Sfârșitul motoarelor cu ardere internă: Cum arată angajamentele, termenele și ofertele giganților auto

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 14 decembrie 2021, 20:25 Economie | Auto


Renault ZOE flota SPARK 2
Foto: Hotnews
Mulți producători de mașini și-au luat un angajament radical față de trecerea la mașina electrică, promițând că vor scoate motoarele cu ardere din gamă uneori încă din 2030 sau că vor reduce treptat ponderea lor în producția lor. AFP prezintă care sunt termenele pe care și le asumă giganții auto.

Toyota


Pionierul automobilelor hibride Toyota, care nu credea în mașinile alimentate cu baterii, a călcat în sfârșit pe accelerație și intenționează să lanseze treizeci de modele complet electrice până în 2030.

Compania de automobile numărul 1 din lume se așteaptă să vândă 3,5 milioane de vehicule electrice pe an până în 2030, sau aproximativ o treime din vânzările sale actuale. Marca sa premium Lexus va deveni 100% electrică până în 2035.

Ford


Ford s-a angajat la COP26 de la Glasgow să „lucreze” pentru a se asigura că până în 2040 toate mașinile noi vândute au emisii zero.

Grupul anunțase deja crearea a patru fabrici dedicate vehiculelor electrice în Statele Unite, ca parte a planului său de electrificare de 30 de miliarde de dolari.

Producătorul american se așteaptă ca 100% din vânzările sale să fie complet electrice până în 2030 în Europa (40% până la 50% la nivel global).

Volvo


Volvo Cars, de asemenea semnatară a acordului de la Glasgow și subsidiară a Chinese Geely, intenționează să retragă din catalogul său până în 2030 toate modelele sale cu ardere, inclusiv hibrizii.

Polestar, tânărul brand electric de la Geely și Volvo, și-a anunțat intenția de a ieși la bursă pentru a-și accelera expansiunea globală.

Stellantis


Grupul care reunește PSA (Peugeot, Citroën, Opel) și FCA (Fiat, Chrysler) a renunțat la dezvoltarea motoarelor cu ardere și intenționează să investească 30 de miliarde de euro în electrificarea gamelor sale până în 2025 și în software.

Mărcile DS și Lancia vor deveni 100% electrice din 2024, respectiv 2026. Alfa Romeo va fi 100% electrică în Europa și America de Nord până în 2027, Opel în Europa până în 2028.

Volkswagen


Gigantul german Volkswagen își propune să devină lider mondial în vânzarea mașinilor electrice. Lansat la sfârșitul anului 2020, compactul său ID.3 se luptă deja cu Tesla pentru a domina piața electrică europeană.

Nr. 2 mondial în industria auto se așteaptă să vândă 50% din vehiculele electrice până în 2030 și „aproape 100%” până în 2040 pe piețele sale principale.

El plănuiește să investească 73 de miliarde de euro în cinci ani pentru a face trecerea la electric. La fel ca Tesla, grupul intenționează să instaleze o rețea mare de stații de încărcare rapidă în întreaga lume.

Marca sa de lux Audi va fi alimentată 100% cu baterii în 2033. Lamborghini, care aparține și gigantului german, intenționează să-și electrifice întreaga gamă de mașini sport cu hibrizi până la sfârșitul lui 2024 și să ofere o mașină sport 100% electrică până în 2027.

Daimler


Grupul german Daimler va investi 40 de miliarde de euro în electrificarea producției sale pe parcursul deceniului.

Din 2025, Mercedes va lansa doar „arhitecturi” 100% electrice. Mercedes-Benz este unul dintre semnatarii COP26.

Jaguar Land Rover


Pentru a-și reinventa gama, Jaguar Land Rover, o subsidiară a grupului indian Tata și totodată semnatar la Glasgow, va investi 2,5 miliarde de lire sterline (2,8 miliarde de euro) pe an, în mare parte în electrice. Mașinile sport Jaguar vor fi 100% electrice din 2025.

Renault-Nissan


Pionier electric cu Zoé, grupul Renault vizează mai mult de 65% din vehiculele electrificate până în 2025. Va lansa zece noi vehicule electrice cu baterie până în 2025, inclusiv o versiune modernă și „accesabilă” a iconicului Renault 5, fabricat în Franţa.

Partenerul Alianței Renault, Nissan, va lansa 15 vehicule electrice până în 2030 și va viza 50% din vânzările electrice și hibride până în 2030, față de aproximativ 10% în 2020.

BMW


În următorii zece ani, producătorul german BMW vrea să vândă zece milioane de modele 100% electrice, față de peste 4 milioane anunțate anterior. Filiala sa Mini va întoarce complet spatele motoarele cu ardere în zece ani.

GM


General Motors, semnatară a COP26, și-a deschis prima fabrică de pick-upuri electrice în noiembrie. GM vrea să comercializeze cel puțin 30 de modele electrice până în 2025.

Hyundai-Kia


Hyundai din Coreea plănuiește să prezinte 23 de modele de vehicule electrice până în 2025 și să distribuie mai mult de un milion de unități. Kia își va prezenta cele șapte modele electrice până în 2026, care ar trebui să ajungă la 20% din vânzările sale globale. (AFP)







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11695 vizualizari

  • -17 (49 voturi)    
    ! (Marţi, 14 decembrie 2021, 20:32)

    tudorr [utilizator]

    Vin vremuri grele pt baetzii cu iEuro 4 diesel!
    • +15 (49 voturi)    
      Hahaa (Marţi, 14 decembrie 2021, 21:43)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Ce taree , din 2030 o sa fiu singurul pe autostrada care poate calatorii mii de km fara sa aiba problema cu autonomia , eu avand o masina pe benzina.
      • -7 (35 voturi)    
        cine rade la urma.. (Marţi, 14 decembrie 2021, 22:37)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Da, o sa fii singurul de pe autostrada, ca in orase deja au inceput restrictiile pentru motoare pe combustie.
        Si ghici ce se va intampla cu accizele la combustibili pe masura ce scade cantitatea vanduta. Cineva trebuie sa plateasca taxe si electricele nu sunt taxate.
        Distractie placuta pe autostrada!
        • +13 (29 voturi)    
          Ghici? (Miercuri, 15 decembrie 2021, 2:16)

          Ike [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Si ghici ce se va intampla cu pretul energiei electrice cand toate masinile vor fi in priza?
          • -4 (14 voturi)    
            Nimic (Miercuri, 15 decembrie 2021, 4:36)

            Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui Ike

            Nu se poate acciza sau taxa separat curentul pentru mașini. Nimeni nu mă poate opri să scot un prelungitor pe geam, într-o noapte la priză normală pui cam 200Km autonomie, suficient.

            Deci o să crească prețul general al curentului pentru toată lumea, într-o primă fază. Apoi pe termen lung lucrurile se vor echilibra, curentul se produce funcție de cerere, se fac investiții noi care se amortizează.

            Plus că electricele sunt foarte flexibile, se pot programa să se încarce la anumite ore când ai exces de energie regenerabilă la prețuri foarte mici etc., adică contribuie la stabilizarea rețelei și integrarea surselor intermitente, verzi și ieftine.
            • +6 (14 voturi)    
              o sa fie sport national (Miercuri, 15 decembrie 2021, 10:37)

              nellino [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

              scoaterea cablului pe geam.
              pana la primul scurtcircuit care va duce la primul incendiu pe fatada acoperita cu polistiren a blocului.
              sa vezi atunci distractie.
              • +2 (6 voturi)    
                Probleme de bloc (Miercuri, 15 decembrie 2021, 14:24)

                Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui nellino

                Majoritatea românilor locuiesc la casă. La bloc se pot găsi soluții legale, în care mai mulți vecini fac o extindere a instalației individuale și montează prize de încărcare cu acordul asociației de locatari.

                Asta în blocurile cu oameni sănătoși la cap. În asociațiile de securiști și cocalari, o să treacă multe generații de capre până când încărcarea electrică în fața blocului o să devină norma. Păi dacă ia foc ghena de gunoi cu tot cu șobolani? Dacă ne crește întreținerea la toți, cine știe pe unde vine firili alea? etc. etc.
                • +1 (5 voturi)    
                  Majoritatea aia a romanilor care (Miercuri, 15 decembrie 2021, 17:37)

                  AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

                  Locuiesc la casa au puteri instalate si dimensionate sub 3 KW. Prin sate chiar 1 KW. Te invit sa pui intr-o casa o plita electrica de 4-6 KW sau un incalzitor instant de 3 kw.
                  Povestile cu blocul de securisti sau cocalari sunt in capul tau. Ce e aia extindere a instalatiei individuale? Adica un prelungitor tras pe casa scarii si nu pe exterior? iti urez succes la obtinerea autorizatiilor pentru asa ceva, non-cocalarule!
            • +2 (4 voturi)    
              Contorul Linky (Miercuri, 15 decembrie 2021, 10:38)

              dincannes [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

              instalat obligatoriu in toata Franta, a fost conceput sa detecteze incarcarea unei masini electrice !
              • 0 (4 voturi)    
                Contoare inteligente (Miercuri, 15 decembrie 2021, 13:18)

                Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

                Nu cred că ai ințeles ideea. Acele contoare fac exact ce am zis eu în ultima propoziție, contorizează diferit funcție de oră și pot doza consumul anumitor circuite funcție de diverse factori, de exemplu deconectează circuitul de încarcare al mașinii electrice când consumul e mare în rețea. Se face cu colaborarea și în interesul consumatorului.

                Dacă tu vrei să consumi ca nebunul zeci de kWh când e prețul maxim pe o priză normală, e treaba ta și nu o să te opreacă contorul inteligent.
                • +1 (1 vot)    
                  Precizez: (Miercuri, 15 decembrie 2021, 21:30)

                  dincannes [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

                  detecteaza STOCAREA energiei electrice, pentru a putea fi impozitata.
                  Consum important, mult timp succesif.
            • +3 (15 voturi)    
              Vai de capul tau (Miercuri, 15 decembrie 2021, 10:52)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

              Iti urez succes la incarcatul masinii intr-o noapte de iarna, cand soarele e partea ailalta a planetei si vantul cam sta. De altfel problema o sa apara pe la 20-30% electrice! cand retelele vor bubui!
              Hai ca fug sa imi iau un generator baban pe motorina. Prevad ca vor avea mare cautare!
              • -1 (5 voturi)    
                Corect! (Miercuri, 15 decembrie 2021, 11:52)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                .
              • +1 (7 voturi)    
                Pustnicul intelectual (Miercuri, 15 decembrie 2021, 14:34)

                Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                Eu zis să renunți complet la societatea electrificată că nu e de tine. Te retragi în pădure, îți iei un arc, săgeți și o lanternă cu carbid, ai scăpat și facturi, și de bubuituri, și de teama că rămâi fără curent, și de grija vecinului cu mașină electrică.

                Mă uit în secțiunea asta de comentarii cât de penibil și retrograzi sunt românii, și mă minunez cum de se mai ține pe picioare țara aia. Și încă ăștia sunt o leacă mai educați, clasa de mijloc cu mașini etc. Păi alde Florin Roman și Andrușcă sunt binecuvântări față de ce este posibil, Floricica Dansatoarea președinte e doar o chestiune de timp.
                • -1 (7 voturi)    
                  Vorbeste cu un inginer energetician (Miercuri, 15 decembrie 2021, 15:08)

                  AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

                  Copile.
                  Povestea cu societatea electrificata sa i-o spui lui Mutu!
                  Pur si simplu nici macar tarile din vest nu sunt pregatite pentru nici macar 50% masini electrice.
                  Dar la noi unde daca bagi o plita de 4 kW in priza ai prajit tot blocul!
                  Mai puneti mana pe fizica mai baieti., energia necesara sa muti un vehicul de o tona din pct A in pct B e aceeasi. Inmultiti cu numarul de masini si nr de kilometri medii si veti afla cate reactoare mai trebuie instalate rapid la Cernavoda si cate mii de kilometri de cabluri trebuie schimbate!
                  • +3 (5 voturi)    
                    Am vorbit (Miercuri, 15 decembrie 2021, 16:41)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                    Ne mai trebuie 2-3 GW putere instalata. Inca 4 reactoare la Cernavoda.
                    Dar de ce nucleare? Mai bine mai punem niste eoliene si fotovoltaice. 2.3GW este productia de energie din eoliene raportata la 2021-12-15 16:30:18 in sistemul energetic national.

                    De ce rapid? Se schimba toate masinile din Romania peste noapte?
                    Si daca s-ar cumpara 30 de mii de masini electrice noi pe luna, tot ne-ar trebui 22 de ani sa schimbam cele 8 milioane de masini de pe sosele.
                    • -1 (3 voturi)    
                      inc a 4 reactoare, Peanuts (Miercuri, 15 decembrie 2021, 17:39)

                      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      Cu fotovolataicele si eolienele te rog sa ma slabesti, revenim la iarna aia cand soarele nu se vede doua saptamani si vantul nu bate vreo saptamana. Orice "regenerabila" are nevoie de back-up 100% conventional, altfel esti prajit!
                      • +1 (1 vot)    
                        Vai, drobul de sare (Miercuri, 15 decembrie 2021, 22:08)

                        pehash [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                        In saptamana aia cand e noapte si nu adie vantul in toata Romania, ce bine ar fi sa ai cateva milioane de baterii pe roti...

                        Backup avem. Toate grupurile energetice care au ars carbuni si pacura vor functiona fara probleme cu distilati care nu se vor mai vinde la pompa. Apa din cazan fierbie oricum, turbina se invarte si ea indiferent ce pui pe foc.
                        • 0 (0 voturi)    
                          aaah.... nope (Joi, 16 decembrie 2021, 14:34)

                          IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                          cazanul de la termocentrala nu este cazanul de tuica al lui unchi-to de la tara...
                          Procesul de ardere este automatizat ca sa obții o anumita energie termica (i.e. presiune a aburului)
                          Evident ca acest proces depinde de combustibili si nu toti combustibilii au acelasi randament (vezi huila vs lignit)

                          Apropo, de eoliene: ce te faci cu palele alea de fibra de carbon dupa vreo 10 ani cand schimbate ?
                    • 0 (0 voturi)    
                      Cred ca nu prea era bun la matematica (Joi, 16 decembrie 2021, 14:27)

                      IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      pai hai sa face un calcul,,, O masina care are sa zicem 120HP (~90KW) la roata, are nevoie do baterie de minim 90KW (presupunand un randament de 100%). In bucuresti sunt circa 1 milion de masini...Asta inseama ca pt a le incarca pe toate ne trebuie circa 90GW fara sa luam in calcul piederile sau faptul ca unele autovehicule au nevoie de mai multa putere...OK sa zucice ca intr-adevar, nu toate masinile trebuie sa incarce in acelasi timp si se poate face un system de distributie inteligent care sa reduca necesarul sa zicem de 10 - 20 ori, dar tot o sa avem nevoie de peste cei 2 - 3 GW... Eolienele si fotovoltaicele sunt o gluma proasta, caci necesita mult spatiu pt instalare iar constructia lor este scumpa si polueaza ca dracu iar puterea furnizata este mica in raport cu costul de productie, mentenanta sau suprafata ocupata... Ramane singura varianta logica, cea nucleara... dar tot vom avea nevoie de investitii masive in infrastructura de transport al electricitatii..

                      Este foarte posibil ca nemtii si vesticii in general, sa ajunga la concluzia asta si sa faca ceva in privinta asta... dar noi, aici in romanica vom ramane cu harburile euro-x si peste 20 de ani :)
      • 0 (6 voturi)    
        Stai linistit (Miercuri, 15 decembrie 2021, 11:51)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Mai multa lume o sa aiba inca motoare cu combustie interna, "sfarsitul" despre care vorbeste articolul e pentru secolul viitor sau chiar pentru mai tarziu. Motoarele cu combustie interna au randamente prea mari si sunt mult prea eficiente pentru a fi inlocuite cu jucariile electrice.
        Probabil ca o sa avem multe hibride cu motorase electric pentru orase, dar asta-i tot ce se poate intampla.
        • 0 (0 voturi)    
          strict vorbind... (Joi, 16 decembrie 2021, 14:42)

          IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          motorul electric are cel mai mare randament dintre toate tipurile de motoare... dar problema lui este sursa de energie.
          bezina si motorina au energia specifica este considerabil mai mare decat orice baterie raportate la greutate... doar ca nu sunt reutilizabile iar bateriile sunt...
          A doua problema vine de la faptul ca este dificila realimentarea bateriilor, metoda de stocare si transfer a energiei fiind complet diferita intre baterie si benzina...(duh!)
    • +18 (40 voturi)    
      Abia astept (Marţi, 14 decembrie 2021, 21:51)

      Tokeniza. Din carne de vake. [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Sa vad si infrastructura energetica ce va fi capabila sa incarce toate masinile electrice. Nu uita ca benzina la pompa e stocata in rezervor, nu vine prin teava.
      • -8 (32 voturi)    
        probleme de tara bananiera (Marţi, 14 decembrie 2021, 22:54)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tokeniza. Din carne de vake.

        Gazele's prea scumpe, nu mai e caldura, pica si curentul... ce sa faci cu bateria in carutza cand ai buda in fundul curtii?

        Intre timp in Norvegia 73.8% din masinile vandute in luna Noiembrie au fost electrice. Si restul hibride..
        https://ofv.no/registreringsstatistikk
        Oare nu le pica curentul!?.. ;))

        In Europa se vor vinde 2 milioane de masini electrice anul asta.
        • +6 (20 voturi)    
          Norvegieni sunt foarte bogați (Marţi, 14 decembrie 2021, 23:41)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Iar majoritatea locuiesc la oraș.
          Romanii nu își permit sa cumpere o mașină nouă. Sau prefera sa ia una SH mai dotată.
          Sau merge și una poluantă.
          Cine o sa instaleze încărcătoare in orașele mici sau in comunele care nu-și permit nici plățile curente.
          • +3 (15 voturi)    
            de care romani vorbim? (Miercuri, 15 decembrie 2021, 1:08)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Evident ca amaratii care nu-si permit nici azi un cazan sh si inca mai umbla cu caruta nu vor avea masini electrice peste 10 ani.
            Dar 20% din salariati castiga pe hartie peste 1000 de euro (fara pfa, drepturi de autor, dividende..) si 30% din economie este inca nefiscalizata.

            De la o priza normala incarci la 3kW. Suficient pentru ~10km daca stai o ora. Cate ore sta masina parcata pe zi? Cati km mergi tu in medie cu masina in fiecare zi?..
            • +6 (10 voturi)    
              Calcule (Miercuri, 15 decembrie 2021, 4:46)

              Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Consumul tipic pentru o mașină electrică e undeva la 10kWh/100 km. Un branșament normal de bloc îți dă 25 de amperi, adică 6KW, 60 Km autonomie pe ora.

              În medie români fac cam 10-15.000 km pe an, deci 30-45 min de încărcare media zilnică.

              E nimica toată, rețeaua de distribuție duce fără probleme, dar va crește consumul total și deci prețul energiei.
              • 0 (4 voturi)    
                E nimica toata? (Miercuri, 15 decembrie 2021, 11:12)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

                Uiti sa spui ca aia 6 kw sunt impartiti cu ceilalti consumatori din casa/gospodarie!
                La nivelul intregii retele va fi dezastru.
              • +2 (2 voturi)    
                mai degraba spre 15kWh/100km (Miercuri, 15 decembrie 2021, 13:05)

                jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

                Bransamentul "normal" de bloc nu e calibrat sa vina toti la 7 seara si sa puna masina la incarcat pe langa restul consumatorilor - plita/cuptor, lumini, TV. Basca daca se trece si pe curent la incalzire si apa calda.
                E doar o dublare a puterii disponibile.
                • +2 (4 voturi)    
                  scenarii SciFi... (Miercuri, 15 decembrie 2021, 14:41)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

                  Da, cand or veni toti din bloc seara sa-si bage masina electrica la incarcat in acelasi timp, va if o problema.

                  Adica atunci cand vor avea toti din bloc masini electrice si vor avea toti locuri de parcare si vor avea toate locurile de parcare statii de incarcare.
                  Clar, e timpul sa ne facem griji... ;)
              • +2 (2 voturi)    
                pe aproape (Miercuri, 15 decembrie 2021, 14:38)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

                Consumul variaza. Eu as zice ca e pe la 20-25kWh/100km. Plus pierderile la incarcare, plus consumul static, cand masina e la incarcat si iarna tine masina calda sau vara raceste bateria.. 30kWh/100km.

                "la bloc" incarcatoarele se vor instala pe trifazic, deci Level3 AC - max ~20kW. Majoritatea masinilor electrice oricum sunt limitate la 7 sau 11kW AC.
            • 0 (2 voturi)    
              la 1000 euro pe luna iti permiti EV? (Miercuri, 15 decembrie 2021, 17:33)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              ce atata mancare si ne mutam in pesteri ...
              Iar daca iesi 10 km din oras unde ai tu mediul controlat si priza vezi ca peisajul se schimba brusc, nema priza, nema supercharger, saracie lucie la greu.
              Stii ca 75% romanii din oras stau la bloc, nu?
              Iar ca in Bucuresti se parcheaza in mare parte ilegal.

              Uite statistica oficiala, doar 11% au peste 1k euro net

              https://www.zf.ro/eveniment/50-000-angajati-romani-adica-1-total-au-salarii-mari-3-000-euro-net-20220725
        • +9 (11 voturi)    
          tare asta! (Miercuri, 15 decembrie 2021, 6:47)

          gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          nu e caraghios că ”ecologiștii” de norvegieni își bazează bogăția pe exploatarea hidrocarburilor și a crescătoriilor de somoni, ambele bombe ecologice nu?
          • +1 (5 voturi)    
            Corect (Miercuri, 15 decembrie 2021, 14:45)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

            Dar norvegienii isi investesc bogatia aia cu cap. Momentan o duc bine si in viitor o vor duce si mai bine.
            Intre timp, altii merg cu caruta si se imprumuta sa creasca pensii speciale.

            Cine va rade la urma?..
            • +1 (3 voturi)    
              sigur (Miercuri, 15 decembrie 2021, 17:11)

              gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              aici nu e de râs e de plâns. Când ești sărac și visezi la cai verzi pe pereți ai posibilitatea să ajungi și mai sărac! Un adevărat progres nu?
        • +7 (7 voturi)    
          Norvegienii au energie hydro gramada (Miercuri, 15 decembrie 2021, 11:03)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Si erau exportatori de energie pentru tot nordul Europei.
          Numai ca se pare ca din cauza cresterii consumului propriu(una din cauze fiind si cresterea numarului de EV), in 2-3 ani nula export catre Danemarca sau Germania, mari campioane la eoliene si energie verde.
          Sa concluzionam, Norvegia e un stat de putin peste 5 milioane de locuitori, cu energie hidro la greu si cu ceva zacaminte de petrol in Marea Nordului.
          Mai discutam peste cativa ani cum e cu pretul energiei!
          • +1 (3 voturi)    
            N-am vazut comentariul dumneavoastra la timp (Miercuri, 15 decembrie 2021, 12:02)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            N-am vazut comentariul dumneavoastra la timp si am facut unul asemanator. Asta e... :)
        • +1 (3 voturi)    
          Prostioare (Miercuri, 15 decembrie 2021, 12:01)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Ii lasam pe norvegieni sa faca experimente si e complet irelevant pentru noi cate masini electrice s-au vandut intr-o luna intr-o tara cu 5 milioane de locuitori si 65.000 de euro PIB/locuitor. Noi avem 33.000/cap de locuitor si cam cu 13-14 mai multe milioane de locuitori (adica de doua ori mai putin PIB per capita si o populatie de trei ori mai mare).

          99% din energia lor electrica e hidro, Norvegia e pe locul 5 la exportul de petrol si pe primul loc in lume la exportul de gaze naturale. Ti-ai gasit cu cine sa ne compari... :))))

          Asta-i bulshit curat.
          • -1 (3 voturi)    
            Corect. Tarile bananiere.. ;) (Miercuri, 15 decembrie 2021, 14:50)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            Eu am dat exemplul unei tari cu un nivel de trai superior tocmai pentru ca are un nivel de trai superior.

            Dar tu cu cine preferi sa compari Romania? Congo? Zimbabwe?...
            • +1 (3 voturi)    
              Ai dat exemplul gresit (Miercuri, 15 decembrie 2021, 15:36)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Din multiple puncte de vedere. Si asta doar fiindca Norvegia e exemplul preferat in domeniul EV-urilor!
              Apropo, ai fost vreodata in Congo sau Zimbabwe ca sa faci comparatia cu Romania?
              • 0 (2 voturi)    
                Imi cer scuze.. (Miercuri, 15 decembrie 2021, 16:16)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                Am gresit. La un articol despre masini electrice am ales ca examplu, Norvegia, tara care a avansat cel mai tare la adoptia masinilor electrice.

                Ajuta-ma tu sa imi corectez greseala.
                Ce tara trebuia sa aleg?..
          • +2 (4 voturi)    
            PPP? De ce nu nominal? Adica 15k$/cap (Miercuri, 15 decembrie 2021, 16:09)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            Da, in Norvegia e scump traiul : sa iti iei o casa, sa bei o bere la restaurant. Dar masinile sunt la fel de scumpe ca la noi.
  • +19 (49 voturi)    
    de acord (Marţi, 14 decembrie 2021, 20:33)

    mgs [utilizator]

    de acord dar sa-mi asigure gratis schimbul bateriei dupa maxim 5 ani. Ca de nu, platim o cutie frumoasa minim 20 mii de euro pentru 5 ani. Apoi o putem pune frumusel in vitrina ca altceva nu putem face.
    • +1 (19 voturi)    
      Sa (Marţi, 14 decembrie 2021, 20:47)

      gj [utilizator] i-a raspuns lui mgs

      speram ca evolutia tehnologiilor si a capacitatilor de productie pentru baterii le vor face mult mai ieftine si atunci vom vedea. Vor trebui crescute si capacitatile de productie a energiei electrice precum si infrastructura pe orizontala (statiile de incarcare de mare putere).
      • -1 (13 voturi)    
        Mai astept (Marţi, 14 decembrie 2021, 22:35)

        Tokeniza. Din carne de vake. [utilizator] i-a raspuns lui gj

        Pana la aparitia primelor masini cu RTGuri (Radioisotopic Thermal Generator).
        • +3 (7 voturi)    
          Niet! (Marţi, 14 decembrie 2021, 23:26)

          Neutral01 [utilizator] i-a raspuns lui Tokeniza. Din carne de vake.

          Poti sa astepti, ca nu dau rusii plutoniul lor facut cu greu! Si la cat de mizerabila e tehnologia, nu mai face nimeni...
    • +16 (38 voturi)    
      Nu e nevoie (Marţi, 14 decembrie 2021, 21:52)

      Tokeniza. Din carne de vake. [utilizator] i-a raspuns lui mgs

      Dupa 5 ani ti se va atasa gratuit un carlig si vei cara un generator electric pe 2 roti in spate (diesel). Voila.
    • +18 (28 voturi)    
      Ei na (Marţi, 14 decembrie 2021, 22:04)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui mgs

      Daca nici producatorii de telefoane nu vor sa schimbe o baterie dupa 3 ani, ci iti recomanda sa iti iei unul nou, de ce s-ar stresa producatorii de masini...Sunt curios totusi cum se vor incarca masinile astea, ca nici in Germania nu e usor sa incarci o masina electrica. Si toata lumea tace cand vine vorba de reciclarea bateriilor. Probabil vor ajunge toate in tarile sarace sau in Sahara, ingropate in nisip...
      • -5 (17 voturi)    
        Simplu (Miercuri, 15 decembrie 2021, 0:35)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

        Se baga in priza si se incarca. Te trezesti dimineata si e incarcata. Te opresti pe autostrada la Ionity, incarci 20 de minute si mergi 2-3 ore. Exact cat stie orice sofer profesionist ca trebuie sa conduci neintrerupt.

        Sau poti sa schimbi bateria. Nu ai auzit de Nio? Dar de Gogoro? Redwood Materials? Tesvolt?
        Pana si VW are linie de reciclare de baterii deja.
        https://youtu.be/LABwwX960mk

        Cine e tampit sa arunce o baterie in care sunt zeci de kilograme de metale rare?
  • +9 (23 voturi)    
    Tupeu (Marţi, 14 decembrie 2021, 20:49)

    parbriz [utilizator]

    Eu planuiesc sa cumpar un diesel 4x4 cu motor de 3 litri. E ecologic? Nu de alta, dar se mai fabrica.
  • +18 (34 voturi)    
    Mai discutam peste vreo 10 ani! (Marţi, 14 decembrie 2021, 20:54)

    AliKimiku [utilizator]

    Sau chiar mai devreme, in momentul in care niciun stat nu va mai subventiona achizitia de motorase electrice si cand curentul electric va fi cel putin dublu fata de ora actuala in urma politicilor energetice fabuloase ale UE.
    • -3 (19 voturi)    
      peste 10 ani.. (Marţi, 14 decembrie 2021, 22:45)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      crezi ca benzina va fi mai ieftina?
      • +3 (9 voturi)    
        .. (Marţi, 14 decembrie 2021, 23:35)

        Tessian [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Crezi ca va mai fi ceva ieftin?
        • 0 (8 voturi)    
          sigur (Miercuri, 15 decembrie 2021, 0:23)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tessian

          Vor fi ieftine bateriile ;)

          Serios. Daca LFP devine mainstream, se elimina problema extragerii de cobalt si nickel. Si cel mai probabil in 10 ani vor fi cateva companii cu baterii solide. Deci o gramada de baterii pe tehnologie "invechita", se vor vinde pentru upgrade.

          https://www.economist.com/graphic-detail/2021/03/31/lithium-battery-costs-have-fallen-by-98-in-three-decades
    • -4 (4 voturi)    
      Peste 10 ani (Miercuri, 15 decembrie 2021, 6:52)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Nu va mai fi nevoie de subventii. Motoarele electrice vor fi deja devenit productii de serie la toti peoducatorii.. acces larg la asemenea tehnologii. Scopul motoarelor electrice nu e sa aiba consum mic (de curent), ci sa fie eco. In timp se vor lua masuri si ca energia electrica, la fel, sa fie produsa eco. Plus ca nici benzina/motorina nu mi se mai par ieftine deloc de cativa ani, deja.
      Piata se va regla, preturile la electrice va scadea.. taxele la cele conventionale vor creste. Este o ascensiune naturala, e doar o chestie de timp.
      • +2 (2 voturi)    
        Sfanta ipocrizie incalzirista! (Miercuri, 15 decembrie 2021, 15:55)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        Deci dupa voi e perfect natural ca o industrie matura si eficienta sa fie distrusa prin supra-taxarea energiei si banii folositi pentru lansarea unei industrii alternative?
        In momentul de fata in Europa peste 55% din pretul la pompa al combustibililor este foramt din taxe, La cat vor urca? la 80%? Cat va dura pana cand statele isi vor da seama ca au omorat gaina cu oua de aur? Ia ghici de unde vor scoate banii pierduti?
      • 0 (0 voturi)    
        you are missing the point... (Joi, 16 decembrie 2021, 14:51)

        IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        problema nu este tehnologia propriu-zisa... ci cum obtii necesarul de enerigie pt a alimenta 1 miliard de autovehicule... Da, am putea acoperi o mica parte din Sahara cu fotovoltaice... dar ce faci cu panourile alea dupa 10 - 15 ani cand trebuie sa le schimbi (vorbim aici de zeci de mii de hectare de panouri) sau cu bateriile de la autovehicule care ar trebuie si ele schimbate la cativa ani... Deseurile alea nu sunt usor de distrus in mod eco-firendly...
  • -6 (20 voturi)    
    Astept... (Marţi, 14 decembrie 2021, 21:07)

    Andreas1256 [utilizator]

    ... Renault Cinq/5 si VW ID Buzz/Bulli, tehnologia bateriilor 'solid state', incarcarea ultra-rapida 5-80% in max. 10-15 min., autonomie reala min. 500 km. Dupa 2025 vor deveni si rentabile, cred.
    • +3 (9 voturi)    
      Rentabilitate (Miercuri, 15 decembrie 2021, 5:00)

      Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui Andreas1256

      Mașinile electrice sunt deja rentabile astăzi pentru oricine le poate folosi în anvelopa lor de aplicații. Consumă echivalentul a 1litru la 100Km urban, față de 7-8 majoritatea modelelor pe benzină (de dieseluri mici nu mai vorbesc că nu prea le mai găsești noi).

      Deci dacă faci livrări, taximetrie etc. și te încadrezi în autonomia lor, îți economisesc doar din combustibil 12-14.000€ în 200 mii de km, plus încă vreo 3-4000€ din revizii. Dacă mai ții cont și de stimulente, prima de mediu etc. mașina se amortizează total înainte să scadă capacitatea bateriei (200k km), ce mai mergi cu ea în plus e pe degeaba. În 5 ani absolut toate taxiurile or să fie electrice.
  • +18 (34 voturi)    
    E vremea consumerismului (Marţi, 14 decembrie 2021, 21:43)

    Victtor [utilizator]

    Renuntati la masinile care rezistau 20 de ani si treceti la electrice pe care le veti schimba in 5. Producatorii doresc sa le platiti chirie pentru utilizarea produselor.
    • 0 (26 voturi)    
      de ce nu ar rezista? (Marţi, 14 decembrie 2021, 23:04)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      KIA EV6 - garantie 7 ani / 150.000 km
      Cat e garantia la "masinile care rezistau 20 de ani"?

      Motorul electric are foarte putine componente in miscare. Nu exista cutie de viteze. Nu mai schimbi uleiul. Service anual? Inutil. Nici macar placutele de frana nu le mai schimbi la fel de des, ca foloseste motorul pentru a frana, recuperand energie.

      Singura cheltuiala care creste este cu cauciucurile, masina fiind mai grea.
      • 0 (16 voturi)    
        Dar costă cel puțin dublu (Marţi, 14 decembrie 2021, 23:47)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Și există probleme în caz de accident. E păcat să arunci atâta tehnologie în caz de probleme la caroserie.
        Și riști sa iei o buburuza nesigura pe care o asiguri cu un porcoi de bani ca să o poți repara în caz de accident.
        • +12 (14 voturi)    
          Ce probleme? (Miercuri, 15 decembrie 2021, 0:59)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Bateria este intre roti, fixata in interiorul sasiului. Orice accident care a compromis bateria, a compromis inevitabil mai intai sasiul. Ala nu se mai repara. Masina e dauna totala, indiferent ce fel de motorizare are.
          • 0 (4 voturi)    
            dar asta costa mai mult din start (Miercuri, 15 decembrie 2021, 13:16)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            deci mor copii exploatati degeaba, daca ai dat-o de gard

            Mai e si varianta cand e prea mult de reparat la exterior, iar bateria fixata structural parte a sasiului nu poate fi refolosita
            • +1 (5 voturi)    
              "costa mai mult" (Miercuri, 15 decembrie 2021, 14:53)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              Da. Calitatea costa. Nimic nou sub soare.

              Vrei sa te plimbi in continuare cu carutza? Ieftina si usor de reparata..
              • +2 (2 voturi)    
                Dacia Spring costa 18-19 mii euro (Miercuri, 15 decembrie 2021, 15:55)

                jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Fara scutiri. La pretul asta deja te uiti la masini de genul Honda Civic sedan cu motoare de 200 cai si dotari mai bune la interior.
                Calitatea e discutabila - Dacia Spring e o buburuza de oras, cu aptitudini dinamice jalnice, nici macar nu s-au obosit sa puna frana regenerativa, a scos 1 stea la testele de siguranta. (Noul) Zoe a scos ZERO.
                Chiar si modelele EV mai spalate gen Tesla Model 3 si chiar S, ID.3/4 au calitatea imbinarilor sub medie, mai ales daca te uiti la zona de pret.
              • +1 (1 vot)    
                Caliataea? calitatea cui? (Miercuri, 15 decembrie 2021, 15:59)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Adica la aceleasi dotari, acelasi confort, o electrica e dubla la pret?
                Definesti calitatea sau eficienta?
                • +2 (2 voturi)    
                  Calitatea (Miercuri, 15 decembrie 2021, 17:57)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                  Calitatea vietii.
                  Cancerul pulmonar scade calitatea vietii.
    • +2 (4 voturi)    
      S au (Miercuri, 15 decembrie 2021, 7:18)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      Dus demult masinile care tineau 20 de ani. Modelele alea s au facut pana in 2007-2009..
  • +3 (21 voturi)    
    Poluarea (Marţi, 14 decembrie 2021, 21:47)

    dincannes [utilizator]

    mare va fi cu fostele masini termice, duse la fiare vechi, inainte de termen.
    • +1 (21 voturi)    
      putin probabil (Marţi, 14 decembrie 2021, 23:05)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      Se gasesc oricand niste tari bananiere dispuse sa le importe. La fel cum a fost si pana acum..
      • +1 (7 voturi)    
        Și sa renunțe statele la taxe? (Miercuri, 15 decembrie 2021, 0:56)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Tarile slabe din UE nu au știut sa pună taxe de import. Danezii aveau taxe de 180% din valoare. Olanda le-a zis taxe de poluare, etc
        • +1 (1 vot)    
          nu e chair asa (Miercuri, 15 decembrie 2021, 13:07)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          nu sunt taxe de import (in interiorul UE? ce ar mai fi...)
          sunt taxe de inmatriculare, poluare, auto, etc.
          se aplica la toate masinile noi. de asta o masina in Danemarca sau Olanda ajunge sa coste mult mai mult. decat in Franta sau Germania. Taxele se aplica si la masinile electrice
          • +1 (1 vot)    
            stiu ca in teorie nu exista import in int UE (Miercuri, 15 decembrie 2021, 16:00)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

            Dar daca o tara nu produce masini, atunci orice taxa de poluare auto e practic o taxa de import.
            Si asa cresti gradul de conformare la solutii "verzi" sau determini populatia sa cumpere niste junghiuri cu bani multi (cazul Danemarca - taxe de 150% peste valoarea fara taxe: Dacia la pret de BMW).
            Majoritatea tarilor favorizeaza cumpararea de EV prin lipsa sau micsorarea taxelor pt EV si hibrid: Olanda are taxe 50% pt hibrid si 0 pt EV, la noi hibridele sunt scutite 95% sau ceva, Australia se gandea sa introduca o taxa speciala pt EV pt ca nu platesc road-tax inclus in carburanti, etc
    • -4 (4 voturi)    
      Șapcă (Miercuri, 15 decembrie 2021, 5:05)

      Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      E ca-n bancul cu iepurașul, ursul îl bate că n-are șapcă orice ar face.

      Poluarea făcută cu mașinile deja produse e în atmosferă, nu o mai bagă nici dracu înapoi. Sigura întrebare e dacă să le lăsăm să meargă prostește pe drumuri, să consume combustibil și să polueze suplimentar.
      • +2 (2 voturi)    
        scrie de 100 de ori pe tabla (Miercuri, 15 decembrie 2021, 16:00)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

        Dioxidul de carbon nu e poluant, e caramida vietii!
  • +9 (23 voturi)    
    Stiati ca...?! (Miercuri, 15 decembrie 2021, 0:01)

    Divergent [utilizator]

    ....Mult laudatul Renault Zoe are ZERO stele la crash-test?
    • -2 (2 voturi)    
      Lel (Miercuri, 15 decembrie 2021, 12:35)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

      Mai bun e un bembeu ruginit.
  • +4 (12 voturi)    
    Well, ne întoarcem (Miercuri, 15 decembrie 2021, 1:52)

    Timonierul [utilizator]

    la bicicleta și trotineta, glumesc desigur, ….
    Băieții inteligenți vor avea grija sau sa nu se mai vândă benzina sau sa coate de 10,15 ori ca sa te forțeze sa cumperi electric, sau cu totii in tramvai
    • 0 (2 voturi)    
      Lohl (Miercuri, 15 decembrie 2021, 12:37)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Timonierul

      Cata panica maxima pe fratii cu bembeu, care isi plimba cazanele toata ziua inutil, pana la saormerie si inapoi.
    • +1 (1 vot)    
      Depinde unde traiesti (Miercuri, 15 decembrie 2021, 15:02)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Timonierul

      O bicicleta electrica cu un motor de 300W merge cu 30km/h constant fara sa faci nici un efort perceptibil.

      Deja sunt orase in care se construiesc "autostrazi" de biciclete, ca sa nu mai stai la semafor. Deci un drum de 10km se face in 20 de minute. 10km inseamna distanta din Piata Unirii pana la Zoo Baneasa.
  • +4 (24 voturi)    
    Nu (Miercuri, 15 decembrie 2021, 2:01)

    BillytheGreat [utilizator]

    Cand "un plin" se va face in 5 min maxim, autonomia de cel putin 1000 km si pretul comparabil cu o masina normala poate atunci putem vorbi de progres in a trece la urmatoare generatie de vehicule. Pana atunci toata gargara asta si dorinta de a baga pe gat cu forta niste gadgeturi de fatzait prin oras ma lasa rece.
    • -3 (13 voturi)    
      Sofistricat (Miercuri, 15 decembrie 2021, 5:17)

      Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui BillytheGreat

      Mvai dar ce special și pretențios sunteți dvs., cred că-și iau notiție producătorii despre doleanțele sofisticatului consumator român. Un grad și mai mare de sofisticare îl găsim în zona rurală, unde consumatorii de mobilitate au sărit cu totul peste ultimul secol și vor să sară direct la vehiculul ideal, care se alimentează singur cu buruieni de pe marginea drumului și produce și material ecologic de construcție pentru lipit casele.

      Când toate brandurile importante se orientează spre electric, când toată agenda europeană e una de reducere a emisiilor, când orașele noastre au devenit irespirabile, ce să vezi? Iese la poartă Ţugurlan, proprietar de BMW diesel, să facă ordine, nici nu vrea să audă de evoluție dacă nu este, care va să zică, în interesul poporului, talpa țării care-i dă talpă.
    • 0 (10 voturi)    
      sigur ca da (Miercuri, 15 decembrie 2021, 9:58)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui BillytheGreat

      pentru ca de fiecare data cand te urci la volan conduci minim 1000km.
      si partea cu "pretul comparabil cu o masina normala" este tipic mioritica. vrem bemve dar la pret de logan.

      concluzia ta e simpla. oculta mondiala vrea sa ne prosteasca sa ne vanda gadgeturi scumpe, cand noi vrem TDI cu I rosu, ca e mai rapid, se stie.....
      • -1 (7 voturi)    
        sigur (Miercuri, 15 decembrie 2021, 12:33)

        gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        dacă sunt așa de bune de ce simt nevoia să te oblige să le cumperi pentru că n-ai de ales? Exact ca în comunism. Știe statul mai bine de ce ai tu nevoie, nu mai trebuie să gândești, doar te supui. Să nu-mi spui că e alternativa care salvează planeta că nu te cred!
        • +3 (5 voturi)    
          of... (Miercuri, 15 decembrie 2021, 13:13)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

          cand auziti de orice restrictii o bagati paia cu "comunismul".

          Nu te supara pe mine cand iti zic, dar masinile pe termen scurt (urmatorii 5-10 ani) o sa fie scumpe. Multi nu o sa ne permitem masini si o sa mergem cu transportul public, care poate fi eficient daca e facut cu cap.

          E vb de poluare prietene.
          E vb de dependenta de petrol care aduce multe crize politice.
          Curentul electric poate fi produs local in orice colt de lume, eolian, hidro, nuclear, solar etc.
          Insttrastructura pt retea electrica e mult mai eficienta si user de facut, decat retea logistica de cisterne si conducte & depozite de combustibili.

          Viitorul este electric indiferent cat de mult iti dispatie tie sau mie.
          • +3 (3 voturi)    
            Ai uitat de centralele electrice pe (Miercuri, 15 decembrie 2021, 17:08)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

            carbune, gaz, pacura. Cum sunt in Germania, Polonia, China, India, Australia, etc
            Produc si mercur.
            Energie solara mai sus de bazinul Mediteranei, hai 45 grade latitudine, merita daca nu platesti tu panourile si stai musai la casa.
          • +1 (3 voturi)    
            sigur (Miercuri, 15 decembrie 2021, 17:25)

            gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

            Dacă acest viitor displace majorității punem pariu că nu are nici un viitor? Adică niște caricaturi de birocrați ne-au hotărât viitorul și noi trebuie să ne aliniem și să facem ciocul mic.? Păi cam seamănă cu ce-am trăit eu pe vremea lui Ceașcă.
            • 0 (0 voturi)    
              stai aproape si mai vedem :) (Joi, 16 decembrie 2021, 13:54)

              un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

              inteleg ca esti suparat si astya te face emotional, dar gresesti. viitorul este electric
          • +1 (3 voturi)    
            la aia cu infrastructura te-ai gandit mult? (Miercuri, 15 decembrie 2021, 17:53)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

            Fiindca infrastructura logistica a combustibilor fosili exista de multa vreme si functioneaza ff bine.
            Te-ai gandit ca viitoarele statii de alimentare de pe autostrazi vor trebeui alimentate cu niste puteri deloc neglijabile? Ca vor trebui sa fie mult mai dese si cam de 10 ori mai mari decat o statie actuala de benzina?
            Energia poate fi produsa oriunde? zici? Nu chiar musiu, pt solar ai nevoie de soare, pt eolian de vant, pt hidro de bazin hidrografic, iar pt nuclear de acceptul GreenPeace! Singura energie care intr-adevar poate fi obtinuta continuu in orice colt al lumii e cea obtinuta din combustibili fosili!
            PS- Dioxidul de carbon nu e poluant, carbonul este baza vietii pe pamant!
  • +1 (13 voturi)    
    da? (Miercuri, 15 decembrie 2021, 5:27)

    Toni_Romania [utilizator]

    anii 60 - ”petrolul se va epuiza in 10 ani”
    anii 70 - ”o noua glaciatiune va veni in 10 ani”
    anii 80 - ”ploile acide vor distruge toate culturile in 10 ani”
    anii 90 - ”stratul de ozon se va distruge total in 10 ani”
    anii 2000 - ”calotele glaciare vor disparea in 10 ani”
    Nimic nu s-a intamplat din toate alea, doar taxele s-au marit in toata lumea.
    • -2 (8 voturi)    
      Oculta Reptiliana (Miercuri, 15 decembrie 2021, 12:32)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Oculta Reptiliana nu vor ca tu sa stii ca de fapt resursele sunt de fapt nelimitate. 'tule mama lor, de soparle bilderberge!
    • +2 (2 voturi)    
      totusi s-au luat ceva masuri (Miercuri, 15 decembrie 2021, 13:26)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      din anii 2005-2010 nu se mai folosesc becuri cu incandescenta
      in anii '80 si '90 s-a interzis folosirea freonului pt aerosoli, refrigerare,
      S-au imbunatatit metodele de reciclare a electrocasnicelor
  • +2 (12 voturi)    
    curios (Miercuri, 15 decembrie 2021, 7:06)

    gelu antigelu [utilizator]

    eu sunt curios dacă oamenii vor accepta, ca oile, aceste soluții forțate sau se vor revolta și vor schimba liderii care decid agenda. Nu de alta, dar chiar pot! La vot, sau dacă nu mai ai variante la vot, există întotdeauna și alte soluții. Impunerile nu au dat niciodată rezultate, ține de natura umană, vezi prohibiția în SUA, ”lupta” împotriva drogurilor, sau ”agenda” comunistă. Până la urmă nemulțumirea crește și buba se sparge. Cu cât crește mai mult cu atât se sparge mai violent.
    E evident că mașinile electrice au fanii lor, dar să bagi pe gât tuturor soluții, orice fel de soluție, în loc să lași piața să aleagă, e deja noaptea minții. Societatea omenească a evoluat inteligent pentru că alegerea individuală a confirmat ce era bun și a eliminat ce era depășit. A alege liber fără a fi îngrădit este, sau poate era, motorul dezvoltării umane. Nu sistemul de subvenții și taxări. Nu bariera birocratică. Bariera birocratică va fi evitată cu tot felul de soluții iar când nu va mai putea fi evitată va începe să se acumuleze tensiune...
  • +2 (4 voturi)    
    Pentru cultura noastră de iarna… (Miercuri, 15 decembrie 2021, 14:15)

    Timonierul [utilizator]

    care de fapt nu exista…
    Pe scurt : Vom dansa cu toții pe aceiasi melodie a politicienilor:
    Degeaba ne agitam : in medie văd pe sosea zilnic cam 5-6% electrice multe alimentează ( fără plata) la magazinele mari sau scumpe Ex. Whole Food foste ale dlui Besos și Amazon .
    Putem sa ne agitam noi pe net cât vrem , ei își fac politica lor incorecta, pana la urma, cu tot respectul , totul este o noua vrăjeala politica cu ștampila noastră cu care votam și alimentam planeta cu idioți, majoritatea cu note mici la fizica și biologie
  • +1 (1 vot)    
    vise (Joi, 16 decembrie 2021, 10:18)

    jescu [utilizator]

    Pentru ca planul producatorilor sa vanda doar electrice in 2030(unii vad in 2024) sa fie unul realist, ar fi trebuit ca autoritatile sa aiba un plan in paralel pentru pregatirea masurilor, care sa fi inceput de ceva timp. Trebuiau sa demareze deja constructia de centrale nucleare, sa demareze productia de fabrici de panouri solare si turbine eoliene si sa inceapa sa instaleze, sa imbunatateasca infrastructura de transport, sa aduca energie verde in retea(sa oblige/convinga lumea sa puna panouri pe casa), sa electrifice toate locurile de parcare din orase. Marcile de lux care vand relativ putine masini, si care se adreseaza celor cu vile, au o sansa. Pentru marcile de volum care se vand in zeci de milioane de exemplare, e aproape imposibil sa treaca la electric in 2030, cu ce planuri au autoritatile acum. Vad ca unii mai spera sa scoata cablul pe geam ca sa incarce masina, cand ei au locul de parcare la 2 blocuri distanta.
  • +1 (1 vot)    
    alta mizerie politicienista gandita pe jumatate (Joi, 16 decembrie 2021, 13:49)

    IronRaven [utilizator]

    0 emisii este un ideal iar in europa este (aproape) imposibil de realizat. Sa le luam pe rand:
    - masinile electrice sunt dependente de baterii (evident nu?). Bateriile cu capacitate ridicata (gen cele bazate pe Litiu) sunt problematice pentru ca metodele de optinere a bateriilor nu sunt deloc eco-friendly si adancesc si mai mult dependenta de china...
    - chiar daca toate masinile ar deveni electrice, problema se va muta la sistemul national de generarea si transport al curentului electric, considerand ca metodele eco-firendly/renewable de generare a curentului sunt o gluma (proasta) cel putin in europa asta va insemna o dependenta si mai mare de gaz si petrol pentru a putea face faza consumului si mai mare de curent.
    - Camioanele vor rămâne pe motoare diesel caci in acest moment nu exista baterii capabile sa furnizeze autonomia necesara unor camioane.

    In acest moment tranziția catre full-electric este o prostie, caci in mod evident nu avem infrastructura care sa asigure acest lucru... Solutiile sunt (deloc) simple:
    - Investitiile masive in centrale nucleare, eventual in cele bazate pe fuziune.
    - Modificarea sistemului de distributie de joasa si medie tensiune (ca sa faca fata cerintelor)
    - investitii in R&D care sa duca la aparitia unor noi tehnologii de baterii care sa fie mai putin poluante (la producere si la distrugere)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by