Vanzarile de masini noi in Rusia au scazut cu 49% anul trecut la 1,47 milioane unitati, piata revenind la nivelul din 2005 dupa multi ani de crestere. Pentru anul in curs prognozele arata o stabilizare a pietei ce ar putea fi ajutata de un program Rabla cu 200.000 de locuri. Anul trecut a fost extrem de greu si pentru Lada care a produs mai putin de 300.000 de automobile, fata de 920.000 in 2008. Totusi, in 2010 e asteptata o crestere a productiei cu 50%, scrie RIA Novosti.

Datele AEB (Association of European Businesses in Russia) arata ca vanzarile Avtovaz, producatorul Lada, au scazut anul trecut in Rusia cu 44%, spre 349.000 de unitati, iar cele mai importante marci straine si-au vazut vanzarile scazand cu 56%: Chevrolet la 104.000 si Ford la 82.000. Si alti producatori importanti si-au vazut vanzarile scazand semnificativ: Toyota (-64%) si Hyundai (-61%).

Inainte de criza se estima ca in 2010 Rusia va fi cea mai mare piata auto europeana, insa criza a schimbat mult lucrurile, iar vanzarile de masini noi din Germania, piata cea mai mare, au trecut de 3,8 milioane unitati anul trecut.

Totusi, estimarile pentru anul in curs arata o usoara crestere a pietei auto din Rusia, spre 1,5 milioane unitati, pe fondul programului Rabla care demareaza in martie cu prime de casare de 1.700 dolari si un buget pentru 200.000 de locuri.