    
      EXISTA! (Vineri, 2 iulie 2021, 8:54)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui bigsmrk

      Numai ca firmele care pot recicla elementele pretioase, nu mai sunt interesate de elementele simple, banale, pe care nu le recicleaza! Si aici apare problema prin faptul ca mana a2a care ar putea sa recicleze nu exista! Toti cei care vor sa recicleze acumulatorii o fac pentru metalele pretioase si scumpe!
    • 0 (4 voturi)    
      Reciclare (Vineri, 2 iulie 2021, 9:01)

      NimeniNeica [utilizator] i-a raspuns lui bigsmrk

      Dupa cele 1000 de cicluri scade capacitatea bateriei sub 80% dar asta nu inseamna ca nu mai sunt bune.
      Bateriile uzate de la EV-uri se pot utiliza pentru stocarea energiei solare sau reglarea tensiunii in retea.

      P.S. 1000 de cicluri de incarcare inseamna intre 300.000-500.000 de km.
  • +2 (2 voturi)    
    AI LUAT UN ARTICOL DE PE YAHOO... (Vineri, 2 iulie 2021, 8:45)

    schroedinger [utilizator]

    Vezi ca nu este chiar asa! Studiile unor cercetatori belgieni au enuntat o durata cuprinsa intre 67 kkm si 151 kkm functie de puterea bateriei/bateriilor amplasate pe vehicol. Si asa este corect. Nu poti compara un R Zoe cu o Tesla S!
  • 0 (0 voturi)    
    EV vs ICE (Vineri, 2 iulie 2021, 9:20)

    NimeniNeica [utilizator]

    De ce nu au luat in calcul si poluarea fonica?

    Analiza Reuters ma duce cu gandul la cowspiracy, un documentar in care ajuns la concluzia ca vitele consuma foarte multe resurse si polueaza mai mult ca masinile ICE.
    • +2 (2 voturi)    
      La 50-60 km/h sunetul rotilor acopera orice motor (Vineri, 2 iulie 2021, 12:15)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui NimeniNeica

      Asta daca nu ai unu pe 2 timpi de motocicleta. Deci in oras poate le mai auzi, dar in afara zgomotul nu are legatura cu motorul.
  • -5 (11 voturi)    
    la steau care a rasarit... (Vineri, 2 iulie 2021, 11:03)

    ucun [utilizator]

    M-am intristat zilele trecute, cand spunandu-i unui prieten ca mi-am comandat a doua masina electrica in familie, acesta mi-a reprosat "-Si ce, crezi ca o sa schimbi tu clima ?".
    Este din seria, ce daca arunc chistocul pe jos, noi ca natie tot imputiti ramanem.
    A spune ca masinile electrice polueaza mai mult decat masinile pe motorina este socant. Mai lipseste sa se spuna ca Elon Musk este reptilian si exista o conspiratie mondiala impotriva Dacilor liberi care conduc masini diesel !
    • +1 (5 voturi)    
      Te impaunezi... (Vineri, 2 iulie 2021, 15:56)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui ucun

      De fapt vrei sa te impaunezi ca ti-ai luat (si) electrica. SI ca ceilalti nu te inteleg. Vai de mine...
      https://www.youtube.com/watch?v=PLxPAwIeL0w
  • 0 (4 voturi)    
    Luati autobuze, camioane, trenuri si avioane (Vineri, 2 iulie 2021, 16:15)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Puneti in balanta camioanele, locomotivele diesel, vapoarele, sutobuzele pe d eo parte si toate "cazanele" vehicule personale pe cealalta parte si vedeti ce iese.
    Iese ca pacaliciuld e mai sus care si-a luat EV si e suparat ca nu stiu cine nu il intelege este un mare pierzator. De fapt noi toti suntem pierzatori pentruc a pe bani publici se sustin masinile astea super-scumpe si super-nefolositoare in combterea nu stiuc aror schimbari climatice.
    Rezolvi intai problema mare (camioanele si celelalte) si pe urma astepti consumatorul sa plateasca nus tiuc e mofturi.
  • 0 (0 voturi)    
    Iarasi comentatori care amesteca lucrurile (Vineri, 2 iulie 2021, 19:37)

    LiviuX [utilizator]

    Titlul este relativ la vehicolele electrice daca si cand sunt mai curate decat cele pe benzina. Iar aici raspunsul nu e decat unul, SUNT mai curate. Restul e de acum la latitudinea fiecarui stat cum isi produce energia electrica sau/si benzuna, cum procedeaza cu deseurile (bateriile, etc.). Daca se persista in utilizarea centralelor electrice pe carbune, normal ca poluarea e mai mare. Daca studiem problema in ansamblu, evident ca altele sunt datele ce trebuiesc luate in considerare (de ex inclusiv poluarea produsa de centralele electrice, de rafinarii, de exploatare a materiilor prime si cate si mai cate).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by