Compania chineză Leapmotor va construi vehicule electrice cu preţuri accesibile la uzina Tychy din Polonia a partenerului Stellantis, urmând să concureze inclusiv Dacia Spring, au declarat două surse apropiate situaţiei, pentru Reuters, preluată de News.ro.

Mașină electrică T03 a companiei chineze Leapmotor, la salonul auto de la MunchenFoto: Tobias Schwarz / AFP / Profimedia

Leapmotor va deveni astfel unul dintre primii constructori de automobile din China care va începe producţia în Europa, transmite Reuters.

Producţia maşinii electrice mici T03 a Leapmotor ar putea începe înainte de sfârşitul lunii iunie, utilizând tehnica SKD, care implică transformarea kiturilor parţial asamblate în vehicule finite, a spus una dintre persoane.

Leapmotor a ales fabrica din Polonia a partenerului său Stellantis, în cadrul unei companii mixte convenită anul trecut.

O mașină electrică accesibilă care să concureze Dacia Spring

Tychy va asigura costuri reduse pentru un produs conceput să fie accesibil pentru o gamă largă de clienţi, a spus a doua sursă.

Ambele surse au refuzat să fie identificate deoarece detaliile nu sunt publice. Un purtător de cuvânt al Stellantis a refuzat să comenteze. Reprezentanţii Leapmotor nu au putut fi contactaţi imediat pentru comentarii.

Cu o autonomie de 280 de kilometri, T03 este deja importat pe unele pieţe europene, inclusiv Franţa, cu preţuri începând de la aproximativ 20.000 de euro (21.642 USD).

Modelul va ajuta Stellantis să-şi dezvolte ofertele de vehicule electrice low-cost şi să concureze cu Dacia Spring a Renault şi cu modelul Seagull al grupului BYD.

Leapmotor a declarat pentru Reuters luna aceasta că echipa executivă a joint-venture-ului este operaţională şi că vânzările unui alt model, SUV-ul C10, primul vehicul electric al Leapmotor conceput special pentru pieţele din străinătate, vor începe în curând în Germania, Franţa, Italia şi Spania.

Chinezii vin în Europa cu modele ieftine

Producătorii de automobile chinezi aduc în Europa o serie de modele de vehicule electrice mai ieftine, ceea ce a stimulat o cursă a producătorilor de automobile europeni pentru a dezvolta vehicule electrice mai accesibile.

Tensiunile comerciale sunt mari între China şi Uniunea Europeană, care investighează dacă producătorii chinezi de vehicule electrice beneficiază de subvenţii guvernamentale nedrepte.

Producătorii chinezi caută, de asemenea, să construiască fabrici de asamblare în Europa. BYD a anunţat că va construi o fabrică în Ungaria, în timp ce rivalul Chery Auto evaluează opţiuni pentru o investiţie similară, inclusiv posibil în Italia şi Spania.

Leapmotor și Stellantis au anunțat o companie mixtă

Stellantis a declarat anul trecut că cumpără un pachet de 21% din Leapmotor, într-o tranzacţie de 1,6 miliarde de dolari care îi va oferi o nouă şansă în China, cea mai mare piaţă auto din lume după vânzări.

Ca parte a acordului, cei doi producători de automobile au anunţat, de asemenea, o companie mixtă, care acordă Stellantis drepturi exclusive de a construi, exporta şi vinde produse Leapmotor în afara Chinei, o premieră pentru un producător de automobile occidental.

Un organism de reglementare chinez a aprobat luna aceasta înfiinţarea companiei mixte, la care Stellantis deţine o participaţie de 51%.

Informaţiile din presă au spus la începutul acestui an că Stellantis ia în considerare complexul Mirafiori din Torino, Italia, ca bază pentru producţia europeană a Leapmotor, cu o producţie anuală vizată de 150.000 de maşini.

Situată în sudul Poloniei, Tychy este o unitate istorică a Fiat. Fabrica produce mai multe vehicule Stellantis, inclusiv versiuni pe benzină şi hibride ale Fiat 500, Fiat 600, Jeep Avenger şi noul Alfa Romeo Milano, programate să fie dezvăluite luna viitoare.