Productia zilnica a Duster este de 260 de masini, dar ar putea urca la 460 masini/zi in a doua parte a anului, spune seful Dacia. Compania investeste in total 73 milioane euro anul acesta pentru proiectul Duster. Productia zilnica a Dacia este de circa 1.370 de masini, ultima crestere fiind la jumatatea lui aprilie, insa doar cu 1%.
Dacia a trimis la export 80.000 de masini in primele trei luni ale anului, dintre care 33.000 s-au dus catre Franta, aproape 10.000 catre Italia si circa 8.000 spre Germania, unde vanzarile au scazut fata de anul extrem de bun 2009 cand programul Rabla a dus vanzarile marcii la un total de peste 80.000 de masini.
Jerome Olive admite insa ca punctul slab al Dacia este piata romaneasca unde vanzarile au fost mici (sub 3.000 de unitati). Olive spune ca orice producator important trebuie sa aiba o pozitie puternica pe piata de origine, astfel ca lucrurile trebuie sa se schimbe.
Cine si-a luat logan din 2004 si vrea unu nou, probabil ar vrea sa arate altfel, nu la fel ca acum 6 ani.
Ar mai trebui umblat la motorizari. Daca au intordus 1.2 16V, macar sa il lase la acelasi pret cu 1.4.
Motorul de 1.6 ar trebui inlocuit cu 1.4 16V.
Si sa treaca la norma euro 5, ca nimeni nu mai da 10% in plus din valoarea masinii pe taxa de poluare.
Sandero e prea scump si limitat la motorizari, e foarte aproape ca pret de alte marci la aceeasi clasa (Polo, Fiesta). Ar fi trebuit sa fie in aceeasi zona de pret ca si Loganul.
In aceste conditii ar fi vandut mult mai bine si in Romania
Zi-mi de unde pot sa-mi iau un polo sau o fiesta cu 6800 Eur ca sunt curios.
Dar daca eu am doar 7.000 Eur ce fac? Hmm, sa dau cu 55% mai mult pe un Polo? Hmm, dar mie imi trebuie masina doar in oras, o merita sa dau 4.000 Eur in plus sa am un Polo?
Hmm, dar asigurarea Casco cum e. O fi mai ieftina la Dacia decat la VW. Hmmm.
Ce sa fac ce sa fac? Grea alegere nu? :)
In concluzie e greu sa faci volume in Romania cand de fapt te bazezi pe un singur model care e la sfarsitul vietii.
Si stiu si eu bine ca in 2012 vin 2 modele, insa surpriza, loganul 2 va fi mai mare ca actualul si in consecinta mai scump (va echilibra ecartul cu Sandero) iar cel ce se va pozitiona pe segmentul de pret al Logan-ului va fi un nou model ce va fi o citadina. Cum romanii nu sunt fani ai masinilor mici insa tind sa cred ca Dacia nu va mai recupera niciodata din cota de piata pierduta, sa zica multam daca nu pierde mai mult.
Hmmm, tare ESP-ul asta, merita cateva mii de euro in plus.
Mestere, o sa spui ca vorbesc ca sa ma aflu in treaba. Am 2 masini, una cu ESP si una fara. Aia fara e mai veche si nu are foarte multa electronica. Astalalta e mai noua, burdusita de electronica. Ghici ce, ambele masini fac acelasi lucru cu diferenta ca la asta cu mai putina electronica am bagat in 6 ani vreo 2.500 lei in ea (doar reviziile si un set nou de cauciucuri) iar la asta noua dau la o revizie 1200 lei. Ambele sunt aceeasi marca. Asta mai noua facea figuri la un moment dat asa ca da-i si cauta acul in carul cu fan ca doar e plina de electronica si un senzor busit iti da toata masina peste cap.
Deci prietene, mai lasa-ma cu electronica asta care-ti da masina peste cap cand se strica un senzor.
Repet, Dacia nu e masina de fite. La noi nu masina e problema ci fitele, dovada ca Dacia se vinde de 2 ani mai bine afara decat in tara in conditiile in care salariile noastre sunt de cateva ori mai mici decat alea de afara.
Orice model serios are o durata de viata de arox. 8 ani cu face-lift la jumatatea vietii: din acest punct de vedere Dacia actioneaza ca la carte.
Fiti linistiti, ca in 2012 Dacia o sa scoata cel putin doua modele noi bazate pe o noua platforma, cu alt design, siguranta etc
Pacat!
in ceea ce priveste exportul pe pietele europene, cu care va tot laudati, sa fim seriosi, cati romani avem in Europa de Vest, la munci? 1,5 - 2 milioane? Pai, ia sa ne gandim putin: nu cumva un procent semnificativ, situat undeva intre 50-70% din totalul vanzarilor de modele Dacia, este achizitionat tot de romanasii nostri, stabiliti acolo, in Italia, Franta, Spania, chiar si Germania,? Asa ca lasati-o mai moale cu lauda de sine.
Cu totii ne dorim ca uzina de la Pitesti sa prospere, dar respectati-va clientela. Veniti cu oferte mai bune, nu stati pe tanjeala, cu gandul ca romanii inghit orice, numai ieftin sa fie. Uite ca nu mai tine figura. So, s'il vous plait, messieurs, quelle que chose de different et plus qualitatif!
Loganul este masina saracului.Exista destui oameni saraci si in europa de V care nu isi permit o masina germana sau chiar si una franceza si decat sa mearga pe jos isi ia un logan.
Inca ceva dotarile loganului sunt de toata jena ce sa mai zic de directie si performante ca astea nu exista.
Am vrut sa imi iau logan dar cand l-am condus mi-a lasat o impresie f prosta.
Parerea mea este ca cei de la dacia au nevoie de un model comlet nou si diferit de logan sau sandero.Si sa creeze si un model de "lux" pt clienti mai exclusivisti.
Te asteptai de la o Dacie de 7.000 Eur sa aiba vreo 200 Cp ca sa aiba performante demne de un pilot ca tine? Romanisme. Rupt in coate dar se da cocos ca pe el l-a nascut masa in Mercedes.
Mestere, Dacia nu creeaza modele pentru clienti exclusivisti in caz ca nu ti-ai dat seama pana acum.
Toti se cred niste exclusivisti si pe ei ii alearga fasolea prin frigider, cand se duc la benzinarie baga benzina de 30 lei, merg cu masina sifonata ca n-au avut bani sa-si faca Casco.
Inteleg ca e o masina "ieftina" dar putina munca in plus nu pateau nimic.
Dacia nu e o masina pentru fite si pentru pretentiosi, care la 7.000 eur vor design, confort, putere etc. Le vrei pe astea baga mana in buzunar tata. A n-ai 20.000 Eur dar vrei sa obtii cu 7.000 Eur aceleasi lucruri? Scuze, am uitat ca esti roman.
Multumiti-i Daciei si aluia de a adus Renault in Romania ca fara ei aveam inca 100.000 de someri acum. Un pic de nationalism nu strica, nu v-a nascut mamica voastra in Mercedes si in nu stiu ce vila de sunteti cu nasul pe sus. Sunteti niste romani, puturosi, nemultumiti, asistati social care de 20 ani aleg presedinti securisti.
Daca te gandesti mai binisor, ca tot analizezi tu direct si spontan asistatii sociali din tara asta, acceasi munca de acum dar pur si simplu cu pt un aspect mai rezonabil.
Hai pa, ca esti nervos si chiar nu le gandesti prietene!
Design mai complicat costuri de executie mai mare al pieselor. Materiale placute la atingere, finisate superioare asemenea.
Vrei design (si interior si exterior) nu-ti iei Dacia ca nu e un trendsetter in domeniu nu? :)
Ca sa dau un exemplu, ce face de exemplu unul care are tempomat pe cele doua autostrazi cu hartoape si pline de cai, camioane harbuite si cetateni care vor sa treca sa-si sape tarlaua? Nu mai bine iti iei un SUV ieftin care tine la tavaleala si rezista si la impactul cu calu ?
Iti spun eu din proprie experienta, ce face, nu-l foloseste. :)
Eu, recunosc, am fost mai fitoasa, mi-am luat o masina straina cu o gramada de dotari, pe care nu le folosesc ! De ex: tempomatul la noi nu-l poti folosi, iar dincolo. pe autobahn iar nu prea merge, acolo esti disciplinat, mergi ce mergi pe prima banda, (da' nu te duci ca bolindu' cu170-200 pe ora, ca habar n-ai unde e vre-un radar ascuns, si acolo amenzile pt viteza te ustura rau de tot !), si cind vezi ca vine unu mai nervos treci urgent pe banda doi, nu intepenesti ca la noi pe banda de viteza ca esti mai cu mot !
Si senzorii de lumina si ploaie, niste chestii inutile, care merg cum vor ele ! Iar ESP nu stiu daca e chiar atit de necesar, ABS aste de baza, si asta inteleg ca are si Dacia! Iar jantele de aliaj, care sint f scumpe, cu bordurile noastre strimbe si inalte, una-doua le zgirii si arata ca dracu', da' astea sint optionale ! Aerul conditionat e de baza, desi nu e prea sanatos, eu m-am ales cu o alergie pe viata de la climatronic, ca asta sufla cum vrea el, nu ca la manual, unde ti-l pui tu cum vrei !
Eu mi-as lua un Duster diesel, din pacate situatia de acum nu mai e deloc propice ! Poate vin vremuri mai bune !
In incheiere, masina o iei in functie de nevoile si posibilitatile personale , nu sa te dai rotund ! Am cunoscut in Germania si Austria oamenii cu situatii ff bune, dar care aveau masini absolut obisnuite, si era un tip care avea la Stuttgart 2 fabfrici de piine care aproviziona 80% din piata din stuttgart si imprejurimi ! La noi, unu ca el ar fi schimbat masinile de lux la 6 luni!