Makoto Uchida, CEO-ul Nissan, a declarat luni că producătorul auto japonez își va extinde gama de autoturisme electrice, va dezvolta mai multe baterii și va reduce costurile ca parte a unei strategii agresive de electrificare, relatează AFP și Associated Press.

Makoto Uchida, CEO-ul NissanFoto: Yoshio Tsunoda / AFLO / Profimedia

„Industria auto este forțată acum să își remodeleze valorile pentru a putea spune că schimbările continue sunt noua normalitate”, a declarat Uchida la prezentarea unui plan de afaceri pe care l-a numit „The Arc” și care vizează creșterea vânzărilor până la finele acestui deceniu.

„Nissan trebuie să se schimbe. Nu putem reuși dacă vom continua pe aceeași cale”, a admis el într-o aparentă referință la problemele mai largi cu care se confruntă industria mașinilor electrice.

Uchida a declarat însă că Nissan vrea să diminueze costurile pentru modelele sale electrice până când acestea vor ajunge la prețul celor tradiționale. Termenul limită până când producătorul auto japonez și-a propus acest obiectiv este 2030, vizând până atunci și o creștere a vânzărilor cu un milion de unități.

Anul trecut Nissan vândut aproape 3,4 milioane de autoturisme, în creștere cu 5% față de 2022.

Compania intenționează să lanseze 30 de modele noi în decursul următorilor 3 ani, dintre care 16 vor fi electrice. Nissan plănuiește ca, în total, să lanseze 34 de noi autoturisme electrice între 2024 și 2030, urmând ca acestea să reprezinte 60% din gama lor de autovehicule până la sfârșitul deceniului.

Makoto Uchida a mai declarat luni că, în pofida creșterii numărului de autoturisme vândute anul trecut, compania japoneză a înregistrat unele dificultăți pe piața din China.

Nissan admite probleme în China, în timp ce în Europa vrea să ajungă să vândă doar mașini electrice

„Dacă ar fi să fim sinceri, am avut probleme acolo în ceea ce privește volumul vânzărilor. În ultimele 5 luni lucrurile s-au îmbunătățit într-o oarecare măsură”, a spus luni șeful Nissan, adăugând însă că în China capacitatea de producție a companiei rămâne peste cerere.

„Lucrând alături de partenerii noștri (din China), vom continua să ne optimizăm niveluriled e producție și vom lucra la produse care ne permit să creștem pe piață. Suntem axați pentru a oferi clienților chinezi ceea ce își doresc”, a mai spus Uchida.

Noile sale comentarii vin după ce în septembrie anul trecut Nissan a dezvăluit că începând cu 2030 intenționează să vândă doar autoturisme electrice pe piețele sale din Europa.

„Nu mai este cale de întors”, a spus atunci Uchida despre direcția clară de electrificare. Printre altele, Nissan va lansa un SUV electric de clasă mică și o versiune electrică a modelului Micra, în timp ce modele precum Juke, Qashqai și Nissan X-trail vor avea în anii următori versiuni electrice.

Nissan Leaf a fost, mai mulți ani la rând cea mai vândută mașină 100% electrică din lume, înainte ca Tesla Motors să devină o forță.

Tot anul trecut Nissan a anunțat de asemenea că intenționează să investească 725 de milioane de dolari în noua divizie de vehicule electrice a Renault ca parte a parteneriatului său cu producătorul auto francez.