Ford va construi la Craiova motoare pe benzina de capacitate mica, de la finalul lui 2010
La Craiova, dar si la Koln, Ford va produce un motor avansat EcoBoost pe benzina, de capacitate mica. In plus, in cursul acestui an, la fabrica din Valencia va incepe productia unei noi versiuni a motorului Ford EcoBoost de 2.0-litri benzina.
Vestile nu sunt insa bune per ansamblu. Ford ar putea totusi adapta productia fabricilor din Romania, Germania si Spania, "la declinul fara precedent al pietei auto europene si la prognozele economice negative", a anuntat producatorul, citat de AFP.
"Diminuarea capacitatii, reducerea costurilor si asigurarea planurilor noastre viitoare de productie sunt actiuni esentiale pentru Ford Europa pentru a sustine o afacere viabila in viitor", a spus John Fleming, presedinte si CEO Ford Europa. "Am luat deja o serie de masuri, dar cum piata continua sa scada substantial, vom lua acum masuri suplimentare necesare."
Incepand cu 1 Mai, fabrica din Valencia, Spania, va trece la un model de lucru in doua schimburi. Se continua discutiile cu toate partile implicate cu privire la modalitatea de a administra forta de munca in surplus, pe termen scurt. Pe termen mai lung, optiunea intre modelul in doua schimburi si cel in trei schimburi va depinde de cererea pietei, anunta Ford.
Productia curenta de Ford Fiesta va continua la Valencia si productia de Ford Focus va fi inlocuita cu productia noii generatii de Ford C-MAX. Compania a confirmat, de asemenea, ca analizeaza oportunitatea unei alte surse de productie in Europa pentru o versiune a urmatoarei generatii Ford Focus si aceasta analiza va fi finalizata in viitorul apropiat.
Primul model pe care Ford il va produce la Craiova va fi vehiculul utilitar Transit Connect, iar in 2010 va urma un automobil de clasa mica, despre care Ford a spus ca nu va fi Fiesta, iar presa a speculat ca ar putea fi vorba de urmasul MPV-ului Fusion. Apoi, din 2011 sau 2012 va incepe productia unui vehicul comercial de clasa medie care ar putea fi Transit, desi Ford nu a spus nimic despre numele masinii.
Ford va investi 1,2 miliarde euro pentru proiectul din Romania si a solicitat BEI un imprumut de 600 milioane euro, suma din care 400 milioane de euro vor fi alocate direct uzinei de la Craiova, iar restul, indirect, in centrul de cercetare si dezvoltare al Ford Europa din Germania.

Dan Amariei, la 20 de ani de la lansarea albumului Omul cu Șobolani – „Ne punem în cap”: „Existau niște locuri cu un farmec mișto, cum ar fi Lăptăria sau Motoarele, genul de locuri care nu cred că vor mai exista vreodată”
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
Nu incurca Ford USA cu Ford Europa totusi.
Personal nici nu cred ca o sa il faci vreodata......
ca doar esti din Craiova!
O zi mai putin poluata va doresc.. fireste de catre motoarele cu ardere interna.