Dacia suspenda productia inca doua saptamani, intre 26 ianuarie si 8 februarie
Dacia isi va suspenda activitatea pe o perioada de doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie - 8 februarie 2009, productia urmand sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie 2009, precizeaza compania, intr-un comunicat. Conform Contractului Colectiv de Munca Dacia pe 2008, salariatii care vor ramane la domiciliu, in somaj tehnic, vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut.
"Dacia se vede nevoita sa recurga la aceasta masura pentru a-si adapta productia la scaderea comenzilor ca urmare a declinului pietelor auto", informeaza producatorul.
Acest declin este manifestat cu deosebire in cazul Romaniei, prima piata a constructorului, unde in 2008 a fost comercializata peste o treime din productia uzinei de la Mioveni. In decembrie 2008, Dacia a comercializat 3.622 unitati pe piata sa interna, in scadere cu 55% fata de nivelul inregistrat in decembrie 2007, mai precizeaza Dacia.
Piata de vehicule noi din Romania a inregistrat o scadere dramatica a vanzarilor incepand cu luna octombrie 2008. Dupa declinul de 30% inregistrat in octombrie 2008 fata de luna octombrie a anului 2007, vanzarile de vehicule noi au scazut cu 55% in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007 si cu 53% in decembrie 2008 in raport cu decembrie 2007.
"Prabusirea pietei romanesti de vehicule noi este provocata de efectele crizei financiare, care au redus accesul clientilor la credite, de invazia de vehicule de ocazie importate si de indecizia clientilor, cauzata de posibila modificare a taxei de poluare", spune Dacia.
Dacia a reluat luni productia, dupa ce o suspendase intre 11 decembrie si 11 ianaurie, pentru a reduce stocurile. Incepand cu 12 ianuarie 2009, Dacia a redus cu 20% productia, de la 1.360 de vehicule pe zi, la 1.085 vehicule pe zi. Dacia anuntase anterior ca isi revizuieste bugetul de investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro.
Dacia a anuntat ca vanzarile sale pe plan mondial au crescut cu 12% anul trecut, pana la peste 257.000 de masini si caracterizeaza rezultatele ca fiind bune, deoarece pe multe piete de export vanzarile au crescut puternic fata de anul trecut.
In Romania, vanzarile Dacia au scazut cu 17%, pana la sub 85.000 de unitati, marca avand o cota de 28%. Cel mai vandut model a fost Logan berlina, cu peste 51.000 de unitati, urmat de Logan MCV, cu peste 15.000 de unitati si Sandero, cu aproape 9.000.
Automobile Dacia isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata. In prezent, Dacia are stocuri de 10.000 de masini, nivel normal care sa asigure un bun mers al activitatilor comerciale in 2009, a spus pe 9 ianuarie, Jacques Daniel, director comercial al marcii, la conferinta de prezentare a rezultatelor comerciale pe 2008.

Vicepremierul Dan Barna, la HotNews LIVE: Ce s-a întâmplat la Spitalul Foișor, o sincopă de comunicare. Pentru un pacient care trebuie relocat în alt spital, că e dimineață, la prânz sau seara e o chestiune de percepție
Mitul că lockdownul ajută cuplurile să procreeze se spulberă de la lună la lună. Și nu doar în România, ci în aproape întreaga Europă
INTERVIU Daniel Dăianu: Sistemul fiscal român este profund inechitabil. Cei care ne dau lecții cum să fie un regim optim ar fi bine să ne ajute să combatem profit-shifting-ul masiv
The Truman Show? Un bărbat s-a încuiat într-o încăpere timp de 100 de zile și a transmis totul live / „Prețul corect” pentru care ar petrece 5 ani în izolare
Datele a peste un milion de utilizatori Clubhouse, rețeaua socială a miliardarilor, au fost publicate pe un forum de hacking
In timpul asta o sa aiba timp si de greva si cred ca e mai bine sa stai acasa cu 85% decat sa mergi la serviciu.
Au facut reclamatii la Dacia la Pitesti si au primit un raspuns de-a dreptul stupefiant:
nu ati tinut masina in conditii bune.
Vreau sa precizez ca masina inca este in garantie la caroserie
Dacia se pare ca are probleme cu vopseaua, ei ar trebui sa retraga modelele de pe piata la un asemenea defect si sa le repare.
Oricum eu acum ma pregatesc sa ii dau in judecata, poate voi incerca sa string mai multi pagubiti de acesti banditi de la Dacia si sa ii tavalim putin prin tribunale
Offtopic (oricum nu sunt primul) ...posed o masina marca Audi A4 din 2004 ... noua la vremea ei ... si o Dacia Logan din 2005 (initial a sotiei, acum a mea)...o sa va spun ceva de-a dreptul socant...nu am avut nicio problema cu Dacia (nici macar cu vopseaua) ... pe cand brandul german Audi m-a trimis de vreo 4 ori in service cu diverse probleme, marunte ce-i drept (computer bord, lumina pe bord ..etc.) dar nu o sa spun niciodata ca Audi e o masina proasta....
Si care este problema daca intra firme in faliment ? Este ceva normal, au sa se ridice altele , asta-i viata
Dar din ce vad la unii chiar nu le poate iesi din cap socialismul, ii acolo bine cimentat
Romanii nu cumpara dacii pentru ca ei isi bat joc de cumparatori, au promotii inexistente 4 cauciucuri de iarna ( aprox 250 e) fara de 2-3-4 mii de e reducere la alte marci.
Cand dacia la modelele actuale o sa fie 7000 full atunci cred ca o sa aiba clienti; oricum sa faca o dacie ii costa 2500 max 3000 de euro
Sau la 3000, ca vorba aia, sunt mai performanti...
Si eu lucrez in industria auto si statul nu a oferit nici un ajutor firmei la care lucrez. In cazul in care firma nu o sa mai aiba comenzi, eu ce fac? Rog statul sa "bage" o taxa un impozit pentru asta ?
Si eu platesc taxe si impozite ca orice altcineva in tara asta. Nu am dreptul sa aleg ? Sau aveti impresia ca aveti voi acest drept, de a alege penrtu mine ? Nu prea cred.
Sunt in situatia in care am un " harb sau fumigena" Golf IV 2000, achizitie 7.000 euro - taxa poluare 6.800 si am renuntat de a mai spera in vreo schimbare. Asa ca in timp ce va plangeti voi atat mi-am depus actele pentru un proces cu statul Roman.
Asa ca de pe partea mea faceti taxa de 100 de ori.
Sunt tanar si am rabdare asa ca o sa vedem care pe care.
Va "doresc vanzari bune".
Cu ce i-a ajutat aceasta masura absolut aberanta?
Nu taxa scazuta a fost de vina, este evident pentru oricine, degeaba insista cei de la Dacia!
poa' sa primeasca 1000 de facilitati si scutiri de taxe, ca pretul e prea mare.
Ce faci ca patron de firma daca vrei sa cumperi masini ieftine pentru angajati? Ce faci daca ai o firma de distributie si ai nevoie de masini ieftine? Iei Dacia nu harburi de 10 ani din Germania.
Dacia e o masina foarte buna la pretul ei.
Am vecini la bloc cu ML , Laguna, Audi, Bmw etc si stau la 2 camere e incredibil cata fatarnicie e in tara asta. Dar deh mai bine cu un harb cu 200.000km decat cu un Logan.
Sa fiu rau si sa spun ca intre Logan si Laguna nu e o diferenta atat de mare?:))
nu-i prea mare diferenta....
Le despart 8 airbag-uri(5 stele euroncap), un rahat de dublu-climatronic, un computer de bord cu tempomat, un ESP, o asistenta la franare, o punte spate autoadaptabila, niste scaune incalzite si culmea...acelasi pret la revizii
cred ca mai sunt niste maruntisuri d'astea....
impresia mea e ca ne cred prosti tre sa inghitim ce ne ofera ei .. Gresit ei trebuie sa produca ceva vandabil nu noi avem datoria sa cumparam cu orice pret ce ne ofera ei ..
am inteles ca vor sa le faca low cost, atunci sa fie low cost!
Si sa le faca ceva mai competitive ce e asa greu?! sa pui un termostat ca sa ii poti zice climatronic :) sau mai stiu eu ce alte imbunatatiri sa mai arate a masina facuta in mileniul 3..de siguranta nu mai vb..
Romania are cel putin 20.000 de oameni angajati doar in Brasov, Pitesti, Craiova in industria furnizoare de piese pentru constructori de masini (Tier 1 si 2), adica volane, centuri, ornamente, rulmenti, alte cele...( estimare proprie)
Nu stiu cati or fi angajati in industria auto producatoare la nivel national - dar sa zicem pana in 100.000 de oameni.
DACIA
Problema nu cred ca este calitatea masinii. Sa vinzi 17.000 de Dacii in Germania e ceva, sau 15.000 in Franta... e ceva. Cred ca Dacia Logan e o masina buna si utila - mai urtaica, mai de baza, mai ieftinache, dar merge si nu e scumpa. (Logan MCV)
In afara de VW - majoritatea companiilor au inregistrat un declin in vanzari.
Faptul da taxa de inmatriculare e sus sau jos nu ajuta sau impiedica vanzarile Dacia. Problema nu este nici PRETUL.
Problema este ca pentru a achizitiona o masina (= cheltuiala) ai nevoie de credit - iar acum, in criza, oamenii opresc cheltuielile.
Dacia - pentru a nu avea stocuri imense si banii blocati in masini, care nu se vand - opreste productia - si exact asa fac si restul furnizorilor (Brasovenii stiu la ce ma refer).
Problema este ca oamenii nu vor fi platiti saptamani intregi si se vor gandi daca peste cele 2 saptamani vor mai avea un loc de munca pe de o parte, apoi ca statul Roman nu incaseaza la buget din impozitele de la Dacia si astfel economia noastra nu prospera.
Taxa cred ca e ultima problema si cred ca nivelul acesteia nu este justificat.
d
In felul asta poate ajut Dacia si patronii de firma. Sunt o persoana foarte altruista asa ca banii pentru mine nu sunt o problema si va dau cat doriti. Uite aici buzunarul, bagati mana fara frica.
Mai terminati cu prostiile astea de doi lei.
Cine vrea sa isi cumpere, nu sa ii oblige pe ceilalti sa faca ce nu vor.
Lucrez in domeniu auto si mi-am luat masina SH. Si care e problema ? Am cerut ajutor statului sa imi ajute firma ? Nu. Ti-am cerut bani tie ? Nu. Vrei sa platesc o taxa aberanta sa te ajut pe tine ? Nu. Sau nu ai loc pe strada ca ti-a luat tata masina si nu ai pe unde sa te plimbi ? Du-te tu cu RATB sa vezi cum arata inauntru. Ahh, nu. De ce ? Nu stii cum arata un bilet ? Sau nu poti memora programul ? Dupa un timp te obisnuiesti.
Nu doare cand gandesti ? Nu cred.....
Cel putin in judetul Bv. sunt trimisi in somaj cateva mii de oameni din industria auto. Iti spune ceva? Hai, pune-ti neuronul la treaba. Mi-ai demonstrat ca stii orarul RATB-ului si cum arata un bilet. Acum treci la nivelul urmator de gandire. Vrei SH de dincolo ? Plateste.
Apropos, ia un antinevralgic sa te mai lase durerea.
PS: Sunt locuri la spitalul nr.9. Suna repede sa iti rezervi loc. Sa mergi incet cu RATB.
:-)))))))))))
cand auzi la logan de consumuri de 10-12 litri/100 km te gandesti ca o avea un motor de 6 sau 8 cilindri in "v" si 3-4 mii de cm. cubi. ce sa mai vorbim de siguranta si comfort !?
si de ce sa fiu obligat sa-mi aleg dintre un singur model de la un singur producator? asta mai e alegere? ca la celelalte daca pui taxe de 5.000 de euro cum sa le mai cumperi !? daca esti bun poti concura cuorice masina noua sau sh fara tot felul de protectii,ajutoare si taxe aberante. de aceea mi-am luat vw golf 4 sh si nu logan nou. eu am luat-o cand avea 3 ani, altul si-a luat logan nou atunci. acum , dupa inca 3 ani, vw merge si arata f. bine, loganul e ruginit si varza. eu am facut 90.000 km in 3 ani, el 30.000 si deja plange cati bani a bagat in el. vrea s-o vanda, dar cine mai cumpara rable acum !?
E clar ca masurile administrative contra masinilor second-hand de import nu pot ajuta Dacia in fata concurentei.
Daca nu se mai vinde in Romania, sa faca un studiu de piata si sa vada de ce prefera romanii alte marci (ma refer la cele noi, de import).
Nici eu nu sunt de acord cu ajutarea cu orice pret a companiei.
Trebuie subliniat ca Dacia nu este romaneasca. Este frantuzeasca.
Dacii se produc si in Rusia si poate chiar si in Iran sau Brazilia.
Asa ca productia mondiala de Dacii nu este exclusiv Made in Romania.