Trei sferturi dintre clientii vizati de campania de rechemare initiata de Toyota Romania pentru posibile probleme la pedala de acceleratie s-au prezentat in service iar acum vine partea cea mai grea fiindca sunt clienti care nu considera ca e necesar sa se prezinte, au spus reprezentantii Toyota la un eveniment legat de certificarea atelierelor de tinichigerie si vopsitorie de catre Toyota Motor Europe. La nivel european peste 80% dintre cele 1,8 milioane de masini rechemate au fost verificate, a spus Bas Kasteel, director servicii post-vanzare la Toyota Motor Europe.

"In Romania e vorba de 75% dintre masini pana acum si asta pentru ca sunt oameni care desi au primit scrisoarea si au fost sunati, pur si simplu zic ca nu au nicio problema si vin mai tarziu. De la 80% in sus e foarte greu sa aduci clientii in service daca nu au nicio problema", a spus directorul servicii post-vanzare al Toyota Romania, Radu Petrescu.

El a mai spus ca recall-ul implica un cost foarte mic: putina manopera, o placuta care se instaleaza la pedala. "Ne-am fixat la inceput tinta sa terminam campania in trei luni iar dealerii fac toate eforturile, dar daca oamenii tot nu vin, campania se va termina cand proprietarii vin sa-si schimbe uleiul sa-si faca verificarea normala", a mai spus el.

Ca parte a aceluiasi recall care implica circa 11.800 de masini Toyota in Romania sunt la nivel european rechemate 1,8 milioane de masini din opt modele. Circa 80% dintre aceste masini au ajuns in service la nivel european, iar procentele difera de la tara la tara in functie de cat de constiinciosi sunt clientii, in Marea Britanie trecand de 92%, a spus intr-un interviu Bas Kasteel, director divizia post-vanzare la Toyota Motor Europe. "Am trimis tuturor scrisori, insa sa-i convingi pe ultimii sa vina este cu adevarat o provocare", spune Kasteel.

El a adaugat ca imaginea Toyota s-a depreciat in ochii clientilor care detin alte marci de masini, insa posesorii de Toyota nu si-au schimbat parerea in legatura cu marca din cauza rechemarilor masive. "Clientii care au fost vizati de recall cred ca au ramas cu o impresie pozitiva, au venit aici, au vazut ce se intampla, li s-a facut reparatia si sunt multumiti, loialitatea acestor clienti fata de marca s-a imbunatatit. Pe de alta parte sunt cei care nu detin masini Toyota si s-au lasat influentati de cele scrise in presa, de imaginea creata de mass-media, iar asta e un lucru negativ. E deci un impact variat".

Cota de piata a Toyota pe plan european a scazut de la 5,2% acum un an la 4,5% in prezent, dar tinta ar fi ca marca sa revina la peste 5%. "Cotele de piata variaza mereu, criza a schimbat masiv preferintele clientilor, vor masini mai mici, mai economice, dar eu cred inca, in ciuda rechemarilor ca Toyota exceleaza la partea de calitate si la costuri mici de intretinere", spune seful post-vanzare la Toyota Motor Europe.

Declaratiile au fost facute la evenimentul la care Toyota Bucuresti Nord a primit recunoasterea Toyota Motor Europe pentru indeplinirea standardelor europene de calitate in tinichigerie – vopsitorie. Compania a investit in ultimul an cateva zeci de mii de euro pentru modernizarea acestor ateliere si spune ca masinile vor fi reparate mai repede ca urmare a acestor schimbari.

Pana la sfarsitul lui 2011 se doreste ca toate cele 17 ateliere tinichigerie - vopsitorie din tara ale Toyota sa primeasca certificarea. "Productivitatea va creste cu circa 20%, toate sunt astfel aranjate incat sa nu existe timpi morti, sunt pregatite dinainte piesele, lucruri aparent de bun simt care insa ajuta la cresterea productivitatii. (...) La tinichigerie - vopsitorie timpii de reparatie pentru o masina in medie au scazut de la 23 de zile anul trecut, la 11 zile in prezent", spune Petrescu. Ora de manopera in tinichigerie - vopsitorie la Toyota Bucuresti costa intre 80 si 125 lei, fara TVA.