APIA sfatuieste posesorii de masini sa le repare in continuare doar la service-urile autorizate de producatori
Asociatia a tinut sa faca precizari pe tema publicarii de catre Comisia Europeana a Regulamentului 461/2010 referitor la regulile de concurenta din domeniul autovehiculelor, reguli ce au intrat in vigoare la 1 iunie.
"In urma publicarii acestui act normativ, diverse institutii mass-media din Romania au anuntat stirea conform careia, incepand cu 1 iunie 2010, in virtutea prevederilor acestui Regulament, dealerii de autovehicule nu vor mai putea sa ii oblige pe proprietari sa isi duca autoturismele aflate in garantie doar in anumite ateliere auto, autorizate de catre producator", precizeaza APIA care spune insa ca lucrurile nu stau chiar asa.
"In continuare, producatorii sunt indreptatiti sa solicite ca reparatiile acoperite de garantie – si platite de catre producator – sa fie realizate in cadrul retelei de reparatori autorizati", precizeaza Asociatia, care spune insa ca schimbarea tine de faptul ca "dreptul la garantia asupra vehiculului se va pastra si in cazul in care se executa lucrari de reparatie si intretinere in afara retelei de reparatori autorizati cu conditia ca aceste lucrari si reparatii (inclusiv piesele de schimb aferente) sa NU fi fost prevazute ca fiind acoperite de garantie, atata vreme cat au fost respectate indicatiile producatorului privind calitatea pieselor de schimb si a materialelor utilizate, precum si metodologia de lucru".
In ceea ce priveste distributia autovehiculelor noi, Asociatia spune ca Regulamentul 461/2010 nu face altceva decat sa prelungeasca valabilitatea prevederilor Regulamentului 1400/2002 (expirat la 31 mai acest an) pana in anul 2013 cand distributia autovehiculelor noi va intra sub incidenta regulamentului general 330/2010.
Concluzia ar fi ca, desi unele reparatii pot acum sa fie facute si la ateliere independente, Asociatia recomanda sa se recurga in continuare la serviciile reparatorilor autorizati de catre producatori, membri ai retelelor autorizate de reparatori si care, "in momentul de fata, sunt singurii abilitati de catre producator sa efectueze lucrari de reparatie si intretinere conform standardelor acestuia (inclusiv personal de specialitate instruit), autoturismele moderne fiind caracterizate, in plus si de o complexitate mai mare pe fondul avansului tehnologic rapid", se precizeaza in informarea de presa.

Discursul de adio al lui Donald Trump: Am făcut ceea ce am venit să facem. Am dus cele mai grele bătălii VIDEO
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Navalnîi prezintă imagini cu "palatul lui Vladimir Putin": 18.000 de metri pătrați, într-un complex de 7.000 de hectare, dotat cu teren de hochei, tunele spre Marea Neagră și podgorii VIDEO
Ultimele ore la Casa Albă: Trump l-a grațiat pe fostul său consilier Steve Bannon, acuzat de fraudă- UPDATE
Ursula von der Leyen: După patru ani lungi, Europa are un prieten la Casa Albă
Un crematoriu din Germania lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte / Mesajul directorului pentru coronasceptici: Veniți să ne ajutați să mutăm sicriele VIDEO
Oare in conducerea APIA nu erau cativa sefi de la reprezentante? Eu tin minte unul sigur de la VW.
Deci ei recomanda sa mergem tot la ei si sa platim cat vor ei.
Socant :)!!! Breaking News!!!
Alt exemplu: La janta mea de aluminiu este un surub de protectie special care necesita chaia speciala. Am vazut ca si la Renault tot acelasi tip de surub se foloseste. Odata cand am avut treaba la dealerul local de Dacia/Renault/Nissan, am intrebat si eu, cat costa cheia, sa nu mor prost. Raspuns: 160 lei (RON) impreuna cu 4 suruburi. Am zis OK, nu cheltui pe prostii. Data urmatoare in Germania la un magazin ATU am luat un set pentru 5 euro. Si asa a fost scump, dar asa mai merita.
Asa ca sa ma lase cu service-urile autorizate...
Paidaca aveti certificate de CO2 de vaznare este clar ca nu este nici o poluare si pretextul cade pe jos cu zgomot de coruptie .Importatori de automobile au fost bine reprezentati in guvernul tariceanu .chiar de tariceanu priministru RO si presedintele de onoare APIA .Hopa !!!!!!Ce avem noi aicia !!??
Va musca concurenta de fund, nu-i asa, baieti?
La Reprezentantele Renault/Dacia am vazut atat de multi care bat cu ciocanul prin masini, de m-am speriat. Asta in conditiile in care in manualul de service sunte specificate diverse piese extractoare.
Cum e sa bati intr-un capat de bara cu ciocanul? Oare cum se simte directia ta?
Cam asta fac oamenii autorizat de producator.
Deci cei de la APIA sa-si repare ei masinile la reprezentanta.