Mercedes a prezentat un prototip de mașină electrică ce are autonomie de 1.000 km

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 4 ianuarie 2022, 14:34 Economie | Auto


Prototipul Mercedes Vision EQXX
Foto: Daimler
Mercedes - Benz a prezentat la târgul CES Las Vegas un prototip numit Vision EQXX despre care compania spune că are o autonomie de 1.000 km fiindcă este ”cel mai eficient și aerodinamic vehicul electric” produs vreodată de companie. Mercedes a lansat în 2021 o versiune full-electrică de S Klasse și are în plan să lanseze SUV-uri electrice cât mai aerodinamice. Foarte puține modele au în prezent autonomie de peste 500 km.

Mercedes-Benz spune că prototipul Vision EQXX are o baterie de 100 kwh care poate asigura o autonomie de 1.000 km, astfel că nu va mai exista grija legată de nevoia de a încărca mașina foarte des.

Prototipul este menit să arate ce avans a reușit să facă grupul german la capitole precum motor electric, invertor, design al bateriei, management termic și dimensiuni ale bateriei.

Bateria acestui prototip este mică și foarte puternică, fiind dezvoltată cu ajutorul inginerilor experți în Formula 1 de la divizia v din Marea Britanie.

Bateria este cu 50% mai puțin voluminoasă și cu 30% mai ușoară decât cea de la EQS, ”nava amiral” a Mercedes la capitolul mașini electrice, un vehicul cu autonomie promisă de până la 610 km. EQS costă de la 117.000 euro. În versiunea EQS 580 4MATIC mașina atinge 210 km/h și ajunge în 4,3 secunde de la 0, la 100 km/h.

Mercedes spune că o parte dintre tehnologiile de eficiență de pe conceptul de acum se vor regăsi în 2-3 ani pe viitoare modele de serie, mai ales că germanii au un plan de 40 miliarde euro pentru o puternică electrificare a gamei în următorul deceniu.

Oficialii Mercedes nu au spus când va fi disponibil în versiunea de serie un model cu autonomie de 1.000 de km.

Surse: Automotive News, Autocar Uk






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7652 vizualizari

  • -5 (19 voturi)    
    Asa ... (Marţi, 4 ianuarie 2022, 14:55)

    GNG [utilizator]

    Scadeau si noxele la motoarele termice, pana au fost descoperiti. Din gura, totul este posibil. Fizic stam rau.
    • +2 (10 voturi)    
      culmea nu au aplicat aceleasi tehnologii la alea (Marţi, 4 ianuarie 2022, 18:42)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      cea mai simpla metoda sa reduci consumul e sa imbunatatesti aerodinamicitatea. Iar asta se putea aplica si la masini de 15 mii si la alea de 150 mii
    • +6 (6 voturi)    
      Acolo sunt dovezi (Marţi, 4 ianuarie 2022, 23:57)

      barny [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      Dar aici ai vreo dovada?
  • -9 (19 voturi)    
    //// (Marţi, 4 ianuarie 2022, 14:58)

    costicatrombon [utilizator]

    Bateria e foarte buna si costa doar 50k euro dar poate fi refolosita dupa cei doi ani incare se uzeaza total, i se aplica un nou strat de elemente rare in valoare de inca 50k si e ca noua.
  • +3 (13 voturi)    
    EQS costă de la 117.000 euro (Marţi, 4 ianuarie 2022, 15:40)

    hanu [utilizator]

    gata maine il iau.
    • 0 (6 voturi)    
      Eu mai stau pana saptamana viitoare (Marţi, 4 ianuarie 2022, 20:35)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      ... cand primesc salariul.
  • -8 (24 voturi)    
    mobilitate pentru bogati (Marţi, 4 ianuarie 2022, 16:42)

    mmmircea [utilizator]

    restul luati bicicleta sau transportul in comun, de ce crezi ca se dau de ceasul mortii sa impuna benzi dedicate pentru astia si la noi. Norocul nostru e ca s-ar putea sa se sparga aceasta constructie contra naturii care e UE cat de curand sub presiunea politicii energetice falimentare al carei cost e acum transferat asupra populatiei.
  • +9 (17 voturi)    
    Acesta este doar începutul (Marţi, 4 ianuarie 2022, 17:18)

    Lionheart [utilizator]

    Pentru cârcotașii care se dau cu fundul de pământ, că mașinile electrice sunt nașpa: prieteni, asistăm la începutul unei noi ere. Fie că vă place, fie că nu, mașinile electrice vor înlătura mașinile cu motoare termice. Este doar o chestiune de timp.
    La fel cum și autonomia sau durata de încărcare, la care acum strâmbați din nas, se vor îmbunătăți dramatic în următorii ani. Pentru că lumea nu stă în loc.
    Gândiți-vă cât consumau mașinile pe benzină din anii 30-40-50... și cât consumă acum o mașină pe benzină. La fel și cu electricele.... vom avea mașini cu autonomie de peste 1000 km, poate chiar peste 2000, autonomii la care benzinarele nici nu visează. Repet, e doar o chestiune de timp.
    • -3 (11 voturi)    
      E insa problema greutatii bateriilor (Marţi, 4 ianuarie 2022, 18:53)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

      Un hibrid care recupereaza energia ar trebui sa aiba autonomii similare. Smecheria la masinile conventionale e ca nu au nevoie sa forteze rezervoare atat de mari.
      Plus ca si-l permit si cei care nu-s mari patroni de multinationale. Nu oricine are de unde sa dea 50-100-150 mii euro ca sa cumpere un Tesla sau un Mercedes EQS.
      • -5 (13 voturi)    
        //// (Marţi, 4 ianuarie 2022, 20:16)

        costicatrombon [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Pai o sa mergi cu autobuzul verde pe banda dedicata. Si cu trotineta eco prazuliu.
    • -7 (13 voturi)    
      da, o noua era (Marţi, 4 ianuarie 2022, 21:22)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

      domnii in carute electrice, sclavii pe jos!
    • -3 (11 voturi)    
      nu prea stii tu cu ce se mananca (Miercuri, 5 ianuarie 2022, 0:41)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

      dar iti place sa te auzi vorbind. Electricele sunt aci de peste un secol. Au avut cota de piata mult mai mare ca azi, asta probabil ca nu stiai. Dpdv economic electricele sunt fezabile ca o solutie complementara in anumite zone urbane, asta inseamna 5-7, pana in 10% din parcul rulant. Sa afirmi ca electricele vor inlatura masinile termice e o gogomanie mai mare ca matale. Doar politicienii pot incerca prin legi si prin institutiile de forta ale statului sa inlature masinile termice. Pana sa reuseasca asta ar trebui sa vina totusi cu o alternativa reala, alternativa care se lasa asteptata.
      • +5 (7 voturi)    
        da, da (Miercuri, 5 ianuarie 2022, 16:03)

        Lionheart [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Da, așa spuneau și căruțașii, că nu vor fi eliminați de mașini. E adevărat, n-au dispărut de tot. :))
        Deci, da, am fost prea radical - rectific: mașinile electrice nu vor elimina complet pe cele cu motoare cu ardere internă. Vor mai rămâne câteva. La fel de multe ca și căruțele. :))
    • -4 (6 voturi)    
      Interesant ce zici (Miercuri, 5 ianuarie 2022, 17:24)

      Landser [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

      dar cu Diesel ul meu am acum autonomie de 1100 km
      Cu un plin ajung lejer de la Bucuresti la Viena deci, merci, nu ma intereseaza electricle iar motorina se va gasi mereu!
  • +2 (6 voturi)    
    Noile baterii electrice vor fi revoluționare. (Miercuri, 5 ianuarie 2022, 9:58)

    asavreau [utilizator]

    Introducerea mașinilor electrice va revoluționa construcția bateriilor electrice. Până acum dezvoltarea/modernizarea bateriilor electrice sa făcut într-un ritm lent. Nu a fost de interes. Prevăd că se va intensifica ritmul apariției de noi tehnologii de fabricație a bateriilor electrice și că motorul clasic nu va fi abandonat. Va fi perfecționat pentru a fi folosit pentru încărcarea bateriilor în locuri izolate, folosind combustibili diverși, existenți din abundență.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by