Înmatriculările de mașini full-electrice s-au dublat în UE. Dieselul a avut o nouă scădere severă

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 22 octombrie 2021, 12:02 Economie | Auto


Masini
Foto: Vlad Ispas | Dreamstime.com
În UE s-au înmatriculat la nouă luni aproape 570.000 de mașini noi, dublu față de anul trecut, iar în unele țări înmatriculările au crescut de cinci ori. Și în România va fi un an record pentru mașinile electrice, mai ales fiindcă sosesc în țară mii de Dacia Spring, aduse din China. Pe de altă parte, la nivelul UE scad în continuare mașinile diesel care au sub 18% din piața mașinilor noi.

Astfel, la nivelul UE s-au înmatriculat în nouă luni 568.000 de mașini electrice noi, cu 95% mai mult decât în nouă luni din 2020. Cele mai multe au fost în Germania (237.000) și în Franța (107.000), în timp ce în România cifrele indică 1.900, dar cifra finală pe 2021 va fi mult mai mare datorită sosirilor de mașini Dacia Spring.

În Grecia au crescut de cinci ori înmatriculările de electrice, iar în Croația, de aproape patru ori. Austria a avut un total ce s-a apropiat de 25.000 de unități, cel mai mare dintre țările regiunii.

În afara UE, două țări stau extraordinar de bine: Regatul Unit (125.000) și Norvegia (80.000).

La mașinile diesel scăderea la nivelul UE a fost de 25%, de la 2,04 milioane, la 1,54 milioane unități, în România scăderea fiind de 33%. În trei țări declinul a fost mai mare de 40%: Olanda, Danemarca și Cipru.

La mașinile pe benzină, scăderea a fost de 12% la nivelul UE, spre 3,1 milioane mașini. În România a fost o scădere de 26%, iar dintre piețele mari, cel mai mult a scăzut Germania, 24%, sau 250.000 de mașini.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2065 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Statul... (Vineri, 22 octombrie 2021, 12:09)

    TurmentatuTheThird [utilizator]

    Acum statul român trebuie să se pregătească pentru a îmbunătăți rețeaua de distribuție. Face ceva? Ori ne va prinde și schimbarea asta cu pantalonii în vine, la fel cum ne surprinde zăpada în mijlocul iernii.
    • 0 (4 voturi)    
      Statul sau companiile private (Vineri, 22 octombrie 2021, 12:25)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

      Trebuie sa pregateasca infrastructura de alimentare a masinilor electrice, altfel chemi o platforma cu motor Diesel sa te duca pana la prima priza...
    • +3 (3 voturi)    
      distribuim daca avem ce (Vineri, 22 octombrie 2021, 12:29)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

      Deocamdata Romania importa cam 10-15% din consumul de energie electrica.
      Daca bulgarii nu faceau reactoarele 5 si 6 de la Kozlodui, cu care i-am bombanit atata, acum aveam deconectari de la retea.
    • +1 (1 vot)    
      de ce (Luni, 25 octombrie 2021, 12:07)

      Florin Oprea [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

      Sa ne dea statul! Lozinca comunista si ecologista. De ce trebuie sa investeasca statul? A investit statul in benzinarii? Daca este piata, privatii vor baga banul analizind riscul si profitabilitatea.
  • -1 (7 voturi)    
    heh (Vineri, 22 octombrie 2021, 12:43)

    codyrocco [utilizator]

    las' ca aducem in romania cazanele alea pe motorina, stim noi mai bine, si cu covidu', cu vaccinarea, d'apoi cu protectia mediului...
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Luni, 25 octombrie 2021, 15:13)

      996 [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

      Vezi ca exista "cazane" pe motorina noi noute de la Mercedes, BMW, Audi etc care dau clasa oricarui EV din asta preaslavit de politicienii care au numai salvarea planetei si bunastarea noastra in cap (sarcasm daca nu te ai prins). Dar na, turma inghite pe nemestecate fara sa verifica cifre reale inainte, sigur salvam pinguinii daca conducem un EV..lol.
  • +2 (6 voturi)    
    intrebare ptr Vlad Barza (Vineri, 22 octombrie 2021, 14:12)

    EdyT [utilizator]

    Hibridele unde sunt in aceasta stire? Sunt incadrate la electrice, la benzina, sau nu sunt in nicio categorie?
    In alta ordine de idei, procentul este inca mic, iar in totalul parcului auto UE de dreptul infim si in ciuda cresterii procentelor anuale, ponderea electricelor va ramane inca multi ani mica. Tehnologia inca nu este matura (timpi de incarcare mari, autonomie scazuta, preturi mari), nu rezolva problema de fond (se inlocuieste o poluare cu alta) si vine si cu o serie de probleme noi ptr care inca nu sunt solutii (capacitati de productie pentru energia electrica necesara, infrastructura de transport a energiei, reciclarea bateriilor).Mobilitatea electrica este in aceasta etapa un experiment sustinut de autoritati sub umbrela unei cauze nobile - protectia mediului.
    • +2 (2 voturi)    
      punctul pe i (Sâmbătă, 23 octombrie 2021, 12:01)

      dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui EdyT

      Asa cum am fost obisnuiti, masinile electrice pe baterii (BEV) sunt incluse in statistici impreuna cu masinile hibride clasice (HEV) si masinile hibride plugin (PHEV).
      O metoda destul de nedrepta pentru masinile hibride clasice deoarece acestea au cea mai mare pondere din vanzari. Se practica acest lucru pentru a pune reflectoarele pe masina electrica pe baterii, masina in jurul careia se gasesc interesele celor care conduc UE si care promoveaza astfel de statistici inselatoare.
      In articolul de fata nu a fost citata sursa datelor, ca sa putem verifica si afla sau deduce situatia reala.
      Pentru august era raportata de asemenea masina pe baterii ca fiind fruntasa, situatia reala fiind cu totul alta. Dau copy-paste datelor pe care le-am obtinut facand research pe site-ul jato (pentru august 2021):
      Diesel=20%
      HEV+PHEV=12%
      BEV=9%
      adica HEV+PHEV+BEV=21% > Diesel
      In prezent se vorbeste de dublari si de triplari, in conditiile in care procentul de start e undeva sub 10%, adica aproape neglijabil.
      Astfel de vocabular nu ar trebuie sa existe intr-o presa corecta. Datele trebuie prezentate integral, sursa citata, cititorul sa traga singur concluziile.
    • +3 (5 voturi)    
      produsul secolului - BEV (Sâmbătă, 23 octombrie 2021, 12:33)

      dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui EdyT

      Se face foarte multa reclama masinii electrice pe baterii desi aceasta nu reprezinta o alternativa 100% ecologica.
      Daca luam in calcul amprenta de carbon a bateriei pe litiu, o durata de viata a bateriei de 200 000Km dar si amprenta de carbon a electricitatii din Ro, conform mixului energetic de la noi din tara, obtinem o amprenta medie de ~90g CO2/Km. Adica foarte aproape de masina hibrida clasica.
      Daca bateria unui BEV cedeaza mai devreme de 200 000Km, amprenta medie de carbon devine net mai proasta decat cea a unei masini hibride.
      Raportat la masina pe benzina, castigul unui BEV in materie de CO2 este mic, reducere a emisiilor de 25%-30% la un pret aproape triplu.

      Este folosit subiectul noxelor foarte mult pentru a promova masina pe baterii, acesta fiind de asemenea un artificiu de dezinformare.
      Masinile Euro6 au emisii de noxe suficient de reduse. In prezent orasele sunt deja saturate de masini, in situatia extrema in care toate masinile de pe strazi sunt Euro6 (intretinute corespunzator), nivelul noxelor ar fi insesizabil si inofensiv.
      Problema cu noxele este creata de acele cateva masini Euro3 si pre-Euro3 dar si acele Euro4 neintretinute corespunzator.
      Daca am interzice Euro3 si pre-Euro3 in orase si am face reviziile pe bune la Euro4 nu ar exista problema noxelor, nu este nevoie sa ne distrugem economia cumparand masini pe baterii de import extrem de scumpe.
      • 0 (0 voturi)    
        200000 km? (Sâmbătă, 23 octombrie 2021, 20:07)

        NimeniNeica [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

        De unde ai scos durata de viata de 200000 Km pentru baterie?
        Dupa 200000 Km ce se intampla cu bateria?

        Daca te intereseaza problema poti sa citesti articolul urmator:
        https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110016821001757


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by