Sac fara fund? General Motors cere inca 16 miliarde dolari ajutor, Chrysler mai vrea cinci miliarde
Astfel, GM a primit 13,4 miliarde dolari in ajutoare federale, dar mai vrea inca 16,6 miliarde, din care doua miliarde pana in martie si alte 2,6 miliarde pana in aprilie, fiindca altfel va ramane fara bani, au spus reprezentantii GM.
Chrysler a primit patru miliarde in decembrie, si-a reinnoit cererea pentru alte trei miliarde, dar pe langa asta a cerut inca doua miliarde dolari, astfel ca suma cu care compania s-ar putea salva a ajuns la 9 miliarde.
Ambii producatori promit sa reduca mult din cheltuieli si sa taie din efective. GM s-a angajat sa inchida alte cinci uzine, pe langa cele noua pe care anuntase in decembrie ca le va inchide, iar pe plan mondial isi va reduce efectivele cu 47.000 de angajati. GM a mai promis ca va incerca sa "scape" de marcile Hummer, Saturn si Saab, pentru ca oricum in total are foarte multe branduri - opt.
Chrysler a venit si ea cu argumente pentru a primi banii, si-a redus numarul de angajati cu 33.000 in ultimii doi ani, a anuntat ca va renunta la productia a doua SUV-uri, iar recent a incheiat o alianta cu Fiat si va profita de motoarele mai economice ale italienilor. Chrysler s-a angajat sa mai renunte la inca 3.000 de angajati anul acesta si sa elimine unele schimburi pentru a reduce productia.
Ambii constructori spun ca salvarea e mult mai ieftina decat falimentul. Din toamna trecuta, de cand criza a lovit dur constructorii auto americani, au fost multe voci care sustineau ca salvarea GM si Chrysler va fi extrem de grea si ca ei vor veni mereu si mereu cu noi solicitari de bani. Ramane de vazut daca GM va ajunge sa primeasca peste 30 de miliarde de dolari iar Chrysler noua. Ford a spus ca nu are inca nevoie de bani, dar daca criza devine mai presanta va veni si el cu solicitari.

DEZBATERE VIDEO De la dosarul cu șină la smart city. Cum îmbunătățește tehnologia viața oamenilor - exemple concrete. Autorități: Fără o strategie națională, vom face proiecte haotice
Una dintre cele mai importante linii de tramvai din București, care face legătura între Băneasa și centru, stă închisă de 4 ani / Motivul: pe terenul unde întoarce tramvaiul sunt cereri de retrocedare
EXCLUSIV Proiectele imobiliare controversate care vor merge mai departe după ce Nicușor Dan a suspendat PUZ-urile sectoarelor. Miza cea mai mare e la sectorul 2
De ce nu poți să-ți plătești online taxele și impozitele la toate primăriile? Ministrul Teleman ar vrea amenzi pentru instituțiile care nu se înrolează în Ghișeul.ro
Conturul unui conflict militar Rusia - Ucraina, mai pronunțat ca niciodată: „Concentrarea de forțe rusești e mai mare ca în 2014. Nu excludem niciun scenariu, de la Putin ne putem aștepta la orice”
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Moldovei” A7 Pașcani - Suceava - Siret: Variantele de traseu analizate oficial
Daca acorda al doilea imprumut este posibil ca producatorii sa stea si mai linistit si sa ceara si un al treilea imprumut. LoL