​Dacia a prezentat versiunea restilizată a mașinii electrice de oraș Spring la care planșa de bord este complet nouă, iar la interior se găsește mai multă tehnologie. Autonomia promisă este mai mare de 220 km. Comenzile pentru noul Spring se vor deschide în primăvara anului 2024. Lansarea pe piață este programată pentru vara acestui an.

Dacia Spring restilizataFoto: Dacia

Dacia Spring 2024 - Autonomie, motorizări, greutate și baterie

Autonomia promisă este de peste 220 km pentru toate versiunile (omologare în curs), „mai mult decât suficientă pentru șoferii cu trasee cotidiene de 37 km pe zi” (conform datelor colectate de Dacia prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului).

Sursa foto: Dacia

Bateria este de 26,8 kWh. Consumul de energie promis este de sub 14,6 kWh/100 km. Mașina este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puțin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui „wall box” de 7 kW. Opțional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.

NU au fost comunicate prețuri

Spring, cu ai săi 3,70 m lungime, rămâne cel mai mic model al gamei (Sandero are 4,09 m lungime), dar partea bună ține de manevrabilitatea ușoară.

Precum în cazul celorlalte modele ale mărcii, o versiune intermediară, „Expression” a fost intercalată între versiunile Essential și Extreme.

Sursa foto: Dacia

Dacia a lansat Spring - prima sa mașină electrică - în 2021, iar de atunci au fost înmatriculate 140.000 de exemplare, dintre care peste 15.000 în România.

Noul Spring are de acum motorul de 65 CP/48 kW pe o gamă mai largă de versiuni. Acesta este disponibil atât pe nivelul de echipare Expression, cât și pe versiunea Extreme. În ceea ce privește motorizarea de 45 CP, aceasta este disponibilă atât pe versiunea Essential, cât și pe versiunea Expression.

Compania spune că Spring este singurul automobil electric care cântărește mai puțin de o tonă (984 kg), iar datorită greutății sale reduse, noul Spring consumă mai puțină energie și beneficiază astfel de o autonomie sporită, fiind totodată mai eficient, spun cei de la Dacia. Greutatea a crescut cu 6 kg față de varianta din 2020.

Sursa foto: Dacia

Noul Spring este disponibil într-o gamă de șase nuanțe, inclusiv cele cu denumirile comerciale „Beige Safari” și „Brick Red”.

Dacia spune că noul Spring are „un design complet nou”

„Noul Spring adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generație a modelului Duster. Modelul are „un aspect mai robust”, iar interiorul a fost complet refăcut. Pavilionul este singura componentă a caroseriei păstrată de la generația anterioară, spune compania.

Sursa foto: Dacia

Dacia spune că mașina are „spațiu de depozitare interior excepțional pentru segmentul său”.

Planșa de bord este complet nouă

„Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelele de echipare, și de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare. Paleta de culori și materialele utilizate pentru interior au fost modernizate pentru a oferi o calitate superioară, dar cu o diversitate de opțiuni esențiale cu scopul de a controla costurile”, spune compania.

Sursa foto: Dacia

Ce spune Dacia despre designul noului Spring

„Un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât și transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate. Semnătura luminoasă în formă de Y, similară celei a noii generații Duster, este prezentă atât la blocurile optice față, cu tehnologie LED, cât și la cele din spate”.

Modernitatea designului noului Spring este subliniată de autocolantele specifice, care evocă trama stradală a unui oraș, amplasate pe barele de protecție față și spate, disponibile pe echiparea Extreme. Jantele de 15”, disponibile de acum în standard pe versiunile cu motor de 65 CP, contribuie la aspectul robust al noului model”.

Spațiul de încărcare este mai generos, având un volum total de 308 litri, cu 6% mai mare comparativ cu modelul anterior, respectiv 1.004 litri cu scaunele din spate rabatate – mai mult decât vehiculele rivale de dimensiuni similare și la egalitate cu modelele similare din segmentul B.

Spring a ocupat, pentru doi ani consecutiv, în 2022 și 2023, locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai vândute mașini electrice către clienții persoane fizice.

În 2022, modelul a adoptat noua identitate vizuală de marcă, apoi a beneficiat de un motor mai puternic, de 65 CP, în 2023.

Dacia Spring 2024 - Principalele echipamente de serie pentru cele trei versiuni de echipare

Spring Essential: tablou de bord digital de 7", volan cu 3 brațe reglabil pe înălțime, servodirecție, sistemul multimedia Media Control cu port USB, limitator de viteză, funcția cruise control, comandă radio pe volan, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri față electrice, asistență la parcarea cu spatele, priză 12V.

Spring Expression: idem Essential + climatizare manuală, jante de 15", motor de 65 CP.

Spring Extreme: idem Expression + elemente decorative interioare și exterioare de culoare Copper Brown, oglinzi retrovizoare și geamuri electrice pentru ușile din spate, sistemul multimedia Media Nav Live (*) cu ecran central de 10", două porturi USB și conectivitate wireless Apple CarPlayTM și Android AutoTM, încărcător bi-direcțional.

Trebuie spus că pot apărea diferențe de la țară la țară.