General Motors a cedat Trezoreriei americane brevetele de inventie ale Opel, ca garantie pentru a primi ajutoare de stat
In plus, Dow Jones Newswires a citat o sursa din guvernul german care spune ca GM a vandut brevetele de inventie ale Opel, in speranta ca le va putea rascumpara in viitor.
Toate brevetele de inventie ale Opel au fost transferate catre GM, iar Opel nu mai este proprietara uzinelor de productie, mai spune sursa guvernamentala citata.
Autoritatile de la Berlin se gandesc in ce mod pot sa ajute Opel, care are 28.000 de angajati in Germania. Compania are nevoie de peste 3 miliarde euro ajutor, insa autoritatile germane privesc cu raceala ideea, deoarece puternica dependenta a Opel fata de GM poate insemna ca ajutorul va ajunge in America, nu in Germania.
Ministrul german de interne Wolfgang Schaeuble declara vineri ca in situatia data, Opel ar trebui sa se gandeasca foarte serios la intrarea in faliment, pentru ca asta nu ar insemna distrugerea marcii, ci conservarea valorii sale economice.

VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO De ce nu pot să aleg tipul de vaccin cu care mă vaccinez?
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
INTERVIU Răsvan Radu, UniCredit: Au scăzut mult cererile de suspendare la plată a ratelor în ianuarie-februarie 2021 față de 2020
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Fascinanta legătură dintre spionaj și tehnologie: de la datele stocate în ADN-ul uman, la falsul turn GSM din aeroport care-ți fură informațiile din telefon
Din pacate (pentru ei) americanii nu pot lua un singur lucru din Germania si acela este cel mai important - capacitatea nemtilor de a construi masini bune.
Cu sau fara documentatiile tehnice de la Insignia sau alte modele nemtii vor face intotdeauna printre cele mai bune masini (mult mai bune decat ale americanilor) asa ca acel avantaj este probabil unul temporar ...
Sper ca Opel sa fie nationalizat si uzinele cumparate de la mamelucii aia de americani.
Mare parte din ce au ei acum se bazeaza pe tehnologie germana.
(si cei care au chef de contradictii sa se documenteze bine inainte)
GM si atitea companii ca ea sint niste sugatori ordinari de banii publici care nu au produs o masina buna, ieftina fara a fura de la nemtii.
@iancu: nu ii vorba de nationalizarea aia cu CAP-urile. Din moment ce statul o sa dea o gramada de bani, o sa vrea si ceva actiuni in schimb, ca asa dau toti "faliment" ca sa isi niste bani pe nimic. Si atunci cum ii zici cand status achizitioneaza o firma? nu nationalizare?
GM-ul ala ii varza. Pierd 20-30 miliarde pe an!!! Opel nici nu se compara cu ce se intampla peste ocean. Si acum in loc sa iasa cu fruntea sus, mai baga zeci de mii in somaj si in Europa. Opel parca mai aveau vreo 25.000 de angajati... Ce nationalizare frate? Poate de datorii...
Aici se vede diferenta Ford/GM. Ambele la baza americane cu fabrici in Europa...
Ford Europa are profit de cel putin 8 ani de zile de cat imi amintesc eu si in aceasta perioada au produs si cele mai fiabile masini din istoria lor.
Opel era deja proprietatea GM inca de dinainte de WW2.
Patentele acelea cantaresc enorm deoarece Opel a fost si este considerata cea mai prolifica companie auto din lume la inventii si imbunatatiri.