SUV-ul Dacia Duster a ajuns la a treia generație și noua mașină va fi arătată la final de februarie, la salonul auto de la Geneva care revine după cinci ani. În primăvara lui 2024 primele mașini Duster vor ajunge la clienți, scrie Automotive News.

Masini in uzina DaciaFoto: Dacia

Prima generație Duster a fost lansată în 2010, iar prețurile porneau de la 10.500 euro. A doua generație Duster a fost lansată în 2017, cu prețuri de la 12.350 euro. Duster costă în prezent de la 17.900 euro, iar variantele cu maxime dotări ajung la 25.000 de euro.

Duster și-a găsit peste 2,3 milioane de clienți în 13 ani, iar în Europa are, în medie, vânzări de 13-14.000 de unități pe lună. Duster reprezintă cam două treimi din producția uzinei de la Mioveni.

Duster 3 va fi arătat publicului larg la salonul auto de la Geneva care se ține între 26 februarie și 4 martie 2024. Salonul revine pentru prima oară după 2019. La acest salon va fi prezentată și mașina electrică de clasă mică Renault R5.

Oficialii Renault au spus că Duster 3 va avea capabilități off-road mai bune și un interior mai spațios. Precum la Jogger, și la Duster, Dacia va insista pe modalitatea de a folosi mașina la ieșirile în natură (transport de cort, biciclete, schiuri).

Este de așteptat ca schimbările la Duster 3 să fie mai numeroase decât la recenta „schimbare de generație”, acum șase ani.

Duster 3 va avea și elemente de design (mai ales în zona frontală) ce se regăsesc pe Bigster concept și, la fel ca Bigster de serie (ce va fi lansat în 2025),

Duster 3 va fi construit pe platforma CMF-B, folosită la modele precum Renault Clio și Captur, dar și la Nissan Juke. Actualul Duster este construit pe mai vechea platformă B0, folosită în „familia” Logan.

În Europa, Dacia Duster a fost pe locul nouă în topul celor mai vândute modele de mașini noi anul trecut, cu 150.000 de unități, creștere de 2% față de 2021, conform datelor JATO. Sandero a fost pe locul doi la general.

Cel mai bun an de vânzări din istoria Duster în Europa a fost 2018, primul an complet de după lansarea generației a doua, cu peste 200.000 de unități.