Industria auto se pregătește de ani buni pentru un viitor electric, unul mai puțin poluant. Doar că drumul spre acolo nu e lipsit de denivelări. Mai mult, diverse știri din domeniu alimentează temerile legate de posibilitatea ca un parc auto global complet electric să se dovedească a fi doar un vis frumos.

Lucrare de artă cu o Tesla 3Foto: CARL DE SOUZA / AFP / Profimedia

Cele mai recente decizii ale Hertz și Spark, fără nicio legătură între ele, au dat apă la moară celor care contestă șansele trendului mașinilor electrice.

Hertz, compania americană de închirieri mașini, cu sediul în Florida, a anunțat că scoate la vânzare 20.000 de mașini electrice din flota sa din SUA, adică o treime din totalul autoturismelor sale echipate cu baterii. A invocat, în anunțul oficial, costurile mari de întreținere, dar și faptul că nu mai poate revinde modelele la prețuri satisfăcătoare pentru modelul său de business.

În același timp, compania lituaniană Spark, care activa în România din 2019, cu o flotă de car-sharing formată din mașini electrice, a anunțat o măsură și mai drastică: retragerea de pe piața de la noi. Nu există, deocamdată, un anunț similar pentru alte piețe europene pe care activează.

În fața unor astfel de vești, sunt destui care se pregătesc deja să cânte prohodul mașinilor electrice. Au, însă, dreptate?

Citește integral pe Panorama.ro