RAR spune ca invazia vehiculelor mai vechi de zece ani se inteteste. In octombrie s-au inmatriculat de doua ori mai multe decat in sase luni
Numarul de vehicule mai vechi de zece ani aflate la prima inmatriculare in tara, spun cei de la RAR, a crescut de la luna la luna. Daca in ianuarie au fost inscrise peste 1.300, in aprilie s-a trecut de 2.000 de unitati, in iulie s-au depasit 10.000, in septembrie numarul a trecut de 21.300, iar in octombrie a fost de 27.802 unitati. Numarul de masini mai vechi de zece ani intrate in circulatie a trecut de 88.000 la zece luni si e de presupus ca va trece lejer de 100.000 pentru tot anul.
Situatie tensionata pe piata auto
Producatorii de masini si importatorii de automobile noi atrag de ceva timp atentia ca noua taxa de mediu intrata in vigoare de la 1 iulie favorizeaza intrarea masinilor foarte vechi in tara. Declaratiile au devenit alarmiste in ultima vreme, cand vanzarile de masini noi au scazut cu 20 - 30% si chiar cu mai mult. Diverse voci din industrie spun ca daca taxa auto nu se modifica din nou, piata masinilor noi se va prabusi in 2009, iar zeci de mii de locuri de munca din industria de profil sunt in perciol.
Conform datelor APIA, ponderea masinilor mai vechi de 10 ani in totalul masinilor second hand inmatriculate a crescut enorm, de la mai putin de 1% in trimestrul trei din 2007 (cand taxele erau prohibitive, cateva mii de euro), la 42% in trimestrul al treilea din 2008. In plus, spun cei de la APIA, daca in T3 din 2007 48% din masinile second hand inmatriculate aveau varste intre patru si zece ani, in T3 2008 ponderea a ajuns la 41%.
In vechea varianta a taxei, inmatricularea unui Logan nou cu motor 1,4 benzina costa 160 de euro, iar pe noua varianta intrata in vigoare la 1 iulie e de 237 euro. Pe de alta parte, cei care vor o masina veche pot sa o inmatriculeze acum ieftin: Un VW Golf din 1993, motor 1,4 benzina, are o taxa de 118 euro pe noua varianta, fata de 2.602 euro pe vechea varianta.
Taxa ar putea sa dispara pentru masinile noi
In acest context problematic, Guvernul a anuntat miercuri ca ia in calcul eliminarea taxei pentru inmatricularea masinilor noi, pentru a stimula vanzarea de automobile autohtone si in ideea de a mai contracara efectele crizei. Masura ar putea avantaja Dacia, ale carei vanzari au scazut cu 30% luna trecuta si 50% in primele zile din noiembrie.

Fascinanta legătură dintre spionaj și tehnologie: de la datele stocate în ADN-ul uman, la falsul turn GSM din aeroport care-ți fură informațiile din telefon
Dan Amariei, la 20 de ani de la lansarea albumului Omul cu Șobolani – „Ne punem în cap”: „Existau niște locuri cu un farmec mișto, cum ar fi Lăptăria sau Motoarele, genul de locuri care nu cred că vor mai exista vreodată”
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Eu as conditiona inmatricularea unei masini mai vechi de 5 ani de casarea altei masini si mai vechi.
Nu vad ce ar mai putea comenta UE in cazul asta.
Programul Rabla e o hotie pe fata - statul plateste prime de casare si pe de alta parte permite inscrierea altor gunoaie in circulatie.
Una este sa impui (chiar si asa, stramb cum o face statul roman) plata prejudiciului creat (poluarea) si alta e sa interzici sau sa conditionezi inmatricularea dupa fel de fel de criterii care incalca libertatile..... Ori sau nu?
sa vedeti dupa aceea ce probleme veti avea
declinul pietei auto este alarmant in toata lumea,
cu sau fara taxa motocicleanului.
mai mult, am cunostinte francezi care sint delegati aici la o filiala a unei fabrici de componente de plastic pentru masini.
se pling ca piata merge prost, insa aici angajeaza oameni.
mai zicea cineva intr-un comentariu, citez:
"Ti se pare OK taxa? Mie nu mi se pare, ar fi trebuit sa ramana 2.000 de euroi pentru masinile vechi si 200 pentru alea noi. Asa este in toata Uniunea, doar noi suntem mai cu mot. Asa ca acum suportam consecintele."
Tata, care toata uniunea, ca in Francezii si Spaniolii isi iau masini din Belgia si Germania
si nu platesc NIMIC decit actele la inmatriculare.
Daca nu te stii, taci din gura.
In plus, e absurd sa platesti taxe de 10-20 de ori mai mari decit ai dat pe masina.
aia nu mai e taxa, e jaf.
Si nu in ultimul rind explic ghilimelele de la inceputul comentariului: productie nu fac decit Dacia si Ford, restul fac doar comert, si aici nu vad de ce trebuie incurajat comertul cu masini noi in defavoarea celor s.h.
Ba nici macar astea doua nu sint ale noastre,
grosul profitului merge la firmele mama.
Noi aici sintem doar mana de lucru ieftina.
P.S. Am o Vectra veche de 9 ani - asa ca cel cu casarea masinilor mai vechi de 5 ani daca isi permite., sa caseze el cate vrea.
P.P.S. Am venit in tara de 4 ori cu masina in 2 ani, de fiecare data a trebuit sa bag masina in service la intoarcere....bravos Romania!
Acuma daca ati avea numerar, cash, fix aceiasi suma 6900 EUR ce ati cumpara..un golf mai vechi sau un renault clio, sau un ford fiesta..macar cu aer conditionat ....nu aud..ce ati cumpara...????
Deci mai incet cu masina facuta la Dacia..au urcat pretul ptr ca asa a permis piata..se luau masini in leasing, credit auto...si acum..cine mai are curaj sa isi ia un credit..mai nimeni.
Si ce ma mira este ca nu aud ieftiniri masina care costa 6900 sa coste 5000 sau mai jos...singuri or sa se inchida.
A si ..francezi or sa isi ia talpasita la rusi ..nu coar asta fac..pe platforma Logan or sa construiasca noua Lada.
Asa ca..nu taxa este de vina..si puterea de cumparare..a romanilor.
Numai bine