Programul de reinnoire a parcului auto, cunoscut popular sub numele Rabla, ar trebui sa aiba un numar nelimitat de locuri pentru ca ar fi capabil sa se autofinanteze, crede vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, Brent Valmar. Asociatia a inceput discutiile pentru ca aceasta schimbare sa se produca, iar Valmar spune ca cei care vor participa la program vor avea mai multa libertate in a se duce la ce marca doresc. Programul Rabla a inceput acum cativa ani cu 15.000 de masini, iar anul acesta a ajuns la 40.000 de locuri.

"Eu cred ca trebuie gasita o formula, si deja am initiat cateva analize si discutii pe tema asta, ca programul sa inceapa de la 1 ianuarie si sa fie nelimitat pentru ca el s-ar autofinanta, ce taxe se incaseaza pe o parte se platesc pentru sprijinirea programului (...) Sa fie nelimitat ca numar de masini si ca marci, sa nu mai existe cote distribuite jucatorilor din piata", spune vicepresedintele APIA.

El crede ca important e ca programul sa porneasca repede, si sa nu mai fie restrictionat de cote, fiecare client sa decida, si daca vrea sa mearga la Fiat, sa mearga la Fiat, daca vrea la Dacia sa mearga la Dacia, sau daca nu vrea sa mearga la niciuna din acestea sa se duca la Volkswagen sau Skoda, spre exemplu.

Jocul impartirii cotelor, spune Valmar, a facut ca anumiti producatori, cum ar fi Dacia, sa piarda timp si clienti "Noi ne luptam sa gasim o formula si sa-i convingem pe cei de la butoane sa accepte asta fara sa fie lezata concurenta".

Programul de innoire a parcului auto s-a desfasurat in doua etape anul acesta: prima a fost intre 1 iunie si 25 septembrie si a doua intre 1 octombrie si 12 decembrie. De program trebuie sa beneficieze 40.000 de posesori de masini mai vechi de 12 ani, care dupa ce-si caseaza masina veche primesc 3.000 lei ca avans pentru o masina noua.

Suma de 3.000 lei, de care beneficiaza fiecare persoana inscrisa in "Programul de stimulare a innoirii parcului auto national", numit si programul "Rabla", este virata din bugetul Administratiei Fondului pentru Mediu direct operatorului economic de la care cetateanul achizitioneaza noul autoturism.