Pacepa se autointituleaza "Ţarul" industriei auto romanesti: Sper ca industria americana nu va repeta greselile dezastruoase facute de Ceausescu cu Dacia si Oltcit
Pacepa povesteste ca la mijlocul anilor 60' Ceausescu l-a insarcinat sa se ocupe de crearea industriei auto, chiar daca Pacepa nu avea nicio experienta in domeniu. Ceausescu nu se pricepea deloc, spune fostul general, dar i-a dat sarcina sa cumpere o licenta ieftina de productie si apoi sa faca spionaj industrial pentru a strange informatii suplimentare.
Pacepa spune ca Ceausescu a ales Renault, fiindca era o companie de stat, iar licenta pentru masina Renault 12, care era un automobil gata sa fie scos din productie la vremea aceea, era cea mai ieftina. In curand, a luat nastere Dacia.
"Prea buna pentru idioti!", sustine Pacepa ca ar fi spus Ceausescu cand a vazut prima masina Dacia. "Radioul, oglinzile laterale si incalzirea pentru locurile din spate au disparut, la fel ca si alte "luxuri inutile", care au fost eliminate de "birocratii" de la uzina", mai sustine Pacepa in articolul din The Wall Street Journal. Dupa modificari, Ceausescu ar fi spus ca masina "este perfecta pentru idioti", desi in Occident era considerata "un cosmar".
Apoi Ceausescu a mai vrut o alta licenta auto si s-a semnat acordul cu Citroen pentru producerea masinilor Oltcit. Fostul sef al securitatii spune ca s-au aruncat miliarde bune pe fereastra din cauza ca proiectul a fost manageriat extrem de prost. Ceausescu a vrut ca piesele sa fie produse in Romania, la 166 de fabrici furnizoare. Din cauza birocratiei si a proastei coordonari fabrica a putut produce doar 1-1,5% din masinile pentru care a fost construita, din cauza ca furnizorii nu livrau piesele la timp.
"Ceausescu a fost un caz extrem", spune Pacepa, insa da si alte exemple care dovedesc ca nu e bine cand statul se amesteca prea mult in industria auto. Trabant era la inceput o masina de top, dar RDG-ul a tot micsorat-o si a taiat costurile atat de mult incat masina a ajuns de rasul Europei. Fostul general mai da si exemplul Jaguar, masina care in anii 80' ajunsese sa aiba probleme grave de calitate, din cauza ca fabrica fusese nationalizata.
Concluzia lui Pacepa se poate rezuma simplu: Nu repetati greselile trecutului si in cazul GM care va fi nationalizata.
"Sper ca Administratia Obama, Congresul si alegatorii vor analiza istoria si vor avea grija ca industria auto americana sa nu o ia pe calea apucata in trecut de Dacia, Oltcit si Jaguar.

Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Cum să devii imun la reclame pentru a nu-ți arunca banii aiurea. Ghidul minimalistului fericit
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
In curand o sa arate ca e expert si in fizica corzilor si a zborurilor intergalactice. Tataie, ai uitat pastilele!! Si cretinii de reporteri (caci se vede ca e boala generala imbecilitatea in presa de orice fel) au si pus botul caci, critica Europa!! Sa isi vada de negraciul lor care nici macar nu stia ce sa ceara la fast-food.
-trabantul avea motorul folosit la pornirea (demaror) tancului tiger ...
(sa cumpere licente de motoare din vest era cam greu/scump ...!)
!!!! in perioada anilor 50 in proiectarea masinilor costurile si
simplitatea erau primele cerinte ! vezi Citroën 2CV , VW Type 82E , Fiat 600 !!!!
**cu industria auto romaneasca erau probleme dar practic nu s-au risipit
miliarde de euro pe masini straine (s-au facut investitii canalul etc etc )
[ http://1989.jurnalul.ro/stire-special/autovehiculele-romanesti-refuzate-de-partenerii-externi-504632.html ]
***un tractor produs in vest cu accesorii costa circa 100.000 de euro
(cat ar fi vrut clientela politica nu putea cere atita pe unul romanesc ...atunci dai pe imobiliare ca atita stiu !)
[ http://www.cartula.ro/forum/poze-tractoare-romanesti-t2725.html&st=20&start=20 ]
****deci ii recomand domnului pacepa ,sefilor lui si patriotilor nostri sa se axeze pe cercetarea
top managementului din sistemului bancar, cred ca de acolo au pornit unele probleme
..... de proiectarea masinilor se ocupa inginerii
iar pe cei care se umfla-n pene cu "realizarilii" lor pe spatele poporului roman, imi vine sa vomit.
pacepo, in america se gasesc arme si la walmart.
ia cumpara matale una, deschide usor gura si impinge-o pana cand tzevushca atinge valul palatin.
asa!
acum apasa tragaciul.
si vezi ca te asteapta tutorele tau mai sus. o face din 89.
te rog, nu-l lasa prea mult sa astepte.
hai, fa un bine poporului roman si american, hai, "please do"
acuma, eu uitasem si de el si de ma-sa.
face ce face el si-mi mai aduce aminte...
doar n-oi sta cu mainile-n san.
oare el a participat si la lastun?
Deci dacă nu înţelegi sau nu vrei sa accepţi acest lucru faci umbra degeaba pe teritoriul României.
Retorica inutila in apararea unui tradator precum Pacepa asa ca tot ce spui este doar o pledoarie de avocat.
Traia rau in romania si a vrut libertate saracutul de el!!!! Foarte bine dar nu sa isi asigure libertatea si bunastarea vanzand si ultima sansa la bunastare a propriilor concetateni. Adevarul e ca pe el sigur il doare la basca de toti romanii din lume, singurul lucru ce-l intereseaza e propriul lui fund... Lui sa ii fie bine, ca restul nu mai conteaza, nu?
Mi-i sila!!!!
Bafta cu Rudotelu baieti!!!!
Nu poti sa compari de nici o culoare problemele industriei auto ceausiste cu actualul faliment GM! si nici nationalizarea. dar ma rog, la acest super spion 0,0007 orice e posibil.
1. Renault 12 (Dacia 1300 si dezvoltarile ulterioare) a fost, la lansarea sa in sept. 1969, una din cele mai avansate modele din Europa, apreciata de critica de specialitate (vezi colectia L Automobile 1970) si oricum cea mai moderna masina fabricata in tarile socialiste la acel moment, fata de Jiguli/Lada 1200 (Fiat 124), Polski Fiat (Fiat 125), Zastava (Fiata 1300), Wartburg 312, Skoda 100S etc. Proiectul colaborarii cu Renault a fost initiat pe linie exclusiv guvernamentala in 1965, finalizat in 1968, aportul DIE fiind nesemnificativ.
2. Oglinzile laterale nu puteau dispare pt. ca erau obligatorii (cea din stanga). Incalzirea din spate nu exista la R8 si R12 din conceptie. Radioul era optional, ca si acum, dar avea preinstalatia, fara boxe. Exprimarile lui NC cu idiotii sunt fabulatii, pt. ca el nu stia sa se exprime astfel.
3. Trabant 600 (1958) nu a fost conceputa ca masina de top, pentru ca RDG nu avea dreptul sa fabrice masini cu motoare in 4 timpi. Din contra, a fost conceputa ca o masina f. ieftina pentru tot poporul.
Articolul este plin de inexactitati si de accente de ranchiuna, probabil pentru ca individul nu mai este bagat in seama suficient. Ramane insa un mister cum de mai este luat in consideratie in conditiile actuale?!
Pacepa l-a tradat pe Ceausescu. A identifica poporul roman cu Ceausescu este gresit. Iar pe Ceausescu l-a tradat chiar poporul, la 22.12 1989. Pentru ca Ceausescu a tradat poporul roman.
Corect este "Renault 12, care era un automobil gata sa fie scos in productie" pentru ca fabricarea lui a inceput in octombrie1969.
Pacepa ramane un tradator, indiferent cat de bine este vazut sau ce calitate are.
calificare mecanica la locul de munca
generalizata.datorita daciei s-au dezvoltat si alte
industrii: chimice de cauciuc,garnituri,vopsele, siderurgie-tabla,electrice-acumulatoare,becuri, relee, radio auto-predeal,turnatorie-bloc motor, mecanica fina-carburator,motoare,ambreiaj,cutii de viteza,sa, care au pus bazele unei industrii auto
romanesti care inainte de "89 producea:camioane si trailere pana la 100t( la marsa),tractoare, excavatoare si macarale mobile,autoturisme de teren aro,tab-uri,tancuri,sa.in astfel de intreprinderi si altele s-a format mult ravnita forta de munca educata si supercalificata cu care ne creditau strainii in anii "90.in prezent,unde sa se mai califice romanii in tara,deoarece majorotatea intreprinderilor de dinainte de "90 au disparut si cu ele si produsele respective?
( Las deoparte modul in care iti prezinti ideiile)
Cum Pacepa si cozile de topor defaimatoare la adresa poporului roman au condus Romania dupa 1989, e normal sa fim indignati pe acest tradator de neam si tara, care noaptea pe furis, a furat industriile auto ale poporului. Rusine sa-ti fie, Pacepa! Nu-i frumos ce-ai facut!
2.despre radiourile externe care vb., nu erau comerciale,erau in misiune....
3."tunatorii"-informatorii,la care te referi, ii au toate politiile si serviciile din lume.
in rest, se vede ca esti instruit in tehnica dezinformarii, similar cu cei care lansau, in "90,in deradere, lozinca "nu ne vindem tara!" si...chiar s-a vandut.
2.despre radiourile externe care vb., nu erau comerciale,erau in misiune....
3."tunatorii"-informatorii,la care te referi, ii au toate politiile si serviciile din lume.
in rest, se vede ca esti instruit in tehnica dezinformarii, similar cu cei care lansau, in "90,in deradere, lozinca "nu ne vindem tara!" si...chiar s-a vandut.
daca se da asa de roman, chiar daca a desconspirat secretele STATULUI ROMAN si nu a lui Ceausescu, de ce nu s-a intors in Romania dupa caderea regimului comunist? ...
cred ca presa nu ar trebui sa mai promoveze elementele negative ci sa supuna dezbaterilor doar principiile conceptelor.
Era mult mai aproape de adevar!!
Pe de alta parte,faptul ca se mai gasesc unii prin America sa se uite in gura lui imi spune ca si acolo sunt o gramada de prosti.
Are nevoie de niste bani si trebuie sa-si vanda pielea scump.
Ceea ce face e este ca si in reclama cu berea ... probably the best beer in the world!
Asta este!
Ce nu ati avut o tona de idioti pe sticla care se bateau in piept ca ei sunt cea mai tare chestie de la inventarea apei calde?
Omul isi vinde pielea scump! Indiferent cat de mare si de important era Pacepa, totusi era din Romania si nu avea cu ce sa pericliteze securitatea URSS la momentul cand a dezertat. Sa ne vedem totusi lungul nasului...
De sfarstit: prost nu este cel care cere, prost este cel care plateste.
de rusine nu te mai intreb ca poate din cauza pastilelor ai si uitat ce inseamna sau nu ai stiut niciodata ce inseamna asta
asa ca lasa-ne cu tampeniile tale si daca nu ti se face cumva scarba de tine , aducandu-ti aminte cum pupai pe altii in dos ,sa iti fie tie bine ,atunci ai trait degeaba
Articolul asta e scris de un om care nu trait acele vremuri si face confuzii grave .
Evident ca articolul nu are nici o legatura cu Pacepa - acesta sigur nu ii va da in judecata ca s-au folosit de numele sau - asa ca scopul a fost atins .
S-a realizat un articol cu rating ridicat ! Cea ce dovedeste ca semnatarul articolului Vlad Barza si-a atins scopul , chiar daca de fapt ne ia de prosti pe noi , cititorii Hotnews.
Apoi a fost si Cutremurul 1977.
PS - Ma bucur sa vad ca minciunile patronate pe internet de cercurile americane nu prea mai prind la multi romani. BIne ar fi sa se trezeasca lumea si la cele debitate de "americanul" Tismaneanu.
Cumpăr sau închiriez ştergător scuipat pe ecran pentru perioada postării pozei lui pacepa
este un produs tipic ceausist, unul din scribalaii de "export" ai regimului Epocii de aur, un cap de pod al unui sistem intreg ce nu a disparut, timp in care Romania a beneficiat de Clauza Natiunii celei mai Favorizate, acordata cu generozitate de USA, iar apoi, de NATO's membership, dispunand de toata increderea Washingtonului; parca prietenii nu se spioneaza intre ei, parca amicii nu se jefuiesc de bine ce le-ai castigat amabilitatea si sprijinul, atunci la ce le trebuia romanilor atata spionaj in tot Occidentul, mesmerizat si neutralizat de jocul lui Ceasca, "anti-sovieticul", chipurile...!?