Rolls Royce a avut cel mai bun an din istoria sa, după ce vânzările au ajuns la 5.500 de mașini, crescând cu 49% într-un an în care cele mai multe mărci auto au scăzut din cauza crizei semiconductorilor. Șeful companiei a spus că oamenii foarte bogați au cumpărat mașinile mărcii și după ce au văzut în comunitățile lor oameni murind de Covid 19 și și-au dat seama că viața este scurtă și merită trăită din plin...

Masina Rolls RoyceFoto: Rolls Royce

Rolls Royce, parte a grupului BMW, este compania care vinde în lume cele mai multe mașini de peste 250.000 de euro. Anul trecut Phantom a fost cel mai vândut model, SUV-ul Cullinan a generat 30% din vânzări, iar în 2023 va fi lansată și mașina full-electrică Spectre.

Vârsta medie a clieților Rolls Royce a fost 43 de ani.

De ce au mers așa de bine vânzările?. Iată ce spune șeful companiei, Torsten Müller-Ötvös, citat de Guardian.

”Mulți oameni au văzut că în comunitățile lor mor oameni din cauza Covid-ului și asta i-a făcut să se gândească la faptul că viața este scurtă și mai bine o trăiești acum, decât să amâni pe mai târziu. Acest lucru a ajutat Rolls Royce”.

Nu este singura explicație. Müller-Ötvös a spus că au ajutat și restricțiile de deplasare care i-au împiedicat pe cei cu mulți bani să cheltuiască pe alte lucruri, cum ar fi vacanțele exorbitante la preț.

”Din cauza pandemiei business-ul cu produse de lux a explodat peste tot în lume. Oamenii nu mai pot călători atât de mult, nu mai pot investi așa mult în servicii de lux, așa că s-au acumulat foarte mulți bani care se duc pe articole de lux”.

Pentru Rolls Royce, China și America rămân cele mai mari două regiuni, cu 30% fiecare în Europa. În Europa compania face cam 15% din vânzările sale.

Cum au evoluat vânzările Rolls Royce în ultimii 15 ani:

2007: 1.010 mașini

2009: 1.002

2010: 2.711

2014: 4.063

2017: 3.438

2019: 5.100

2020: 3.756

2021: 5.586