UPDATE ATS - compania lui Tariceanu vinde masini Ford pe langa cele Citroen / De la 1 august Romcar nu mai este reprezentantul Ford in Romania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 2 august 2010, 11:36 Economie | Auto


ATS - compania lui Tariceanu vinde masini Ford
Foto: Agerpres
Compania ATS, controlata de fostul premier Tariceanu va vinde si masini Ford pe langa cele Citroen, iar in acest scop un dealer Citroen din Baneasa este convertit in dealer Ford, compania urmand sa deschida un nou punct de vanzare pentru marca franceza la parterul unei cladiri de birouri. Pe de alta parte, de la 1 august activitatea de comercializare a masinilor Ford in Romania nu mai este gestionata de Romcar, ci de Compania Nationala de Vanzari care se va ocupa si de activitatile de post-vanzare. Britanicul Paul Flanagan conduce noua companie de vanzari.


Flanagan, seful Companiei Nationale de Vanzari a fost responsabil cu coordonarea activitatii de vanzari a 188 de dealeri din Marea Britanie. El e ajutat la Bucuresti de catre Zoltan Brassai, in calitate de Director de Operatiuni. Inainte de ocuparea acestei functii, Brassai a lucrat ca si Director de Operatiuni pentru Romania, in cadrul organizatiei Ford EDM (European Direct Markets) cu sediul in Koln, Germania.   

Compania Nationala de Vanzari are 30 de angajati in Bucuresti. Din 1992 Ford a fost reprezentata de Romcar care detine peste 30 de puncte de vanzare iar in cel mai bun an de dinainte de criza a trecut de 20.000 de vehicule vandute. In 2008 s-au inmatriculat peste 17.000 de masini Ford in tara, insa anul trecut scaderea a fost de 58%. In primul semestru din 2010 inmatricularile masinilor marcii americane au scazut cu 32%, spre circa 2.400 de unitati.

Pe de alta parte, se pare ca masinile Ford urmeaza a fi vandute si de compania Automotive Trading Services (ATS), companie controlata in proportie de 85% de fostul premier Calin Popescu Tariceanu.

"Confirmam faptul ca ATS va deveni in luna august dealer Ford, parte a retelei Ford Romania", au declarat reprezentatii constructorului american pentru ZF.ro

Surse citate de 0-100.ro spun ca dealerul ATS din Baneasa se va reprofila pe Ford, iar in acelasi cartier urmeaza a fi deschis un nou dealer Citroen la parterul unei cladiri de birouri. Informatia nu a fost confirmata oficial.

Tariceanu - Unul din oamenii care au adus Ford la Craiova si au sustinut acordarea de ajutoare de stat importante

Ca premier, Tariceanu a fost unul din cei mai importanti sustinatori ai venirii Ford la Craiova. Contractul s-a semnat in 2008, insa apoi au survenit probleme cu Comisia Europeana pe tema acordarii ajutoarelor de stat de catre Guvernul de la Bucuresti. Astfel, in februarie 2008, CE a cerut Ford sa returneze statului roman ajutoare de stat in valoare de 27,5 milioane euro, pe motiv ca acestea au fost ilegale. In iunie 2008 AVAS a recuperat de la Ford suma in cauza, investigatia in acel caz fiind declansata in toamna lui 2007.

Pe de alta parte, tot in 2008, CE a aprobat ajutoare de stat in valoare de 143 milioane euro acordate de statul roman companiei Ford, dintre 94 milioane au fost directionate catre productia de vehicule si 49 milioane euro pentru fabricatia de motoare.

Nu au fost insa singurele probleme. Pentru un alt ajutor, de 57 milioane euro, Comisia Europeana a deschis in toamna lui 2008 o investigatie aprofundata privind acordarea de catre statul roman a unui ajutor de stat de 57 milioane euro uzinei Ford de la Craiova pentru formarea angajatilor, avand indoieli ca ajutorul asigura un avantaj suplimentar fata de programul normal derulat de companie. Dupa mai bine de un an CE a aprobat in decembrie 2008 si acest ajutor, insa sub rezerva unor conditii, iar banii sunt destinati formarii unui numar de 9.000 de angajati.

ATS avea nevoie de o noua marca pentru a face fata scaderii pietei


Tariceanu ajunge insa acum sa vanda prin ATS nu doar masini Citroen si motociclete Harley Davidson, dar si masini Ford prin intermediul dealer-ului din Baneasa. Trebuie spus ca in 2007, dupa ce Citroen a deschis in Romania birou de reprezentare, marjele de profit ale ATS, devenit din importator, dealer, au scazut, iar compania a incercat sa compenseze aducand motociclete Harley Davidson, ale caror vanzari sunt insa de numai cateva zeci pe an.  In conditiile in care anul trecut peste 30 de dealeri Ford au vandut circa 8.000 - 9.000 de aautoturisme, media pe punct de vanzare nu este foarte mare, dar poate influenta in bine afacerile ATS.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9006 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Pare normal (Luni, 2 august 2010, 11:55)

    Mark [anonim]

    in RO sa obtina ATS contract cu Ford. Cine a semnat in 2007 contractul de privatizare Ford Craiova?
    • +7 (7 voturi)    
      urare domnului patron (Marţi, 3 august 2010, 0:22)

      nimeni [anonim] i-a raspuns lui Mark

      eu ii doresc un singur lucru domnului Tariceanu: sa ii mearga afacerile cum merge si tara asta!
  • +1 (5 voturi)    
    Ce mutare desteapta! (Luni, 2 august 2010, 11:56)

    Kostagh [anonim]

    Un englez (englezii sunt vestiti pentru calitatile lor de vanzatori si de oameni expansivi si exuberanti, nu-i asa?) si un ungur la conducerea filialei din Romania a Ford. Exact ce trebuia ca sa ajunga la inima cumparatorilor. Sa va fie de bine si aveti grija cand cadeti, nu va sprijiniti in maini ca le rupeti si pe alea... Happy landing!
    • +3 (5 voturi)    
      Sigur... (Luni, 2 august 2010, 12:23)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui Kostagh

      Adica omul o sa vrea sa-si ia Ford dar cand va vedea ca vicepresedintele companiei este ungur si presedintele este englez va da inapoi si-si va compara Skoda? :)) Tare!
  • +4 (4 voturi)    
    surse (Luni, 2 august 2010, 12:51)

    anon [anonim]

    de ce surse aveti nevoie. dati o fuga cu aparatul de fotografiat la ats in baneasa si vedeti logo de la ford pe cladire... nu e clar?


    lol.
  • +1 (3 voturi)    
    romcar (Luni, 2 august 2010, 14:13)

    dan [anonim]

    dupa preluarea mercedes de la tiriac, preturile au scazut cu 40%. speram sa scada si dupa aceasta preluare. vor scadea profiturile din cipru ale marelui roman tiriac
    • +2 (2 voturi)    
      nu e asa (Luni, 2 august 2010, 14:36)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui dan

      Profiturile erau mai mari pentru ca si taxele erau mai mici.
      Preturile au scazut din cauza stocurilor 2008. Acum nu mai exista stocuri, nu mai aduce nimeni masini pentru a le tine in curte si a le vinde cu discount.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu iti bate capu' (Marţi, 3 august 2010, 5:06)

        Niko [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Romanul este hot de felul lui, asa ca toti vor sa il fure. Sa fim seriosi, hotului ii este frica de hot.
  • +1 (1 vot)    
    romcar (Luni, 2 august 2010, 15:07)

    gelu [anonim]

    am lucrat la autorom. piesele erau cu 50% mai ridicate datorita ciprului. practic se treceau prin cipru si aici nu ramanea profit, deci nici impozit. mercedes a preluat autorom in 2007
  • +3 (3 voturi)    
    romcar (Luni, 2 august 2010, 15:10)

    dan [anonim]

    scuze, era vorba de adaosurile pe piese si consumabile. pretul total la o bara, de ex. , era cu 80% mai mare ca in germania
  • +7 (7 voturi)    
    tariceanu (Luni, 2 august 2010, 23:40)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    si iata explicatia faptului ca la craiova a venit ford si nu toyota. totodata se explica si facilitatile fiscale acordate lui ford de catre guvernul tariceanu. asteptam ca antonescu sa continue discute despre apartamentul elenei basescu.
    • +2 (4 voturi)    
      Asta (Marţi, 3 august 2010, 2:28)

      HESS [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      A fost preocuparea multor politicieni.Firmele lor,comisioanele lor,fiscalitati unora omorul altora .Tara ,natiunea ,interesul national.Un cacat.Vedeai-as ca pe ceasca doar diferiti.Agatati de felinare.
  • 0 (0 voturi)    
    Si cum ramane cu Romcar ? (Marţi, 3 august 2010, 0:48)

    mihair [anonim]

    Am cumparat un Ford de la Romcar acum cateva luni. Cine preia garantia si cine face reviziile ? Romcar s-a desfiintat ?
    • +2 (2 voturi)    
      Ford (Marţi, 3 august 2010, 7:36)

      Kor [anonim] i-a raspuns lui mihair

      Reviziile le faci la orice service autorizat Ford din tara asta. Numai in Bucuresti sunt cel putin 3. Cat despre garantie... sa dea Dumnezeu sa nu ajungi la ea :)

      Bafta, iti urez, ca un proprietar de Ford ce sunt, la randul meu :)
    • +1 (1 vot)    
      romcar (Marţi, 3 august 2010, 9:25)

      marius [anonim] i-a raspuns lui mihair

      Tu ai cumparat masina de la delaer-ul Romcar Motors,nu de la Romcar, importatorul.

      asa ca ....relax .....
      • +1 (1 vot)    
        Corect, dar... (Marţi, 3 august 2010, 10:15)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui marius

        ...garantia se ofera de importator, nu de catre dealer.
        In plus garantia la Ford va deveni de 2 ani din acest an, ca peste tot in Europa. Ramane de vazut cum va fi oferita in continuare garantia de 4 ani.
  • +6 (6 voturi)    
    Una din anexele contractului (Marţi, 3 august 2010, 9:44)

    Audit [utilizator]

    de privatizare de la Craiova! Sper ca va este clar. Alaturi, evident, de traditionalul comision (unde esti tu Nastase??? cu Petrom-ul tau, unde esti tu Pantis cu Romtelecom, etc.)
  • +3 (3 voturi)    
    ford ? (Marţi, 3 august 2010, 12:45)

    toma [anonim]

    inca o marca ,pe langa citroen, de la care NU O SA CUMPAR !
    • 0 (2 voturi)    
      @toma (Marţi, 3 august 2010, 15:46)

      den [anonim] i-a raspuns lui toma

      Stai linistit, ca va cumpara statul pe banii din impozitele suportate de tine. Sa vezi licitatii publice castigate de Ford.
  • +1 (1 vot)    
    ford (Marţi, 3 august 2010, 16:28)

    ford [anonim]

    numai inteligenti pe-aici, dar din pacate, toti rau-voitori.

    traduceti-mi si mie, ce vrea sa insemne: "asta e explicatia pentru care la Craiova a venit Ford". O fi Ford o firma neserioasa sau cum? Era mai bine cu Daewoo, nu?

    in caz ca nu stiti, economia unei tari se bazeaza pe EXPORTURI, iar exportul de masini reprezinta cel mai mare procent din exporturile pe care le face romanica, dupa forta de munca ieftina (aka capsunari).

    nu degeaba a tinut tariceanu sa sustina productia de autoturisme de la noi prin taxa de prima inmatriculare, in conditiile de criza, scazand importurile de masini second-hand si incurajand productia proprie.

    dare e ok cand nu gandesti cu propriul creier. lasa, ca tariceanu e de vina ca suntem unde suntem, desi perioada 2004-2008 a fost cea in care nivelul de trai in romania a fost cel mai inalt. dar da domne, e criza mare... nu stiu cum de numai la noi e criza, iar bulgarii au cea mai mare crestere economica din europa.
    • 0 (0 voturi)    
      Toate firmele sant (Marţi, 3 august 2010, 18:07)

      HESS [utilizator] i-a raspuns lui ford

      Si serioase si neserioase.Asta depinde de cat de corupti sant politicienii.Cazul Bechtel.Ce au facut la noi si ce au facut la altii.
      For nu cred ca produce masini de acum 10 ani incat sa aiba nevoie de bani din bugetul statului.Ford produce de prin 1900 toamna .Capitalul lor e impresionante.Dar cum am zis intr-o tara unde guvernantii folosesc bugetul precum ar fii al lor de ce sa nu faca si ei o figura.Un ajutor de 140 si ceva milioane .Ce sant aia.Fleac.Ajungea o scutire la jumatate a impozituluii pe o perioada X si ce-i mai important .,le ajunge mina ieftina de la noi.In comparatie cu altii si mai scumpa in comparatie cu unii.Henry Ford platea din banii lui calificarea muncitoriilor si apoi le marea salariile pt simplu fapt ca acestia sau calificat sau specializat.O scutire de impozit era mai realista.Dar sa cheltui de la buget zeci de milioane cu un colos industrial trebuie sa fi un escroc.Cand se stie ca bugetul e cum e sau spitalele sant cum sant ca tehnica.Sau ca nu se atrag fonduri Europene din lipsa cofinantarii.
  • +1 (1 vot)    
    ... Citroen? (Marţi, 3 august 2010, 17:57)

    John Doe [anonim]

    Cei care au incercat sa cumpere de curand un Citroen de la ATS, stiu ce nu e mentionat in aceasta stire. ATS NU mai ESTE dealer Citroen. din ce mi s-a zis au ramas doar Service.
  • 0 (2 voturi)    
    incompatibil (Marţi, 3 august 2010, 20:18)

    Petrovici [anonim]

    Cum poate fi prim ministru un servant al produselor de import, unul care contribuie la decaderea Romaniei prin cresterea deficitului tarii !?
    In loc sa dezvolte Loganul, produse romanesti, el contribuie la concurarea acestor produse si, implicit, la saracirea noastra.
    Ar trebui boicotat si balicarit pentru activitatea sa antiromaneasca. Americanii au refuzat sa mai bea vinuri frantuzesti cand s-a pus problema concurentei cu produsele lor autohtone. De ce-om fi noi atat de prosti sa inghitim astfel de mizerii si nu-i taxam cum se cuvine pe acesti tradatori de neam !?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by