Masinile Dodge ar putea fi vandute in viitor sub brandul Alfa Romeo in Europa, in timp ce automobilele marcii italiene ar putea ajunge pe piata din SUA sub sigla Dodge, ca parte a planurilor de restructurare gandite de Fiat pentru grupul Chrysler, scrie revista britanica Autocar. Italienii spun ca cele doua marci au baze asemanatoare de clienti si vor decide pana la finele lunii ce se va intampla cu ele.

Sergio Marchionne - care conduce atat Fiat cat si Chrysler - spune ca atat marca Dodge, cat si Alfa Romeo au masini stil "muscle car" si se adreseaza aceluiasi tip de clienti. Alfa Romeo nu este prezenta in SUA, iar Dodge are vanzari extrem de mici in Europa, astfel ca exista un plan ca masinile marcii italiene sa fie vandute in SUA sub sigla Dodge, iar cele ale brandului american sa fie comercializate sub sigla Alfa Romeo in Europa.

Fiat a preluat 20% din noul Chrysler, compania care a rezultat in urma intrarii sub protectia legii falimentului a vechiului Chrysler. Noua companie a ramas cu activele performante, dar inca pierde bani.

"Muscle car", masina cu muschi, e un termen care desemneaza masini americane cu motor supradimesionat, cel mai adesea un V8. Termenul a devenit comun in anii 60', in SUA si desemna in special masini produse de General Motors, Dodge si Ford. Perioada de glorie a acestor masini a fost intre 1964 si 1974, dar din cauza costului asigurarii, a inaspririi normelor de mediu si a scaderii popularitatii, nu au mai fost in voga.

Gama Alfa Romeo este cunoscuta in Europa, cu modele precum 159, 147, Brera si MiTo, cel mai ieftin model al marcii din grupul Fiat.

Dodge are vanzari reduse in Europa, gama fiind formata din modelele Caliber, Avenger, Jourmey si Nitro.