Comisia Europeană a anunțat planul prin care propune interzicerea vânzărilor de mașini noi diesel și pe benzină, începând cu anul 2035

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 14 iulie 2021, 15:52 Economie | Auto


Masini electrice la incarcat
Foto: Buurserstraat386 | Dreamstime.com
Comisia Europeană a anunțat planul prin care propune ca, începând cu anul 2035, să nu mai fie vândute mașini noi pe benzină sau diesel, ci doar mașini electrice. Anunțul face parte dintr-un plan amplu de reducere a emisiilor poluante. Ținta intermediară este ca emisiile de CO2 ale mașinilor noi să scadă cu 55% până în 2030 și vor fi impuse și intervale minime la care să existe stații de încărcare pentru mașinile electrice pe autostrăzi.

Pentru ca posesorii de mașini electrice să aibă unde să le încarce, statele membre vor trebui să se asigure că există suficiente stații de încărcare: cel puțin la fiecare 60 km pe autostradă și la minim 150 km vor trebui să existe stații de alimentare cu hidrogen.

Ținta din trecut era o reducere de 37,5% până în 2030 a emisiilor de la mașinile noi, dar acum noua valoare așteptată este de 55%. Ținta radicală va fi o reducere cu 100% a emisiilor parcului auto de mașini noi până în 2035. Plnaul anunțat acum nu impune ținte noi până în 2025, pentru ca industria să aibă timp să se pregătească.

Planul va trebui aprobat de statele membre și de Parlamentul European, dar va fi întâmpinat cu opoziție mai ales din partea statelor unde există constructori auto mari, cum ar fi Germania, Franța, Spania și Italia. Pe de altă parte susțin propunerile fervent țări care nu au constructori auto naționali: Austria, Olanda, Danemarca.

Grupurile de protecția mediului salută planul, considerându-l ca fiind un punct de cotitură care va duce la orașe mai puțin poluate.

Oponenții spun că mașinile electrice sunt mult mai scumpe decât cele convenționale, au o autonomie net mai mică și mulți muncitori din industrie își vor pierde locul de muncă, fiindcă o mașină electrică are mai puține componente și deci, per total, este nevoie de mai puțini oameni pentru a o construi.

Industria auto este sub presiune fiindcă normele stabilite prin directive anterioare o obligă să reducă substanțial până în 2027 și emisiile medii ale mașinilor noi pe benzină și diesel și sunt voci care spun atrag atenția asupra costurilor necesare pentru a implementa noi soluții tehnice, costuri ce se vor regăsi în prețul final.

La final de 2020 existau în UE aproximativ 260.000 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice în 27 de state membre, dar 70% dintre acestea erau în trei țări: Germania, Franța și Olanda, iar în România erau aproximativ 500. Angajamentul este ca rețeaua de puncte de încărcare la nivelul UE să ajungă la un milion de puncte de încărcare în 2025 și 3,5 milioane în 2030.

Ce se spune despre sectorul auto în comunicatul CE

Trebuie să se recurgă la o combinație de măsuri pentru a se aborda problema creșterii emisiilor în transportul rutier, în plus față de comercializarea certificatelor de emisii.

Stabilirea unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 provenite de la automobile și camionete va accelera tranziția către o mobilitate cu emisii zero prin impunerea obligației ca nivelul mediu al emisiilor automobilelor noi să scadă cu 55 % în 2030 și cu 100 % în 2035, comparativ cu nivelurile din 2021.

Prin urmare, toate autoturismele noi care vor fi înmatriculate începând cu 2035 vor avea emisii zero. Pentru a garanta faptul că, oriunde în Europa, conducătorii auto își vor putea încărca sau alimenta vehiculele de la o rețea fiabilă,

Regulamentul revizuit privind infrastructura pentru combustibili alternativi va impune statelor membre obligația să extindă capacitatea de încărcare, aliniind-o la volumul vânzărilor de automobile cu emisii zero, și să instaleze stații de încărcare și alimentare la intervale regulate pe autostrăzile principale: la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică și la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6296 vizualizari

  • +4 (28 voturi)    
    feu au poudre... (Miercuri, 14 iulie 2021, 16:05)

    demaGOGU [utilizator]

    ...daca acest set de directive va trece prin miracol de Consiliu, miscarea les gillets jaunes (sa reamintim ca a pornit exact de introducerea fiscalitatii ecologice confiscatorii in Fr) se va raspandi cu viteza luminii in toata Europa.

    poate ca asta se doreste?
    • +1 (19 voturi)    
      protestele (Miercuri, 14 iulie 2021, 16:21)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      au fost pentru reducerea taxei pe combustibil (pe langa multe altele).
      pe de alta parte, francezii deja au anuntat ca nu sunt de acord cu noul plan, ca lor le e bine asa.

      indiferent ca sunt unii de acord sau nu, majoritatea vor realiza foarte curand ca nu exista alta cale. si tare mi-e ca va fi prea tarziu. demagogia e in floare si masele sunt usor de manevrat.
      • +3 (13 voturi)    
        Poftim?! (Miercuri, 14 iulie 2021, 17:44)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui justin

        "[...] ca nu exista alta cale" sa ce? :)))
        • +1 (3 voturi)    
          nu stiu cat esti de tanar (Joi, 15 iulie 2021, 17:21)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Dar imi doresc sa nu ajungi sa tanjesti dupa o zi frumoasa de vara, sa devina exceptii...
  • 0 (16 voturi)    
    mai e (Miercuri, 14 iulie 2021, 17:16)

    kln2000 [utilizator]

    mai e mult pana departe. Comisia "anunta" un plan prin care "propune" "interzicerea"......
    Se pare ca nici Comisisa nu e prea convinsa de reusita, dar e un inceput
  • -4 (10 voturi)    
    Treaba-i simpla (Miercuri, 14 iulie 2021, 17:47)

    Luk [utilizator]

    In orase/localitati se poate impune utilizarea motoarelor electrice (pe care le au hibridele si electricele). Asta ar rezolva problema poluarii si asta e singura problema pe care o putem noi rezolva. Restul sunt tampenii.
    • +1 (5 voturi)    
      oras e si Babadagul si Viena sau Bucurestiul (Miercuri, 14 iulie 2021, 22:13)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Vezi vreo diferenta?
      Da, o electrica in oras ar putea fi un avantaj dar avantajul trebuie sa il perceapa utilizatorul nu prin subventii si impuneri ci prin costurile reale de achizitie si exploatare.
  • +6 (16 voturi)    
    Electrice (Miercuri, 14 iulie 2021, 17:54)

    Arkantas [utilizator]

    Cand timpul de incarcare la o masina electrica va fi egal cu timpul necesar, acum, pt. alimentarea cu benzina va fi ok ....deocamdata nu e ...
  • -1 (11 voturi)    
    Germania va sprijini planul (Miercuri, 14 iulie 2021, 18:00)

    Erwin [utilizator]

    VW a anuntat ca intentioneaza sa inceteze vanzarea masinilor cu combustie din 2033-2035. Daca adaugi si sensibilitatea populatiei la problemele de mediu, nu vad cum s-ar putea opune Germania.
    Pe de alta parte, Romania trebuie sa se opuna.
  • -1 (15 voturi)    
    Si tigăile ? (Miercuri, 14 iulie 2021, 18:10)

    VasilescuA [utilizator]

    Ce ne facem, noi vrem tigăi din Vest, beamveuri pe motorina si tedeiuri, cum o sa putem noi trai fara ele ??
    • +2 (6 voturi)    
      sigur, asta conteaza (Miercuri, 14 iulie 2021, 19:07)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui VasilescuA

      Cele mai mari companii din Romania sunt: 1. Dacia, 2. OMV Petrom,3. Rompetrol, 5. Ford.
      Sunt pregatite pentru planul Comisiei?
      Sa spunem ca Ford are ceva planuri de electrificare. Dar restul?
    • +3 (7 voturi)    
      Poate tu nu poti trai fara ele (Miercuri, 14 iulie 2021, 22:20)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui VasilescuA

      Dar da, un om care isi permitea un second hand de 3000 de euro va trebui sa scoata din buzunar 3-5000 de euro doar ca sa echipeze un SH electric.
      Si asta in conditiile in care instalatia lui electrica din sat are prevazut 1-2 KW nominal.
      O sa fie interesant, chiar si in Vestul care ne vinde "tigaile".
  • +6 (12 voturi)    
    Aha (Miercuri, 14 iulie 2021, 18:19)

    gigilu [utilizator]

    deci de aia creste pretul benzinei ca Fat Frumos. Din nou, abia astept sa vad statiile de incarcare pentru masinile electrice care au ca sursa de energie electrica DOAR energie din soare si vanturi.Noua ghidusie e ca masinile elecrice sa-si remorcheze un mic incarcator, asa numitul "charge to go" ca sa fie omul sigur ca nu ramane in drum.E deja celebra poza cu masina electrica care se incarca la o statie alimentata de un generator pe motorina.
    https://climatechangedispatch.com/electric-car-chargers-diesel/
  • +4 (8 voturi)    
    Mda (Miercuri, 14 iulie 2021, 20:20)

    BillytheGreat [utilizator]

    Cand "un plin" se va face in 5 min maxim, autonomia de cel putin 1000 km si pretul comparabil cu o masina normala poate atunci putem vorbi de progres in a trece la urmatoare generatie de vehicule. Pana atunci toata gargara asta si dorinta de a baga pe gat cu forta niste gadgeturi de fatzait prin oras ma lasa rece.
    • -2 (4 voturi)    
      Plin... (Miercuri, 14 iulie 2021, 22:20)

      Lucris [utilizator] i-a raspuns lui BillytheGreat

      Aia se cheamă hidrogen. Plin în 4 min. pentru 600km.
      La fel ca la benzină.
      Prețul la H2/100km o să scadă rapid până la echivalentul benzinei la 100km parcurși (un SUV pe hidrogen, adică Hyundai NEXO, consumă 1kg H2/100km).
      Durerea cea mai mare e a celor din lumea petrolului e că dispare monopolul pe combustibil. Asta doare cumplit...
      În maxim 10 ani vom avea mașini pe H2 mai multe decât crezi, chiar dacă acum un NEXO costă cam 65.00 USD.
      • +4 (6 voturi)    
        Hidrogenul cum se obtine? (Miercuri, 14 iulie 2021, 23:17)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

        fie prin spargerea metanului, cu producere de CO2, fie prin electroliza. Daca curentul e produs din combustibili fosili, atunci si electroliza hidrogenului produce CO2
        Masinile cu pile de hidrogen care nu produc noxe ca motoarele pe combustie cu hidrogen au puteri execrabile. Cum o fi sa avem bombe pe drumuri? Ma refer mai ales la rezervoarele de transport
      • +1 (5 voturi)    
        1 kg de H2 la 1 atm ocupa 11 mc (Joi, 15 iulie 2021, 0:01)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

        de obicei se stocheaza la 350 atm, deci 34 litri cu precizarea ca rezervorul arata mult mai solid
        Nexo asta are rezervoare de 156 litri si 6.3 kg cu autonomie de 600-800 km.
        Problema e ca distanta intre 2 puncte de alimentare e de 1000km ;-)
  • +2 (4 voturi)    
    nostim (Miercuri, 14 iulie 2021, 22:39)

    notnow [utilizator]

    Nostim este ca toata lumea are dreptate. Asta pentru ca fiecare priveste lucrurile din propria perspectiva ignorand complet realitatile altora...
    Cel mai mult mi-a placut aia cu... "la fiecare 60 km pe autostradă"... Aham... Si pe E-uri din cati in cati kilometrii o sa avem infrastructura de reincarcare?
    Iar marea problema a planului este faptul ca marii "producatori" de carbon nu sunt UE in ansamblu si nici tari UE. E lesne de privit o statistica si vazut ca grosul e in alta parte. Si hai sa fim seriosi, vanzarile de motoare termice va continua multa vreme inca pe acele piete. Ba chiar producatori europeni... bineinteles prin tot felul de subsidiare... vor produce in continuare astfel de motoare.
  • -3 (9 voturi)    
    Abia astept…. (Joi, 15 iulie 2021, 0:41)

    Sebycopilu [utilizator]

    …si taxa pe masini mai vechi de 15 ani! Poate asanu se mai aduc toate conservele expirate de pe afara.
  • -2 (4 voturi)    
    Se face (Joi, 15 iulie 2021, 9:16)

    autan [utilizator]

    si trecerea la energie regenerabila si PNRR-ul care va aduce atat de "mult" (Ghinea e in extaz in interviuri) dar cei care vor plati vom fi tot noi. Banii nu vor intra niciodata direct in buzunarele noastre. Vor aparea noi servicii mai scumpe, energie mai scumpa, obiecte mai scumpe si cei care vor sustine tranzitia vor fi tot cetatenii de rand din buzunar.
    Avea rost ca Romania sa se inhame la niste tinte greu de atins si pentru vestul dezvoltat al Europei? Ma indoiesc. Nu ne supara sa fim cu viteza a doua in ceea ce priveste Schengen dar pe energie regenerabila in conditiile in care avem centrala nucleara, gaze gramada suntem primii, nu cumva sa ne-o ia Germania inainte.
  • 0 (2 voturi)    
    Viitorul este deja aici (Joi, 15 iulie 2021, 14:32)

    iolea [utilizator]

    Combustibilii fosili isi traiesc ultimele zile.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by