Patrimoniul tehnic național ar putea fi tras pe dreapta. Un proiect de Ordonanță de Guvern pentru modificarea Codului fiscal, apărut în presă la finalul lunii iulie, prevede eliminarea scutirii de la plata impozitului pe mijloacele de transport care fac parte din patrimoniul tehnic și cultural al României – vehiculele istorice.

Vehicul recondiționat de Petru FilcaFoto: Petru Filca

Impozitele ar urma să fie la fel de mari precum cele pentru automobilele noi, de lux.

Petru Filca este un camionagiu din Iabalcea, județul Caraș Severin, un om pasionat de mașini de când era un puști de 4 ani.

De-a lungul anilor, a adunat camioane vechi și rapciugoase abandonate pe te miri unde și, cu pasiune, răbdare și eforturi financiare remarcabile, a readus la viață istoria autocamionelor fabricate la Uzina de Autocamioane Steagul Roșu din Brașov.

Petru Filca a strâns ban cu ban, a muncit și în Austria ca să poată recondiționa cele 6 autocamioane istorice, care fac parte acum din colecția sa unică în România.

Acum, în curtea lui Petru Filca se află un adevărat muzeu în aer liber, dedicat autocamioanelor cu care a fost construită România socialistă.

La cum arată proiectul de ordonanță, pentru camioanele de patrimoniu pe care le-a recondiționat și cu care primarii îl invită la parade ar trebui să plătească zeci de mii de lei pe an.

„Sunt extrem de dezamăgit. Am vrut să păstrez aceste exemplare cu orice preț, dar dacă ajungem în situația în care voi fi impozitat, voi fi obligat să le radiez”, spune Petru Filca.

Citește pe B365.ro despre impactul impozitelor uriașe pentru autovehiculele de epocă, dar și pentru vehiculele istorice fabricate în România.