Piata auto romaneasca a scazut cu 42% in primul semestru - Dacia are 32% din piata, Volkswagen, Skoda si Renault au in jur de 9%

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 12 iulie 2010, 10:22 Economie | Auto


​In primele sase luni s-au inmatriculat aproape 37.000 de masini in tara noastra, cu 42% mai putine decat in prima jumatate din 2009 arata datele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Fata de luna mai, in iunie inmatricularile au crescut cu 20%. In primul semestru, Dacia a inregistrat scaderi de 37%, Ford a scazut cu 32%, iar Volkswagen, cu 45%. Vanzarile Audi s-au diminuat cu 47%, cele ale BMW au ramas constante, iar livrarile Ferrari s-au dublat. In iunie s-au inmatriculat peste 500 de masini Duster.

In iunie s-au inmatriculat circa 10.200 de masini noi, scadere de 7% fata de luna similara din 2009. Dacia a fost lider de piata, cu peste 3.400 de unitati, urmata de Renault si Skoda, cu putin peste 1.000 fiecare. In primul semestru au fost inscrise in circulatie 36.636 masini noi, fata de 62.661 in prima jumatate a anului trecut.

Inmatricularile Dacia au ajuns la nivelul de circa 11.700 unitati, scadere de 37%, in timp ce inmatricularile Skoda s-au diminuat cu 29%, spre circa 3.200 de masini. Renault a scazut cu 37%, spre circa 3.200 unitati, iar Volkswagen a scazut cu 45%, spre aproximativ 3.300. In clasamentul cotelor de piata Dacia are 32%, Volkswagen 9%, Skoda 8,7%, Renault 8,6% si Ford 6,8%.

Intre marcile de volum care au scazut mai mult decat piata totala se numara: Peugeot (-68%), Kia (-75%) si Fiat (-65%). Marcile germane premium au avut evolutii diferite: BMW (-0,15%), Mercedes (-55%), Audi (-47%).

Inmatricularile Ferrari s-au dublat (de la opt, la 17 masini), cele ale Bentley au scazut de la noua, la trei, iar la Maserati scaderea a fost foarte dura (o singura masina inscrisa in circulatie, fata de opt in prima parte din 2009).

In iunie inmatricularile de masini second-hand au trecut de 15.200 unitati, marcile Volkswagen si Opel depasind fiecare 4.000 de unitati, iar Ford, circa 1.400.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2425 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Auto (Luni, 12 iulie 2010, 10:51)

    Horatiu [anonim]

    Atata timp cat va exista taxa de inmatriculare si atata timp cat nu se va pune impozit in functie de norma de poluare, asa cum este in tot restul Europei, piata auto nu-si va reveni. A venit momentul in care indivizi ca Stroe, Tariceanu si altii ca ei, care contoleaza marcile auto si dicteaza mersul pietii auto, sa nu-si mai bage nasul si sa lase lucrurile sa intre in normalitate. Programul Rabla a devenit o afacere la negru cu cupoane(care deja nu mai intereseaza pe nimeni) in loc sa ne scape de vechituri, taxa de inmatriculare nu lasa piata auto sa se miste pe palierul pe care romanii mai au ceva bani, lipsa unui impozit in functie de norma de poluare permite circulatia a peste un milion jumate de masini non-euro, mai e si panica cu criza si hai sa ne miram ca nu merge piata auto romaneasca. Solutiile sint simple: anularea taxei de inmatriculare si introducerea unui impozit in functie de norma de poluare, exact cum este si in restul Europei, in toate tarile normale.
    • +4 (4 voturi)    
      tari normale? (Luni, 12 iulie 2010, 10:59)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Horatiu

      Ti se pare ca Romania ar fi o tara "normala"?
    • +5 (5 voturi)    
      Afacere cu cupoane?! (Luni, 12 iulie 2010, 11:42)

      dubluQ [anonim] i-a raspuns lui Horatiu

      Si ce-i asa rau in asta? Fiecare cupon inseamna o rabla in minus!
  • +1 (3 voturi)    
    scadere vanzari auto (Luni, 12 iulie 2010, 11:19)

    AsmVax [anonim]

    O sa tot scada in conditiile actuale.
    Ma mir ca inca se mai vinde ceva.
  • +1 (1 vot)    
    Bietii de dealeri (Luni, 12 iulie 2010, 11:50)

    florin [anonim]

    Au scazut vanzarile de autovehicule cu 42,0% ? Vai de ei, bietii dealeri, vor saraci, sarmanii...
    Imediat ce a inceput programul Rabla, pretul masinilor noi a crescut brusc cu 200-350 euro. Acum cand te duci sa cumperi o masina ti se spune "Va dam metalizata gratis." sau "Va dam alarma, covorase, folia RAR gratis." De unde ? Din banisorii de mai sus.
    Cea mai crasa minciuna o gasiti la dealerii Mazda: o Mazda2 TE (modelul de mijloc) costa acum un an 12.200 euro (la 3.82 lei un euro). Acum costa 12.990 euro (la 4.25 lei un euro) iar reclama mincinoasa spune "Mazda2 editie limitata, placere nelimitata, reducere cu 1000 de euro. Reducerea efectiva este de... 200 de euro.
  • +2 (4 voturi)    
    Romanii si masinile (Luni, 12 iulie 2010, 11:57)

    ion [anonim]

    Romanii sunt niste saraci care nu si-au permis niciodata masinile pe care le-au cumparat. Traiasca creditul bancar pentru anii de glorie ai industriei auto din Romania. Fara credit cererea era unde este acum. Ce a fost in 2004-2008 a fost ceva ce nu o sa mai vada dealerii prea curand. Cum a fost si in imobiliare.
    • +2 (2 voturi)    
      Creditul (Luni, 12 iulie 2010, 13:13)

      Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui ion

      Crezi ca doar romanii cumpara facand credit?
  • +2 (2 voturi)    
    trebuie un inceput.. (Luni, 12 iulie 2010, 16:41)

    Iar Horatiu [anonim]

    Indiferent ce a fost in trecut, indiferent ce se crede despre dealeri sau despre ce-si poate permite sau nu romanul, trebuie sa se intre incet, incet in normalitate. O piata care stagneaza, o piata in care banii nu se misca este o belea in plus pe plan economic, mai ales in vremurile astea. Daca s-ar scoate taxa de inmatriculare si s-ar pune impozit in functie de norma de poluare, toti posesorii de masini non-euro vor incerca sa se upgradeze ca sa nu plateasca impozit, vor vinde ce au, vor cumpara ce le poate buzunarul, cei de la cumpara acestia la randul lor vor cumpara de la urmatorii si tot asa, pana cand se ajunge la cei care pot sa-si cumpere masini noi si piata auto si-ar da drumul. Asa functioneaza in majoritatea tarilor din restul Europei, trebuie doar putina vointa si un pic de gandire
    • +1 (1 vot)    
      romanul este inventiv (Marţi, 13 iulie 2010, 11:32)

      sam [anonim] i-a raspuns lui Iar Horatiu

      Nu sunt ptr actuala taxa de prima inmatriculare sau cum se mai numeste , dar degeaba este impozit pe norma de poluare daca masina este inmatriculata in Bulgaria sau Moldova! Si cei mai multi cu masini straine non-euro le au inmatriculate afara, impozitul il platesc afara dar circula in tara noastra. Aici este problema. Si piata auto va continua sa scada ptr ca in conditiile actuale schimbarea masinii a fost prima taiata de pe lista. Cand locul de munca nu mai este stabil, cand salariile chiar si diminuate intarzie si 2 saptamani, a face rate pe 4 ani ptr o masina a devenit sport extrem.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by