Italia și aliații săi din Uniunea Europeană pot bloca normele de emisii Euro 7 care ar urma să intre în vigoare din 2025 și care ar înăspri limitele pentru emisiile poluante, dăunătoare pentru sănătate, a declarat marți ministrul italian al Transporturilor Matteo Salvini, citat de Reuters.

MasiniFoto: Sebastiangh, Dreamstime.com

Țările membre ale blocului comunitar și eurodeputații urmează să negocieze anul acesta legislația propusă pentru a reglementa emisiile mașinilor și furgonetelor din iulie 2025, iar apoi cele ale autobuzelor și camioanelor începând cu 2027.

Salvini a declarat marți că normele Euro 7 sunt „clar greșite” și că nici nu vor ajuta mediul.

„Italia, alături de Franța, Cehia, România, Portugalia, Slovacia, Bulgaria, Polonia și Ungaria, au numerele necesare pentru a bloca acest salt în neant”, a declarat el în timpul unei conferințe auto ce are loc la Verona.

„Acum suntem o minoritate care blochează, vrem să devenim o majoritate”, a adăugat el.

Producătorii auto europeni și-au anunțat opozița față de normele Euro 7, afirmând că ele ar duce la costuri prea mari, sunt inutile și că au fost redactate în grabă. Reprezentanții Skoda au declarat deja că vor fi nevoiți să renunțe la mai multe modele populare dacă normele Euro 7 vor fi adoptate în versiunea lor cea mai strictă.

UE argumentează în schimb că beneficiile pentru sănătate ar fi mult mai mari decât costurile.

Opoziție tot mai mare față de adoptarea normelor Euro 7

Legislaţia privind emisiile de dioxid de carbon, principalul instrument al UE pentru a accelera trecerea Europei la vehiculele electrice, a fost suspendată în luna martie după o împotrivire de ultim moment din partea Germaniei.

Acest lucru a surprins factorii de decizie politică de la Bruxelles şi din alte state membre, deoarece ţările UE şi Parlamentul European ajunseseră deja la un acord asupra legii, anul trecut.

Analiștii sunt de părere că în momentul de față pare puțin probabil ca normele Euro 7 să poată fi aplicate din 2025, dată fiind controversa din jurul lor și opoziția sectorului auto care are mare influență asupra guvernelor și face lobby puternic.

Există și voci influente din lumea auto care au spus că nu are rost să mai fie introduse aceste norme Euro 7, dat fiind că oricum se va face electrificarea gamelor, către anul 2035.

FOTO articol: Sebastiangh, Dreamstime.com.