​China a fost anul trecut cel mai mare exportator de mașini, depășind Japonia, o contribuție importantă având și compania BYD care a crescut puternic. China a mai stabilit încă un record: cea mai mare producție auto din istoria sa, nu departe de 30 de milioane de vehicule. La cifra bună de la export au contribuit 350.000 de mașini Tesla și aproape 100.000 de Dacia Spring.

BYD SealFoto: Augst / Eibner-Pressefoto / imago stock&people / Profimedia

Japonia a exportat 4,42 milioane mașini anul trecut, creștere de 16% față de 2022, în timp ce China a urcat cu 58%, spre un record de 4,91 milioane de mașini. Aproape 350.000 de mașini au fost Tesla Motors.

China a crescut datorită livrărilor în țările asiatice, dar și în Rusia, unde nu prea mai sunt multe mărci din Occident. Japonia a fost cel mai mare exportator auto în ultimii șapte ani, după ce în 2016 pe primul loc a fost Germania.

China a produs anul trecut pe plan intern un număr record de 29,7 milioane de mașini, cu 1,1 milioane mai mult decât în 2022.

China ar vrea să ajungă să exporte șase milioane de vehicule în 2030, un țel foarte ambițios fiind și de a produce atunci în afara Chinei alte șase milioane de vehicule ale unor mărci chineze.

Surse: just-auto, Nikkei Asia