Renault a ajuns să aibă capitalizare de piață mai mare decât „colega” de alianță Nissan, după ce programul de redresare lansat de CEO-ul Luca de Meo a dat rezultate și acțiunile au crescut mult. În cei 25 de ani de când funcționează alianța Renault-Nissan au fost extrem de rare cazurile în care Renault a fost peste grupul nipon la valoare de piață.

Renault 5Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Renault avea acum doi ani capitalizare bursieră de 6,5 miliarde euro, în timp ce în prezent a ajuns la 15 miliarde euro. Pe de altă parte, „colega” de alianță, Nissan, are în prezent o capitalizare cu un miliard de dolari mai mică.

Acum mai bine de 15 ani, Nissan avea în cele mai bune perioade și capitalizare de peste 45 miliarde dolari.

Grupul francez are așteptări mari de la modele electrice precum Renault 5, va lansa și o electrică de 20.000 de euro și are planuri de extindere și pentru marca Dacia.

În ultimii doi ani Renault și-a separat activitățile în mai multe divizii, a ieșit de pe piața din Rusia și a parafat parteneriate cu câteva companii mari, un exemplu fiind chinezii de la Geely.

Acțiunile Renault au crescut cu 37% de la începutul anului, iar compania se va concentra pe modele cu marjă mai mare de profit și nu pe creșterea cu orice preț a numărului de mașini vândute.

Nissan are în unele segmente o gamă învechită de modele, nu vinde prea multe electrice și hibride în America de Nord și simte efectele concurenței crescânde din China.

Surse: Bloomberg, auto-infos.fr