În UE s-au înmatriculat la nouă luni aproape 570.000 de mașini noi, dublu față de anul trecut, iar în unele țări înmatriculările au crescut de cinci ori. Și în România va fi un an record pentru mașinile electrice, mai ales fiindcă sosesc în țară mii de Dacia Spring, aduse din China. Pe de altă parte, la nivelul UE scad în continuare mașinile diesel care au sub 18% din piața mașinilor noi.

MasiniFoto: Vlad Ispas | Dreamstime.com

Astfel, la nivelul UE s-au înmatriculat în nouă luni 568.000 de mașini electrice noi, cu 95% mai mult decât în nouă luni din 2020. Cele mai multe au fost în Germania (237.000) și în Franța (107.000), în timp ce în România cifrele indică 1.900, dar cifra finală pe 2021 va fi mult mai mare datorită sosirilor de mașini Dacia Spring.

În Grecia au crescut de cinci ori înmatriculările de electrice, iar în Croația, de aproape patru ori. Austria a avut un total ce s-a apropiat de 25.000 de unități, cel mai mare dintre țările regiunii.

În afara UE, două țări stau extraordinar de bine: Regatul Unit (125.000) și Norvegia (80.000).

La mașinile diesel scăderea la nivelul UE a fost de 25%, de la 2,04 milioane, la 1,54 milioane unități, în România scăderea fiind de 33%. În trei țări declinul a fost mai mare de 40%: Olanda, Danemarca și Cipru.

La mașinile pe benzină, scăderea a fost de 12% la nivelul UE, spre 3,1 milioane mașini. În România a fost o scădere de 26%, iar dintre piețele mari, cel mai mult a scăzut Germania, 24%, sau 250.000 de mașini.