Mihai Bordeanu, noul director de marketing al Dacia: Obiectivul meu este ca una din doua masini vandute in tara sa poarte sigla Dacia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 1 iulie 2010, 14:24 Economie | Auto


Mihai Bordeanu, noul director de marketing al Dacia
Foto: Hotnews
​Obiectivul personal al noului director de marketing al Dacia este ca in cativa ani marca sa aiba 50% din piata masinilor noi unde in prezent cota este de sub 30%. Mihai Bordeanu a lucrat patru ani la Toyota Romania, iar inainte de a veni la Dacia a fost seful marcii premium Lexus in regiunea balcanica. El spune ca Dacia isi poate creste cota de piata in tara doar daca isi imbunatateste imaginea. Ca urmare a cresterii TVA si Dacia a modificat preturile: cel mai ieftin Logan e circa 6.150 euro, iar Duster pleaca de la circa 10.950 euro.

"Obiectivul personal e ca una din doua masini vandute in Romania sa poarte sigla Dacia. Ca sa facem lucrul asta, in afara de o gama completa si campanii bune ne mai trebuie ceva: imagina Dacia in Romania sa se imbunatateasca considerabil. Avem o mostenire de zeci de ani de comunism ce n-au facut bine imaginii marcii si trebuie sa surmontam handicapul respectiv. Am facut-o in mare parte, insa mai e de lucru", spune noul director de marketing care adauga ca Dacia ar trebui sa aiba in Romania o imagine la fel de buna precum are Nokia in Finlanda.

Bordeanu a precizat ca obiectivul cu 50% este unul personal, nu unul impus de companie sau trecut in fisa postului. Dacia are insa sub 30%, pe fondul aparitiei unui numar tot mai mare de modele de sub 10.000 de euro de la producatorii concurenti. Acum 10 ani Dacia avea cam 70% din piata, iar unele voci spuneau ca nu e normal ca o marca nationale sa domine atat de categoric o piata. De atunci lucrurile s-au schimbat, iar cota de piata Dacia a scazut la sub 30%, fiind totusi de cateva ori mai mare decat celelalte marci de pe podium in clasamentul vanzarilor. Pe de alta parte sunt inca multi care prefera din start sa-si ia masina second-hand de import in loc de Dacie noua, iar discutiile pe aceasta tema sunt interminabile, argumente fiind pentru ambele "tabere".

Ca urmare a cresterii TVA-ului, si preturile Dacia s-au modificat. Cel mai ieftin Logan nu mai este 5.900 euro, ci 6.140 euro, iar cel mai ieftin Duster este 10.941 euro. Sandero a depasit pragul de 7.000 de euro (costa de la 7.190 euro), iar MCV porneste de la aproape 8.800 euro.

Bordeanu mai spune ca datele arata ca Duster are circa jumatate din piata de SUV-uri noi in Romania, iar cam 40% dintre clienti aleg versiunea cu maxime dotari.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1925 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    DUSTER (Joi, 1 iulie 2010, 14:42)

    k7 [utilizator]

    pb e ca la tine in tara trebuie sa astepti 2-3 pana vine masina.....
  • 0 (0 voturi)    
    Masini protocol (Joi, 1 iulie 2010, 14:45)

    a [anonim]

    Avand in vedere ca guvernarea este reprezentativa pentru Romania, propun ca masinile cumparate si folosite de stat in anul X sa respecte structura vanzarilor in Romania din anul X-1, adica:
    din 100 masini, au fost:
    30 marca/model A cu valoare medie de B
    20 marca/model C cu valoare medie de D
    10 marca/model E cu valoare medie de F
    ....
    Statul va face necesarul de masini, sa zicem 10,000 pentru 2011, si cumpara din fiecare marca % respectiv la MAXIMUM valoarea medie, si asa elimini si posibilitatea ca preturile sa fie umflate!
  • 0 (0 voturi)    
    normal... (Joi, 1 iulie 2010, 14:57)

    cata [anonim]

    la ce impozite tot inventeaza nesimtitii astia de la putere o sa dam foc la masinile care le avem si luam toti loganuri...urmam exemplul Unicului...
  • -1 (1 vot)    
    scadeti preturile (Joi, 1 iulie 2010, 15:34)

    angel [anonim]

    Nu cred ca exista motivatie mai mare decit asta. O masina cu adevarat low cost ar trebuie sa fie vreo 3000 de euro, nu dublu!
    • -1 (3 voturi)    
      De ce nu... (Joi, 1 iulie 2010, 15:52)

      Terebent [anonim] i-a raspuns lui angel

      Da chiar, de ce sa nu fie gratis??? Si pe deasupra eventual sa ii mai si plateasca pe muncitori cel putin la nivelul celor din Ungaria, ca asa ii place la roman, sa primeasca de pomana si sa nu intoarca in veci favoru inapoi.
      • -1 (1 vot)    
        gratis nu se poate (Joi, 1 iulie 2010, 16:38)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui Terebent

        Trebuie sa intelegi si tu ca gratis nu poti primi o masina.
        Dar pe un Logan pe care acum 5 ani dadeai 7000Eur acum dai 8200Eur. Nu prea e normal, tehnologia era atunci veche, acum e antica, deci pretul nu e normal sa creasca.
  • -2 (4 voturi)    
    uratania (Joi, 1 iulie 2010, 16:37)

    ing.auto paul nicolae [anonim]

    d-le bordeanu mi-am pus titulatura nu pt a crea impresie,ci pt a se vedea ca ma pricep putin la masini.loganul este cea mai URATA masina pe care am vazut-o in viata mea:bloncoasa,colturoasa,spatele exagerat de inalt si parca neterminat,fata abrupta in general cand o vezi iti vine sa intorci capul.este foarte scumpa in comparatie cu pretul.are probleme cu injectoarele.dar poate cel mai bun calificativ a fost al celor de la top gear:le-a ajuns un prospect al loganului in mana si dupa ce au citit cateva caracteristici tehnice cu un gest zeflemitor au aruncat prospectul la cosul de gunoi.in concluzie este o masina scumpa si proasta.de ce lucrati scump si prost?
    • +2 (2 voturi)    
      dom'le inginer (Joi, 1 iulie 2010, 19:43)

      Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui ing.auto paul nicolae

      dar vad ca te pricepi si la design.
      sau oi fi inginer-pictor?!
      • -2 (2 voturi)    
        pt d-l Gauloise (Joi, 1 iulie 2010, 20:25)

        paul nicolae [anonim] i-a raspuns lui Gauloise

        Forma automobilului influenteaza foarte mult aerodinamica acestuia si se studiaza (nu stiu daca si zilele noastre)incepand cu rezistenta materialelor,continuind cu mecanica fluidelor si apoi cu teoria automobilului s.a.m.d.Eu sunt de moda mai veche si am absolvit la brasov pe vremea cand se invata carte iar aceasta facultate era numai acolo.Acum AR(autovehicule rutiere)sunt si la Cucuietii din deal iar absolventii stiu carte pe masura.
        • +2 (2 voturi)    
          eu nu am spus nimic de calificarea de inginer (Joi, 1 iulie 2010, 21:44)

          Gauloise [anonim] i-a raspuns lui paul nicolae

          dar dupa ce ati afirmat ca sunteti inginer si va pricepeti la masini, veniti sa spuneti ca masina este foarte urata, dand detalii de natura stilistica. Imi pare rau sa va spun, insa eu, care sunt designer, grafician, pictor si artist plastic va spun ca tehnic, masina este impecabila. Bucse, lonjeroane, injectoare, toate sunt exceptional de bine proiectate iar despre constructie si implementare pur si simplu nu am cuvinte.
    • +2 (2 voturi)    
      treci inapoi in Vitan (Joi, 1 iulie 2010, 20:31)

      arion [anonim] i-a raspuns lui ing.auto paul nicolae

      Chiar te pricepi foarte putin la masini, poate esti inginer de industrie alimentara,desi ma indoiesc ca ai ceva in comun cu ingineria,de orice natura ar fi ea.....
      • -2 (2 voturi)    
        pt.anonim (Joi, 1 iulie 2010, 21:55)

        paul nicolae [anonim] i-a raspuns lui arion

        Asa se-tampla cand te amesteci in tarate,te mananca porcii.cu mintea ta insa cat o nuca ce se zbate intr-un cap de lemn cat o banita nu vei pricepe acest vechi proverb romanesc.de-aia ti-ai si luat si logan.
        • +1 (1 vot)    
          to'ar'su injiner (Vineri, 2 iulie 2010, 1:09)

          gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui paul nicolae

          Imi place limbaju' de "vremea cand se invata carte". Iar de gramatica si vocabular, ce sa mai vorbim. Deci dupa parerea matale, tre' sa ai o minte cat o nuca intr-un cap de lemn ca sa cumperi Logan. Po' sa-ntreb si eu cate sute de mii de km are sh-u' lu' matale? Da' probabil are tabla groasa, deci e "beton". Sa stii ca ai reusit sa ne convingi, chiar si pe vremea cand se invata carte mai luau unii diplome si prin alte metode decat invatatu'. Deci pretinzi ca esti inginer auto si tot ce gasesti de criticat la Logan e designul? Lasa ca face volvagin o frumusete de masini, toate la fel. Da' nu e Dacii, bre, deci dizainu' la astea e "tzatza de matza". Si a propos, nu (mai) am Logan. Eu in aproximativ 100000 de km cu Logan Diesel nu am avut probleme cu injectoarele, da' probabil am avut eu noroc. Are Loganu' o mie de defecte, da' marele injiner auto a gasit doar designul. De', ca dupa pregatirea fiecaruia.
        • +1 (1 vot)    
          ia sa vedem !!! (Vineri, 2 iulie 2010, 2:52)

          arion [anonim] i-a raspuns lui paul nicolae

          Inginerasule cel istet, ia sa vedem un mic test, spune-mi si mie care e ordinea de aprindere ideala pentru un motor 6 cilindrii in V de 120 de grade ???
          Si inca un test,la care nu gasesti raspunsul pe internet, unde obisnuiau sa se adune simbata seara studentii de la AR din Brasov in anii 80 ???
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Vineri, 2 iulie 2010, 9:27)

            taica popa [anonim] i-a raspuns lui arion

            Avind in vedere ca erau studenti la "AR din Brasov" ... este aproape evident ca ii ducea mintea sa se adune "in anii 80" intr-un loc unde nu se lua apa calda si curentu' !
    • 0 (0 voturi)    
      Domnule "inginer auto" (Duminică, 11 iulie 2010, 1:18)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui ing.auto paul nicolae

      Sunteti cumva unul dintre "inginerii" care au "modernizat" Dacia 1300 de a ajuns ca dupa 30 de ani sa arate la fel ca si in 68, ba sa fie si mai proasta? Daca e asa, atunci va rog sa va abtineti,,,
      Pffff... cand ii vezi pe unii cu cata ingamfare isi expun titulaturile... Banuiesc ca si pe usa dvs. scrie "Ing. auto", nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Carcotasii de serviciu (Duminică, 11 iulie 2010, 1:24)

    Task Damager [utilizator]

    Unul dintre putinele lucruri bune care se intampla in tara asta se intampla la Dacia, dar voi trebuie neaparat sa carcotiti. Oare cand o sa scapam de complexul asta? Eu nu pot sa spun decat bravo Dacia si succes in continuare!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by