Dacia Jogger, cel mai nou model de familie al mărcii, poate fi comandat începând de miercuri / Când sunt programate primele livrări

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 30 noiembrie 2021, 11:44 Economie | Auto


Dacia Jogger
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Jogger, noul vehicul de familie al gamei Dacia, poate fi comandat începând de miercuri, 1 decembrie, în întreaga reţea de agenţi autorizaţi ai mărcii, a anunțat compania. Dacia Jogger este disponibil la lansare cu două motorizări - noul motor pe benzină TCe 110 și motorul ECO-G 100 -, iar prețul de pornire pornește de la 13.990 de euro.

Prezentat în premieră mondială la începutul lunii septembrie la Salonul Internațional al Mobilității de la Munchen, Jogger este disponibil pe piaţa din România în două configurații - cu 5 şi cu 7 locuri - şi în două versiuni de echipare: Essential şi Comfort. Acestora li se adaugă, încă de la lansare, o serie limitată, intitulată „Extreme”, care cuprinde elemente de design specifice.

Jogger dispune de două motorizări: propulsorul cu alimentare mixtă benzină/GPL ECO-G 100 şi noul motor TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Ambele motoare sunt echipate cu sistemul Start & Stop și sunt conforme normei Euro 6D Full.

Prețurile variază între 13.990 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential în configurație cu 5 locuri, echipată cu motorul ECO-G 100 şi 16.950 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort în configurație cu 7 locuri, echipată cu motorul TCe 110.

În ceea ce priveşte Seria Limitată „Extreme”, aceasta afișează prețuri cuprinse între 16.800 Euro (TVA inclus) în cazul variantei cu 5 locuri şi motorizare ECO-G 100 şi 18.000 Euro (TVA inclus) pentru configurația cu 7 locuri şi motorizare TCe110.

Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km. Primele livrări sunt programate în luna martie 2022, conform companiei.




”Vehicul polivalent, Dacia Jogger preia atribute aparținând a trei categorii diferite de modele : lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV. Jogger este așadar « inclasabil ». Ca vehicul destinat familiilor, el oferă cel mai bun raport preț/spațiu interior din categorie, în timp ce numeroasele posibilități de utilizare îi subliniază caracterul polivalent”, spun cei de la Dacia.


Design și dimensiuni

Jogger dispune de o parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, de aripi față și spate profilate și de o capotă cu bosaje proeminente. Ampatamentul mare și consolele scurte dau impresia că roțile sunt amplasate aproape de extremitățile vehiculului. Eleronul situat în partea superioară a hayon-ului conferă vehiculului un aspect dinamic. Luneta hayonului este încadrată de blocurile optice dispuse pe verticală și a căror bază curbată urmărește profilul aripilor spate.
Barele de pavilion, pasajele roților bine reliefate și garda la sol înaltă (200 mm la gol) îi permit modelului să fie în largul său pe toate tipurile de drum.



Echipată cu roți cu diametru mare (660 mm), Dacia Jogger degajă o impresie de robustețe. Ampatamentul generos, de 2,90 m, înălțimea sub pavilion de 912 mm și partea din spate verticală (blocuri optice verticale, hayon foarte larg, prag de încărcare coborât) asigură un spațiu interior generos, inclusiv la nivelul portbagajului. Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate precum și de creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale. Cu o lungime de 4,55 m, cea mai mare înregistrată de un vehicul al gamei Dacia, Jogger oferă spațiul necesar familiilor care au nevoie de un vehicul polivalent.

Ce spune Dacia despre interior

Pentru a accentua impresia de spațiu interior, planșa de bord beneficiază, pe întreaga sa lățime, de un bandou orizontal realizat din material textil. Acest element de decor este disponibil începând cu al doilea nivel de echipare al modelului. Deasupra bandoului se află tabloul de bord și ecranul multimedia iar sub el, amplasate ergonomic, butoanele de comandă (climatizare, asistență la conducere). Același material textil îmbracă și cotierele ușilor față.

În funcție de versiune, spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, prevăzute cu suporturi de pahar, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane. Lungimea măsuțelor poate fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Scaunele laterale de pe rândul al doilea dispun de sisteme de fixare Isofix.



Ocupanții de pe rândul al treilea beneficiază de scaune individuale prevăzute cu o cotieră centrală. Vizibilitatea către exterior este asigurată de un geam lateral de mari dimensiuni care se poate întredeschide, asigurând astfel ventilarea naturală a interiorului.

Fiecare rând de scaune dispune de lumini de plafon dedicate, numărul acestora ajungând astfel la trei în cazul versiunii de 7 locuri. Înălțimea diferită a șezutului scaunelor (+ 55 mm diferență între rândurile 1 și 2 ; + 25 mm diferență între rândul 2 și 3) asigură un plus de confort pentru ocupanții locurilor din spate.

Ce spune Dacia despre spațiile de depozitare și despre reglarea scaunelor

Dacia Jogger dispune de spații de depozitare al căror volum util însumează 24 de litri. Printre acestea se numără un torpedo închis, cu un volum de 7 litri, spațiile prevăzute în partea inferioară a ușilor față și spate, în care pot fi depozitate sticle de un litru, un compartiment închis cu volumul de 1,3 litri, precum și șase suporturi de pahare.

Scaunele au fost profilate pentru a oferi o bună susținere laterală atât pentru șofer cât și pentru pasageri. Scaunul șoferului este reglabil pe înălțime (+/- 35 mm). La rândul său, volanul poate fi reglat pe înălțime (+/- 2.1°) și în adâncime (+/- 25 mm). În funcție de versiune, vehiculul dispune de o cotieră centrală cu un compartiment închis.

O versiune hibridă în 2023

În 2023, gama de motorizări va fi completată de o versiune hibridă. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie și care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piață. Tehnologia hibridă a modelului Dacia Jogger va fi bazată pe un motor pe benzină de 1,6 L, însoțit de două motoare electrice (un « e-motor » și un demaror de înaltă tensiune), cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboți, fără ambreiaj. Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea de auto-încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate asigura ca rularea în oraș să desfășoare aproape 80% din timp în regim electric. Consumul de carburant este astfel diminuat cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea obiceiurilor de conducere). Alte avantaje : - O tracțiune 100% electrică la demaraj. - O conducere confortabilă datorită transmisiei automate. - O mare simplitate în utilizare, datorită adaptării automate a modului de conducere pentru optimizarea confortului la volan și a consumului

Echipamente de serie

Dacia Jogger vine cu mai multe posibilități de conectivitate: un suport pentru smartphone, un ecran TFT de 3,5” și, în funcție de versiune, până la trei prize de 12 V pentru încărcarea diverselor dispozitive electronice. În echiparea de serie, modelul dispune de limitator de viteze cu comenzi pe volan și de sistem de aprindere automată a farurilor.

Echipamente opționale

În funcție de piață, Dacia Jogger poate fi echipată, opțional, cu scaune față încălzite, cu sistem de climatizare automat cu afișaj digital, card de acces mâini libere cu descuierea de la distanță a portbagajului și cu aprinderea farurilor. La acestea se adaugă senzorii de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz, camera de marșarier, frâna de parcare electrică, senzorul de unghi mort și senzorii de asistență la parcarea cu fața și cu spatele.


Despre Jogger, Lodgy și Logan MCV

Despre modelul de 7 locuri s-a vorbit în ultimul an, iar la început de iulie compania a confirmat că la salonul de la Munchen va aduce acest model de familie de 7 locuri.

Acest nou model ar trebui să înlocuiască atât Lodgy, cât și Logan MCV și va conține elemente de design și tehnologii care au fost puse pe noile generații Logan și Sandero lansate la final de 2020.

Pe 30 august, Dacia a anunțat că noul model se va numi Jogger și va fi disponibil în două configurații: cu 5 și 7 locuri. Dacia spunea că Jogger va fi și o mașină potrivită pentru concedii, dar și pentru ieșirile în natură la sfârșit de săptămână

De ce a fost ales numele Jogger? iată ce spunea Dacia:
”Jogger este un nume simplu, modern, ușor de pronunțat și înțeles în întreaga lume. Este un nume ce evocă dinamism și energie pozitivă. Sufixul „er”, pe care îl regăsim deja la modelul Duster”

Dacia a oprit în 2020 producția Logan MCV la Mioveni. Lodgy este produs în Maroc din 2012 și s-a vândut în medie în 25.000 de exemplare pe an în Europa.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















52455 vizualizari

  • -19 (49 voturi)    
    tot cazan ramane.. (Marţi, 30 noiembrie 2021, 11:48)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... tot mai bun beamveu meu de la o batranica din jermanea care se ducea cu el duminica la piata in rest il tinea in garaj.
    • +1 (9 voturi)    
      phai (Marţi, 30 noiembrie 2021, 17:08)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Eu intai ti-am dat minus la impuls si abia pe urma m-am prins ca esti sarcastic. :))) Culmea, cu minusul meu totusi subscriu intrutotul comentariului tau. ;)
  • -4 (28 voturi)    
    Scumpa (Marţi, 30 noiembrie 2021, 12:28)

    Landser [utilizator]

    Pacat ca este submotorizata! Altfel at fi fost o masina de succes! Lipseste motorizarea Diesel !
    Motoarele Otto mi se par o gluma la fel ca si pe Logan!Puteau sa aduca totusi motorizarea de 1,3 tce!
    De un motor de 2 L nici nu mai vorbesc!Cred ca nici Renault nu mai are in portofoliu o motorizare decenta!
    Deci nu!
    • +13 (27 voturi)    
      Aberatii depasite (Marţi, 30 noiembrie 2021, 14:45)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      1.E cea mai ieftina masina de pe piata in segmentul ei. nu exista altceva mai bun la acest pret si nu se poate produce ceva mai ieftin de atat, decat o conserva.
      2.Epoca motoarelor diesel pe automobile, a apus, oricum a fost o alta aberatie. Nu mai au ce cauta decat pe tractoare, camioane si autoutilitare, acolo unde le e locul.
      3.Tehnologia motoarelor pe benzina a evoluat, nu mai e nevoie de cilindree mare daca poti obtie aceleasi performante cu o cilindree mica (motoarele de Formula 1 au doar 1.5 litri)
      • +5 (15 voturi)    
        diesel (Marţi, 30 noiembrie 2021, 16:23)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

        motoarele diesel euro 6 sunt mai putin poluante decat masinile hibrid. Daca vorbim de mers in regim de autostrada, dieselul este mult mai putin poluant decat orice hibrid
        • +4 (12 voturi)    
          asa o fi.. (Marţi, 30 noiembrie 2021, 19:03)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          Dar promiti ca te dai jos din ea cand se termina autostrada? ;)
          • 0 (2 voturi)    
            asa trebuie (Miercuri, 1 decembrie 2021, 9:43)

            levierul [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            sa fie o parcare in care cei cu hibridu sa faca schimb cu aia cu diesele, la intrare/iesire de pe autorstrazi
            • +2 (4 voturi)    
              nu neaparat (Miercuri, 1 decembrie 2021, 11:48)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui levierul

              Exista si hibrid diesel. De exemplu, VW Golf GTE.
        • 0 (4 voturi)    
          NOX (Miercuri, 1 decembrie 2021, 20:52)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          Tu crezi lucrul asta pt ca te uiti doar la emisiile de carbon... Dar motoarele diesel emit si oxid de azot, un produs cancerigen care produce si ploi acide si de la care se trage cuvantul "noxe" (nitrogenoxide)!
          Pana si inginerul Rudolf Diesel proiectase motorul pentru a functiona pe baza de ulei de arahide, dar noi... na! l-am bagat pe motorina ca era mai usor de obtinut!
      • +3 (17 voturi)    
        Mda (Marţi, 30 noiembrie 2021, 16:28)

        Landser [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

        D'aia vw ,skoda ,mercedes ,audi ,bmw au in continuare motoare Diesel ,ca s depasite!
        Ma rog ,nu eu fac piata ,banuiesc ca exista si clienti pt astfel de motorizari! Eu nu s printre ei si probabil multi ca mine!
        E o masina de familie ,deci se presupune ca mergi in concedii cu ea! Cu un motor mic benzinar e obositor sa mergi la drumuri lungi ,mai ales in Romania unde lipseste infastructura! Tragi de motoru' ala ca de un cal lesinat!Diesel ul de 1,5 dci ar fi la limita!
        Oricum dacia e o masina obositoare la drum lung ,dar asta e o alta discutie!
        Repet , nu am ceva impotriva marcii dar gama de motorizari actuala va indrepta potentialii clienti spre alte marci sa de ce nu catre piata SH.
        Comparatia cu motoarele de F 1 e caducă.Vorbim discutii!
      • +1 (13 voturi)    
        aminteste-ti (Marţi, 30 noiembrie 2021, 17:05)

        Cata_ [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

        de ce ai zis cand o vrei sa faci o depasire cu rasnita asta de motor cu pruncii si cainele si bagajele de vacanta. Atata timp cat sunt fraieri ca tine, oamenii vor primii tot mai putin pentru tot mai multi bani
        • -1 (1 vot)    
          mai bine lasi pruncii acasa (Joi, 2 decembrie 2021, 0:41)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cata_

          daca simti nevoia sa faci multe depasiri cand mergi in vacanta...
    • +7 (13 voturi)    
      un motor de 300 CP era numa' bun! (Marţi, 30 noiembrie 2021, 17:10)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      Un motor de 300 CP, un sistem stereo de top sa se auda maneaua in tot cartierul si un pret de maxim, maxim 6000 euro la dotarile full option cred ca ar fi fost pe placul tau! :)))) Mai jos tu nu servesti, ca esti "jmecheras".
  • 0 (10 voturi)    
    Design neinspirat (Marţi, 30 noiembrie 2021, 14:40)

    Mircea Marinescu [utilizator]

    Sincer, cel mai mult ma enerveaza geamurile mai mici si usor "ingropate" din fata, nealiniate cu linia geamurilor din spate/portbagaj.
    OK, poate au incercat altceva, dar designul pare facut cu toporul, asa da impresia.
    • +8 (8 voturi)    
      Posibil să fie exact aceiași ușă față (Marţi, 30 noiembrie 2021, 15:43)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Mircea Marinescu

      ca la Logan pentru reducerea costurilor dar a fost nevoie de un plafon mai înalt pentru a a avea loc și pasagerii de pe al treilea rând așa că au adaptat cumva design-ul.
      • +2 (4 voturi)    
        da (Marţi, 30 noiembrie 2021, 17:07)

        Cata_ [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        portierele fata par sa fie de logan
        • +6 (6 voturi)    
          Sandero (Marţi, 30 noiembrie 2021, 18:17)

          Foresta [utilizator] i-a raspuns lui Cata_

          Nu Logan. E jumătatea din față a unui Sandero Stepway, lipit de jumătatea din spate a unui MCV.
    • +4 (6 voturi)    
      design (Marţi, 30 noiembrie 2021, 17:13)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Mircea Marinescu

      Nu te supara, dar cel putin mie imi face impresia ca fata de primele generatii de Dacia (dupa preluarea de catre Renault) designul s-a rafinat foarte mult la Dacia.
      Sigur, partial designul este si va fi mereu o chestie pur subiectiva, asa ca eu nu contrazic comentariul tau, doar imi exprim o parere.
  • +6 (8 voturi)    
    N-ar fi rea (Marţi, 30 noiembrie 2021, 18:15)

    Foresta [utilizator]

    Joagăru, dacă ar avea un motor mai vioi! La toată gama Logan, sprintul îl măsori cu calendarul nu cu cronometrul! Toți îți dau fum la nas! Pune pe ea doar cât scrie în specificații și te rogi de ea să plece!
    • +3 (5 voturi)    
      Pentru putere mai mare ai nevoie, (Miercuri, 1 decembrie 2021, 10:39)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Foresta

      pe lângă motor, de transmisie mai bună, suspensie mai bună, racire mai bună, caroserie mai rigidă, roți mai bune, etcetera. Sunt multe costuri suplimentare, pe lângă motor, pentru a crește puterea.
  • +1 (5 voturi)    
    Hai sa calculam (Miercuri, 1 decembrie 2021, 13:00)

    CezarN [utilizator]

    Eu am Duster(1.5 Diesel) si sunt foarte multumit de el.
    Dar sa facem un calcul cu aceasta masina:
    - baga 7 persoane in ea
    - mai pune bagaje
    - adauga o rulota,ceva mic cu sistem de franare propriu (admite in specificatii max. 1200 Kg)
    - cu toate astea (plus masa masinii), ajungi pe la 3000 Kg

    acuma pune pe ea "propulsorul" de 999 cm3, cu un cuplu de 200 Nm plus drumurile si traficul din Romania, imagineaza-ti cateva depasiri (un TIR sau o masina cu lemne mai incete) si vei avea retea unui concediu de vis.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by