​Piața mașinilor noi a scăzut cu 10% în primul trimestru, în special din cauza lunii martie, care a fost cu 25% mai slabă decât a treia lună din 2023. La second-hand totalurile au fost bune, cifrele fiind de aproape trei ori mai mari decât la mașinile noi.

MasiniFoto: Shutterstock

Înmatriculările de autoturisme noi in România au scăzut în martie 2024 cu 25% față de martie 2023, atingând un volum de 9.156 unități, arată un comunicat ACAROM. Anul trecut a fost o singură lună cu sub 10.000 de unități, iar în 2022 au fost trei astfel de luni slabe. Începerea programului Rabla va duce, probabil, totalurile lunare spre 13-14.000 în lunile bune.

Pe primele trei luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 33.228 unități, în scădere cu 10% față de perioada similară din 2023, respectiv 36.966 unități.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în martie 2024 cifra de 27.499 unități, o scădere de 2% față de martie 2023.

Pe primele trei luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second hand au ajuns la valoarea de 84.135 unități, în creștere cu 10% față de perioada similară din 2023, respectiv 76.577 unități.

Clasamentul pe mărci autoturisme noi, primele 3 luni din 2024:

DACIA 9.692 unități

TOYOTA 2.614 unități

SKODA 2.443 unități

HYUNDAI 1.989 unități

RENAULT 1.897 unități

VOLKSWAGEN 1.882 unități

MERCEDES 1.400 unități

FORD 1.255 unități

TESLA 1.020 unități

KIA 994 unități