​Obiectivul personal al noului director de marketing al Dacia este ca in cativa ani marca sa aiba 50% din piata masinilor noi unde in prezent cota este de sub 30%. Mihai Bordeanu a lucrat patru ani la Toyota Romania, iar inainte de a veni la Dacia a fost seful marcii premium Lexus in regiunea balcanica. El spune ca Dacia isi poate creste cota de piata in tara doar daca isi imbunatateste imaginea. Ca urmare a cresterii TVA si Dacia a modificat preturile: cel mai ieftin Logan e circa 6.150 euro, iar Duster pleaca de la circa 10.950 euro.

Mihai Bordeanu, noul director de marketing al DaciaFoto: Hotnews

"Obiectivul personal e ca una din doua masini vandute in Romania sa poarte sigla Dacia. Ca sa facem lucrul asta, in afara de o gama completa si campanii bune ne mai trebuie ceva: imagina Dacia in Romania sa se imbunatateasca considerabil. Avem o mostenire de zeci de ani de comunism ce n-au facut bine imaginii marcii si trebuie sa surmontam handicapul respectiv. Am facut-o in mare parte, insa mai e de lucru", spune noul director de marketing care adauga ca Dacia ar trebui sa aiba in Romania o imagine la fel de buna precum are Nokia in Finlanda.

Bordeanu a precizat ca obiectivul cu 50% este unul personal, nu unul impus de companie sau trecut in fisa postului. Dacia are insa sub 30%, pe fondul aparitiei unui numar tot mai mare de modele de sub 10.000 de euro de la producatorii concurenti. Acum 10 ani Dacia avea cam 70% din piata, iar unele voci spuneau ca nu e normal ca o marca nationale sa domine atat de categoric o piata. De atunci lucrurile s-au schimbat, iar cota de piata Dacia a scazut la sub 30%, fiind totusi de cateva ori mai mare decat celelalte marci de pe podium in clasamentul vanzarilor. Pe de alta parte sunt inca multi care prefera din start sa-si ia masina second-hand de import in loc de Dacie noua, iar discutiile pe aceasta tema sunt interminabile, argumente fiind pentru ambele "tabere".

Ca urmare a cresterii TVA-ului, si preturile Dacia s-au modificat. Cel mai ieftin Logan nu mai este 5.900 euro, ci 6.140 euro, iar cel mai ieftin Duster este 10.941 euro. Sandero a depasit pragul de 7.000 de euro (costa de la 7.190 euro), iar MCV porneste de la aproape 8.800 euro.

Bordeanu mai spune ca datele arata ca Duster are circa jumatate din piata de SUV-uri noi in Romania, iar cam 40% dintre clienti aleg versiunea cu maxime dotari.