Croația intră în liga mare - Producătorul auto Rimac devine acționar majoritar într-o nouă companie formată cu Bugatti

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 5 iulie 2021, 19:58 Economie | Auto


Rimac si Bugatti formeaza un joint - venture
Foto: Rimac Automobili
​Producătorul de supercar-uri electrice Rimac Automobili din Croația va forma un joint-venture cu Porsche și va deține 55% din acțiunile companiei Bugatti din grupul Volkswagen. Noua companie formată se va numi Bugatti-Rimac, va avea sediul la Zagreb, va lua ființă în ultimul trimestru din 2021 și va scoate pe piață două super-mașini. Șeful Rimac, Mate Rimac are 33 de ani și a fost supranumit de presă ”Elon Musk al Balcanilor”.

Rimac Automobili a fost fondată în 2009 de antreprenorul Mate Rimac și are în prezent 1.000 de angajați, având și uzină la Sveta Nedelja, nu departe de Zagreb. Pariul lui a fost să nu ajungă să delocalizeze producția, ci să atragă un grup mare auto care să investească în Croația.

Rimac va deține 55% din noua societate, iar grupul Porsche, restul. Practic, grupul VW va transfera activitățile Bugatti către noua societate Bugatti-Rimac care va fi condusă de Mate Rimac.

Două supercar-uri vor fi produse: Bugatti Chiron și Rimac Nevera, un model full-electric. Bugatti va continua să producă mașini la uzina franceză Molsheim.

Mai exact, nou creatul Rimac Group va deține 55% din noua entitate, iar Porsche 45%. La Rimac Group, fondatorul Mate Rimac are 37%, Porsche are 24% din acțiuni, Hyundai Motor are 12% și alți investitori au 27%.

Este o recunoaștere a muncii lui Mate Rimac care a creat o companie care produce super-mașini într-o zonă a Europei care nu are tradiție la acest capitol.

Diviziile de trenuri de rulare, baterii și dezvoltare de componente ale Rimac vor fi separate într-o nouă divizie Rimac Technology care va fi parte din Rimac Group dar acestă divizie va avea un grad mare de autonomie și va lucra cu alte companii auto.

Bugatti și Rimac vor rămîne mărci separate și își vor păstra fabricile, însă din 2023 noua companie va avea sediul la Rimac Campus, în Zagreb, unde vor lucra 2.300 de oameni.

Porsche avea 15% acșiuni la Rimac în 2019 și a crescut participația la 24% în 2021.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7830 vizualizari

  • +21 (23 voturi)    
    Un semn mare de intrebare (Luni, 5 iulie 2021, 20:30)

    TrickyWicky [utilizator]

    Ce se intampla in Romania si miliardarii de carton.
    Tiriac , Becali si alti maimutoi care nu lasa nimic in urma.
    • +14 (16 voturi)    
      ///// (Luni, 5 iulie 2021, 21:06)

      GemstonesPig [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

      Cum nu lasa nimic in urma? termenul de ”rumun” cine l-a lansat, ă? si stână in pipera cine are, ă? si cine are colectie de masini ca toti cocalarii raperi? ă? ai idee unde s-a nascut Războinicul Luminii?!!
  • -2 (12 voturi)    
    Au tradiție croații (Luni, 5 iulie 2021, 21:12)

    Nyk1 [utilizator]

    Cine nu-și amintește simpaticele mașini Yugo din vremurile bune?
  • -1 (1 vot)    
    Nu avanseaza slavii, se retrage VW (Marţi, 6 iulie 2021, 2:07)

    cacaveauamov [utilizator]

    Amprenta de carbon din masinile Bugatti este costisitoare si o arunca unei asazise firme de masini electrice. Clatitarii mediteraneeni nu intra cu bani la masa, ca n-au de unde, dar cu credite de carbon si de aici toata filozofia. Iar VW cu mijloace fixe deja mult amortizate.
  • -2 (4 voturi)    
    Asa da! (Marţi, 6 iulie 2021, 8:35)

    Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator]

    La noi este o prostie, producem milioane de autoturisme low-cost, cu un profit extrem de mic, la Ford sau Dacia-Renault.
    Este infinit mai bine sa vinzi un numar foarte redus de masini de super-lux, precum Bugatti, RR sau Bentley!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by