Piața auto europeană își continuă lunile cu recorduri negative, iar luna trecută a fost cel mai slab noiembrie de când există date. Hyundai și Kia au fost singurele mărci de volum cu creșteri puternice, în timp ce Ford și Volkswagen au scăzut mult peste media pieței. Criza procesoarelor continuă să-și facă simțite efectele și rezolvarea nu pare aproape.

MasiniFoto: Viorel Dudau, Dreamstime.com

Datele ACEA indică pentru luna trecută înmatriculări de 713.000 mașini noi în UE, scădere de 20% față de anul trecut, iar noiembrie a fost extrem de departe de anii de maxim 2017 și 2019, când totalul a depășit un milion de mașini. Piața germană a scăzut cu 32%, cea italiană cu 25%, iar cea din Lituania, cu 59%.

La 11 luni piața totală este la nivelul din 2020, aproximativ 8,9 milioane mașini, dar 2020 a fost unul dintre cei mai slabi ani, astfel că nu este un reper de care industria să fie mulțumită.

Hyundai a crescut în noiembrie cu 29%, iar Kia, cu 13%, aceste mărci fiind singurele de volum care au avansat puternic. Și Dacia a crescut, dar cu 4%. La polul opus, Ford a scăzut cu 43%, Volkswagen cu 39%, Audi cu 35%, Mazda cu 31% și Renault, cu 22%.