Grupul Fiat va integra puternic activitatile Chrysler si intentioneaza ca marca Lancia sa lucreze cu brandul american pentru ca cele doua marci sa scoata produse asemanatoare, de la masini hatchback, pana la sedan-uri de clasa mare, scrie Automotive News. Seful Lancia a devenit si manager al Chrysler si ar fi de asteptat spre exemplu ca inlocuitorul modelului Lancia Thesis sa fie derivat din viitorul Chrysler 300C.

Dupa ce Fiat a preluat o parte din Chrysler, salvand practic compania americana de la faliment, italienii vor combina activitatile marcii americane cu cele ale Lancia, astfel incat cele doua branduri vor lucra impreuna la produsele destinate Europei.

Site-ul scrie ca, spre exemplu, inlocuitorul masinii de varf de gama a Lancia, sedanul Thesis - care nu se mai produce din vara aceasta, ar putea fi derivat din viitoarea generatie Chrysler 300C. In plus, in gama Lancia ar putea intra un model derivat din viitoarea generatie Chrysler Sebring, in timp ce marca americana ar putea avea in gama sa un model derivat din Ypsilon, cel mai mic model Lancia, spun surse citate de Automotive News.

O dovada ca cele doua marci se vor apropia mult este ca Olivier Francois, CEO Lancia, a fost numit brand manager la Chrysler.

Lancia produce cam 110.000 de unitati pe an, in Romania a vandut anul trecut sub 100 de masini, dar per total in Europa vanzarile marcii au ramas la nivelul de anul trecut pe o piata ce a scazut cam cu 10%.