Programul Rabla a urcat piata auto germana la un nivel record in februarie
Germanii au cumparat luna trecuta 278.000 de masini, dintre care 173.000 autohtone, iar 105.000 straine. A fost cea mai buna luna februarie din ultimul deceniu, iar reprezentantii asociatiei industriei auto, VDA, spun ca programul Rabla va avea in continuare un efect pozitiv, iar primul trimestru ar putea fi peste cel din 2008, intr-un moment cand alte piete mari sunt in agonie.
In aceste vremuri cand tot mai putini isi permit masini scumpe, germanii ofera o prima de casare generoasa care face ca pretul de pornire a unei masini Dacia Sandero sa fie de doar 5.000 de euro. Dar nu numai Dacia are de castigat, ci si alte modele de sub 15.000 de euro, cum ar fi Volkswagen Polo, Opel Corsa sau Ford Fiesta.
Initiativa guvernului german a facut ca cererea pentru masinile nu foarte scumpe sa creasca, astfel ca producatori precum Dacia, Renault sau Opel si-au crescut productia pentru a face fata comenzilor din Germania. Intr-un fel, programul Rabla nemtesc a scos din foame cativa producatori si le-a dat din nou sperante.
Pe fondul cresterii vanzarilor de masini autohtone in februarie, exporturile de masini germane au scazut drastic, cu 51%, la nivelul de 202.000 unitati.
Datele arata ca in Germania sunt 17 milioane de masini mai vechi de noua ani - deci eligibile pentru Rabla.

Guvernul cu o singură femeie ministru a numit doar patru femei în funcția de prefect
11 lucruri pe care poate nu le știai despre femeile românce
Sir Alex Ferguson, frica de singurătate, mintea care-ți joacă feste și întrebarea firească: "Ce se întâmplă atunci când mori?"
FOTOGALERIE Lacul Plumbuita din Sectorul 2 este sufocat de gunoaie / Cum se plimbă locuitorii din Colentina într-un parc plin de deșeuri
toti scad impozite, dau bani etc...
noi crestem impozite si luam bani, scadem salarii etc....
Draga Vlad, ai terminat liceul? Daca da, te-ai jucat in pauza cu copiii de mahala si nu ai ramas decat cu expresii de genul asta? Te rog mai citeste o carte si ridica-ti un pic nivelul limbajului..nu ne subestima, nu suntem toti manelisti, ok?
prefera sa cumpere logan si cu diferenta de bani pana la golf sa mearga 2-3 vacante de vis pe insule tropicale.
Pe de alta parte, s-ar putea nu mai fie efectiv cerere dupa ce anul trecut s-au inmatriculat foarte multe masini. Totusi, puterea noastra de cumparare este redusa si s-a dovedit ca romanul se indreapta mai degraba spre 2nd din diverse motive.
Ar mai fi de discutat si despre faptul daca oamenii sunt constienti sau nu ca trebuie sa sustina intr-un fel productia (mai ales romaneasca). acest principiu se poate aplica in orice ramura, insa cand toate au fost bune si frumoase eram tratati de-a dreptul injositor. Poate ca acum unii, neimplicati direct, nu mai suntem asa dornici de buy roumanian!!!
Legat de cresterea fiscalitatii....asta findca marea majoritate se eschiveaza de la a plati taxe/impozite de ani buni, iar acum chiar si mai tare. din pacate totul va cadea tot pe unii prosti (ca mine) care vor plati si mai mult. Nu cred ca se va face dreptate nici macar acum cad chiar nu se mai poate. E totusi Romania, remember? (poate ca totusi exista o solutie: sa nu mai plateasca nimeni sa vad atunci de unde isi mai gasesc fraierii!)