Hibridele si masinile electrice vor ramane vehicule de nisa inca mult timp de acum inainte, chiar daca se fac progrese mari, cred reprezentantii companiei Bosch. Se estimeaza ca productia de hibride va ajunge la trei milioane de unitati in 2015, cam de cinci ori peste valoarea din acest an, scrie Automotive News, care citeaza reprezentanti ai companiei germane.

Bateriile litiu-ion sunt considerate a fi cea mai promitatoare varianta pentru a stoca energia la masinile electrice. Totusi, in prezent bateriile sunt scumpe si au o durata medie de viata de doi-trei ani. Hibridele si masinile electrice vor ramane un segment de nisa cam pana in 2015, cred cei de la Bosch care adauga ca ele ii vor ajuta pe producatori doar sa aiba in medie emisii poluante mai mici, pentru a se conforma standardelor tot mai dure.

"In ciuda pretului mare al petrolului, motoarele cu combustie interna vor ramane tehnologia dominanta pentru urmatorii 20 de ani", crede Wolf-Henning Scheider, directorul unei divizii a Bosch.

Compania spune ca investitiile mari in aceste tehnologii si productia redusa de astfel de masini sunt factori care stau in calea profitului. Bosch spune totusi ca, la fel ca orice investitie pentru viitor, trec cativa ani pana ce noua tehnologie penetreaza piata, dar apoi se va dovedi ca a meritat.

Se estimeaza ca anul acesta vor fi construite cam 650.000 de hibride pe plan mondial, iar peste sapte ani Bosch estimeaza ca numarul anual va ajunge la trei milioane de masini hibride si 350.000 de vehicule electrice, incluzand si hibridele ce vor putea fi incarcate la priza pentru prelungirea autonomiei.

Bosch, impreuna cu partenerul Samsung, aloca 400 de milioane de dolari in constructia unei generatii noi de baterii litiu-ion performante ce vor iesi pe piata in trei ani.